11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Myke

iPhone herkent geen HomePod bij instellen

Beste,

Gisteren heb ik in Hannover een HomePod aangeschaft. Met al mijn enthousiastme wil ik hem installeren echter hoe vaak ik het ook probeer, m’n iPhone (8Plus, iOS 11.4.1) herkent geen HomePod. Zoals aangegeven: WiFi en Bluetooth staan uit. Steek de stekker in het stopcontact en direct verschijnt het witte wolkje. Ik ontgrendel de iPhone en zet WiFi en Bluetooth aan. Echter komt er geen pop-up. Als ik naar de Home all ga, op + klik en vervolgens op “heb je geen code of kun je niet scannen” komt er wederom geen HomePod. Volgens Apple (Apple Support Page) en verschillende fora zijn dit de enigste 2 manieren om een HomePod te koppelen.

Heeft iemand hier ook last van gehad en/of kent iemand de oplossing?

Extra: iPhone staat op Nederlands zo ook de locatie.

Bijdrager
    gipsman

Ik zou wifi en bluetooth vooraf al aanzetten. Zeker dat iPhone en homepod in hetzelfde netwerk zitten? Misschien zitten ze ( of 1 van beide) al in 4G of in een buurtnetwerk voordat jouw wifi aangezet is? Ik zou ook op Engels of Duits zetten, want Nederlands is nog niet officieel ondersteund. Ik heb pas 2 homepods in Duitsland gekocht maar ben nog niet begonnen met installatie.

Moderator
    Night

Heb je zowel de Home app als de Music app op je telefoon staan?

Bijdrager
    gipsman

Keychain moet ook aan staan en je moet ook 2-factorauthenticatie hebben.

Bijdrager
    MJNZ

Misschien een domme vraag, maar heb je je telefoon dicht bij de Homepod gehouden? Want ik heb ook 2 homepoes, beide werden direct herkent.

Bijdrager
    Myke

Bovenstaande was allemaal aan/geïnstalleerd/goed gelegd, merci!

Het is gelukt op een andere manier, namelijk door de HomePod te resetten. Toen ik de stekker in het stopcontact stak kwam het witte laadt wolkje. Na een kleine 30 seconden verdween deze en na een minuut of 5 zei de HomePod dat deze geen verbinding had met internet en dat ik de aangesloten Home app moest checken. Dit leek mij vreemd omdat de HomePod net uit de verpakking kwam en aangeschaft was bij een Apple Store. Dus hoe kon hij al een aangesloten Home-app hebben?!  Ik zocht hoe ik de HomePod kon resetten en na het heropstarten maakte de iPhone direct contact. Ondertussen is alles ingesteld 👌🏻

Dank voor het meedenken 💪🏻

Bijdrager
    gipsman

Prima! En wat vind je van de homepod, ik bedoel van de geluidskwaliteit? Ik heb er meteen 2 aangeschaft, omdat ik her en der hoor dat een paar stukken beter klinkt dan 1 enkele. Vanavond installeren…

Bijdrager
    Myke

<p class=”cite”>gipsman op 16 juli 2018 om 11:55</p>
    Prima! En wat vind je van de homepod, ik bedoel van de geluidskwaliteit? Ik heb er meteen 2 aangeschaft, omdat ik her en der hoor dat een paar stukken beter klinkt dan 1 enkele. Vanavond installeren…

Ik was aangenaam verrast! Vrienden hebben allemaal Alexa en zijn daar razend enthousiast over. Twee kwamen er vanmorgen even langs en waren toch wel beetje verslagen. Het is geen Bose kwaliteit dat ik gewend ben, maar voor muziek op de achtergrond, prima te doen! Had wat hardcore nummers opgezet om te kijken hoe de bass was, heerlijk! 🤪😅 Hij reageert op Hey Siri overal waar ik in de kamer sta, ongeacht of het volume laag of maxiaal staat, hij herkent en reageert direct. Ik weet zeker dat tegen het einde van de zomer er een tweede in de woonkamer staat en een derde in de slaapkamer. Have fun!

Ps HomePod resetten: stekker er in steken, vinger direct op het witte wolkje houden. Deze wordt rood en na een tijdje vraagt ze om bevestiging van resetten. Na 3 biepen loslaten. Ik opende de Home-app, rechts boven plusje, voeg assesoire toe, “ik heb geen code of scan” en daar stond hij boven aan.

Bijdrager
    gipsman

Bedoel je dat hij ook Nederlands herkent?

Bijdrager
    Myke

<p class=”cite”>gipsman op 16 juli 2018 om 12:13</p>
    Bedoel je dat hij ook Nederlands herkent?

Hij herkent een op Nederland en Nederlands ingestelde iPhone. Hey Siri is Engels/Frans/Duits.

Bijdrager
    bcgraaf

Het enigste wat is hoefde te doen om mijn HomePod te koppelen, was mijn iPhone er dicht bij houden. (+-5 cm) daarna kreeg ik een pop-up op mijn iPhone en kon jk hem instellen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.