9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jostrekvos

iPhone homeknop defect na ‘reparatie’ in Apple Store

Dag allen,

Vorige week ging ik langs bij de Apple Store in Amsterdam voor de batterij van een iPhone 7 te laten vervangen. De iPhone werkte -buiten een batterij die erg snel leeg ging- volledig naar behoren.

Toen ik hem de dag nadien kon gaan ophalen, kreeg ik te horen dat er waterschade in de iPhone was aangetroffen en dat ze hierdoor de batterij niet kunnen vervangen. Hiervan was ik helaas niet op de hoogte. Maar voor de rest fair enough dacht ik, dan laat ik de batterij wel elders vervangen.

Eenmaal terug buiten, bleek dat de homeknop het plots niet meer deed. Vervolgens terug naar binnen gegaan om verhaal te halen, maar hier kon helaas niets meer aan gedaan worden. Dit kwam blijkbaar dus ook door de waterschade. Enkel omruilen voor een ander toestel voor €350,- was nog mogelijk.

Heeft er hier iemand ervaring met zulke behandeling in de Apple Store? Vind het nog steeds een vreemd verhaal. Ik breng een volledig werkende iPhone binnen en krijg hem vervolgens met mankementen terug, zonder nieuwe batterij.

Alle tips welkom in ieder geval!

Bijdrager
    fatboysmart

Apple is erg makkelijk met het claimen van waterschade. Een paar weken geleden een MacBookPro van €3000 euro afgeschreven door ‘waterschade’. terwijl daar nog nooit een druppel water in de buurt is geweest. Zit zelfs nog Apple Care op maar dat maakt ook niet uit. Zou wel vragen om je bewijs te leveren van die waterschade.

Bijdrager
    FABMAC

Gewoon een setje kopen bij FixjeiPhone.nl. Goed de video’s bekijken. (Paar maal…en goed lezen. )  Met een beetje durf, vaste hand en een loupe moet dat lukken.  Heb je voor ca 30 euro een nieuwe. Het is een drempel, maar als je er over bent, gloort er geluk aan de horizon.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Was dit bij een originele AppleStore of bij een Apple Premium Reseller?

Bijdrager
    petermr

dit klinkt als een vergelijkbare ervaring die ik had met reparatiebedrijf dynafix. iPhone SE opsturen voor een (garantie) batterijvervanging, maar door een barst in het scherm wilden ze dat niet, en kwamen ook met de smoes waterschade. kon toen voor €390 bijbetaling een ander (refurbished) toestel krijgen.

ik heb toen via fixjeiphone een nieuwe accu (en ook een nieuw scherm) besteld en zelf vervaangen. Je kunt het overigens ook bij hun in almelo laten doen voor een schappelijke prijs.

Bijdrager
    jostrekvos

<p class=”cite”>MoNdO GeNeRaToR op 16 oktober 2020 om 17:06</p>
    Was dit bij een originele AppleStore of bij een Apple Premium Reseller?

Dit was bij de originele Apple store.

Zal inderdaad zelf herstellen worden vrees ik.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door jostrekvos.
    Bijdrager
    GoeieDag

Toch wel een raar verhaal, want Apple heeft indicatoren ingebouwd die mogelijke waterschade aangeven, vóórdat de iPhone wordt opengemaakt. En dat wordt altijd van te voren gecheckt. Als deze dus geen schade aangaven, en de reparatie werd geaccepteerd, dan zouden ze niet achteraf hiermee moeten komen.

Bijdrager
    Kwadraatje

Inderdaad… En dat kun je zelf ook checken: https://support.apple.com/nl-nl/HT204104

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dat is een Goeie, (Dag) en Kwadraatje. 👍🏻

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.