15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Gsus

iPhone & het binnenland

Hallo iedereen!

Ik ben heeeel erg aan het twijfelen tussen de iPhone en de Omnia. De iPhone lijkt me qua werkwijze en design beter/mooier dan de Omnia. Alleen het T-mobile netwerk staat me niet aan (wetende dat de omnia met Hi te krijgen is, en dus een super netwerk). Zou iemand voor mij een paar vragen willen beantwoorden?

1) Ik woon dichtbij de Belgische grens, dus ik wil direct weten of ik op belgisch netwerk zit of niet. Is het bij de iPhone ook mogelijk om het netwerk handmatig in te stellen? Zodat je direct ziet dat je geen bereik hebt i.p.v. kosten te produceren op belgisch netwerk.

2) (Voor deze vraag heb ik al rondgekeken op de diverse threads maar kan nergens echt een duidelijk antwoord vinden)
    Ik wil dadelijk dus veel gebruik maken van internet. Hoe kan ik voorkomen dat ik extra kosten ga produceren?? Ik snap namelijk niets van EDGE, 3g, gewoon mobiel internet en dataroaming?!?! Kan iemand mij dit uitleggen?

3) Valt het naar je voicemail beluisteren ook in je bundel als belminuten?

4) Kan je dvd’s op je mobiel zetten en bekijken?

5) Blijft je belstatus (icoontje) up-to-date, of wordt deze maar 1x per dag / week geupdate?

6) Nu een persoonlijke vraag: Heb je tot nog toe spijt van je keuze?

Alvast enorm bedankt,

Gr Gsus

Bijdrager
    MrAcid

1: Dat kan.
    2: Bij een iPhone krijg je een onbeperkt data abonnement, je kunt dus zoveel gebruik maken van het internet als je wilt. Via 3G gaat dit sneller dan via EDGE. Data roaming is het gebruik maken van dataverkeer op andere netwerken dan die van jezelf (roaming). Dit staat standaard UIT. Met de standaardinstellingen is het dus niet mogelijk dat je per ongeluk dataverkeer verbruikt in het buitenland.
    3: Een iPhone heeft Visual Voicemail, dit werkt met dataverkeer en dat is gratis. Je hebt dus geen extra kosten voor het afluisteren van je Voicemail (binnen Nederland), het kost je ook geen belminuten.
    4: Dat kan. Je zou de DVD dan eerst op je Mac/PC moeten zetten in een formaat dat je iPhone begrijpt.
    5: Deze snap ik niet helemaal? Wat bedoel je met het belstatusicoontje?
    6: Ik heb geen iPhone 3G maar een iPhone van de eerste generatie, het is mijn beste telefoon en iPod tot op heden. Ik heb er dus geen moment spijt van gehad.

Bijdrager
    Sunneh

Wat doe je nog in Nederland? Ga als een gek de grens over en haal een iPhone :D.

Ik moet een kleine 150KM rijden voordat ik de belgische grens over ben.. anders had ik er allang één gehaald .. -.-.

MrAcid heeft al groots uitleg gegeven.. voor de rest .. welkom op het forum:)

Bijdrager
    Gsus

Dankjewel Mr Acid voor het duidelijke antwoord. Nu ben ik nog meer aan het twijfelen tussen de Omnia en de iPhone.
    Btw. Met belstatus bedoel ik dit: http://iphoneblog.t-mobile.nl/2008/09/filmpje-zo-activeer-je-de-belstatus/

Dus als ik het goed begrijp maakt het niets uit voor je abonnement of je EDGE of 3G gebruikt?

Nog een andere vraag: Via welke verbinding werkt google maps? Ik neem aan gewoon 3G?

@ Sunneh: Wat is het voordeel van de telefoon halen in belgie? Met T-mobile krijg je toch alles in 1 bundel? Lijkt me sterk dat je met een losse iPhone + prepaid goedkoper uit bent over 2 jaar tijd.

En bedankt voor het welkom heten Sunneh;)

Bijdrager
    bjaslagter

Geweldig onderwerp, ik volg het met grote spanning omdat ik ook erg twijfel over het aanschaffen van een losse iPhone en de abonnementen van T-Mobile etc. Lastig lastig allemaal, ik ben benieuwd!

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Gsus”

@ Sunneh: Wat is het voordeel van de telefoon halen in belgie? Met T-mobile krijg je toch alles in 1 bundel? Lijkt me sterk dat je met een losse iPhone + prepaid goedkoper uit bent over 2 jaar tijd.

je kan dan een abo bij kpn of vodafone nemen

Bijdrager
    oegemeister

nou… die Omnia is echt een kutding kan ik je vertellen… Een vriend van mij heeft er 1 en was ‘m na 5 min. al meer dan zat, alles gaat zoooooooo supertraag… wat een waardeloos apparaat… geef mij maar m’n 3G…

En tja…. ik heb echt nog geen enkel probleem gehad met het netwerk van t-mobile (mag ook wel eens gezegd worden) Zit nu 3 jaar bij T-mobile en altijd goed bereik gehad en nooit problemen (zowel zakelijk als prive).

gr Sjoerd

Bijdrager
    Gsus

Ja dat klopt Bolle1961, maar dan ben je al 400/500 euro kwijt aan de telefoon los. Terwijl je bij T-mobile dan het volgende rekensommetje krijgt:

160 (16g model) + 24×30 = 880 euro.

Lijkt me stug dat je voor die 400 euro wat je over hebt een abonnement krijgt met internet en de hele mikmak voor 400/24= 15 euro per maand.

Bijdrager
    Gsus
    ”oegemeister”

nou… die Omnia is echt een kutding kan ik je vertellen… Een vriend van mij heeft er 1 en was ‘m na 5 min. al meer dan zat, alles gaat zoooooooo supertraag… wat een waardeloos apparaat… geef mij maar m’n 3G…

En tja…. ik heb echt nog geen enkel probleem gehad met het netwerk van t-mobile (mag ook wel eens gezegd worden) Zit nu 3 jaar bij T-mobile en altijd goed bereik gehad en nooit problemen (zowel zakelijk als prive).

gr Sjoerd

Ja dat dacht ik ook al Sjoerd! Het lijkt me echt een apparaat waar alles op zit, maar niets fatsoendelijk werkt!

Bijdrager
    Jeroen Ruiter
    ”Gsus”

Ja dat klopt Bolle1961, maar dan ben je al 400/500 euro kwijt aan de telefoon los. Terwijl je bij T-mobile dan het volgende rekensommetje krijgt:

160 (16g model) + 24×30 = 880 euro.

Lijkt me stug dat je voor die 400 euro wat je over hebt een abonnement krijgt met internet en de hele mikmak voor 400/24= 15 euro per maand.

Telfort is erg goedkoop maar heeft heel traag internet.

Bijdrager
    Gsus

Alvast bedankt voor al jullie antwoorden/commentaar!

Nog een vraag:

Kun je onder je icoontje Mail op de iPhone ook je hotmail account configureren en zo ja hoe?? Dit zou namelijk perfect zijn voor mij!

Bijdrager
    Drexciyan

Hotmail op de iPhone schijnt te werken. Zie dit topic

De belstatus is geen app, maar een webapp. Het icoontje linkt naar een speciale pagina waar je je belstatus kan zien.
    De status wordt 1 keer per dag ge-update dacht ik. Hij geeft de datum aan wanneer de laatste bijwerking heeft plaatsgevonden.
    Heb ergens gelezen dat T-Mobile nog met een echte iPhone applicatie komt, maar wanneer….

Bijdrager
    1234
    ”oegemeister”

gr Sjoerd

Vriend van mij heeft ook een Omnia en is er dolgelukkig mee. Ik heb er ff mee gespeeld en hij is snel en werk ook vrij intuitief.

Bovenstaande bericht (flame) is dan ook erg subjectief als je het mij vraagt…maargoed ieder zijn mening uiteraard.

Moderator
    Pete.Z
    ”timmyboy”
    ”oegemeister”

gr Sjoerd

Vriend van mij heeft ook een Omnia en is er dolgelukkig mee. Ik heb er ff mee gespeeld en hij is snel en werk ook vrij intuitief.

Bovenstaande bericht (flame) is dan ook erg subjectief als je het mij vraagt…maargoed ieder zijn mening uiteraard.

Dan toch even melden,ik heb wat gespeeld met een Omnia, en hoewel hij zeker niet zo supertraag is als de eerste poster zegt,is hij toch ook absoluut niet vergelijkbaar met een iPhone,de Omnia is merkbaar langzamer,zeker als je wat dieper in de menu structuur zit.

Bijdrager
    B-mac-fan

Wat ik het voordeel vind van een simlock-vrije iPhone, is dat je geen 2 jaar vast zit aan een contract.
    Mocht je na 1 jaar bijvoorbeeld iets anders willen óf een nieuwere versie van de iPhone willen kopen, kun je je huidige iPhone gewoon verkopen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.