12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iPrincess

iPhone heeft kuren (o.f. 1013)

Goedemorgen allemaal!

Ik heb sinds ik geüpdatet heb naar 4.3.1 heb ik last van kuren met mijn telefoon. Hij geeft dan plots aan van ‘geen service’. De vorige keer heb ik meermalen mijn telefoon hersteld, maar sinds gisteren geeft hij weer kuren.
    Ik heb mijn iPhone in de computer gestopt, hersteld en daarna liep hij weer als een zonnetje. ’s Avonds er nog even mee lopen spelen en toen ik ging slapen op vliegtuigmodus gezet. Vanochtend even een spelletje gespeeld, maar na nog geen tien minuten begaf hij het weer met eenzelfde fout ‘geen service’.

Dit keer heb ik hem weer laten herstellen, maar nu begint hij tegen te sputteren. Ik herstel hem, en zodra hij bijna klaar is krijg ik de melding: onbekende fout 1013. En weer lopen herstellen en maar weer en maar weer.

Ik kom nu ook niet meer in mijn telefoon, kan niet bij mijn apps, bij mijn muziek niks niet. Het is te raden dat dit gewoon schijtirritant is en daarom vraag ik jullie ook of jullie een oplossing weten.

Ik heb iOS 4.3.2, iTunes 10.2.1 en mijn Mac heeft 10.5.8

Dankjewel alvast!!!

Bijdrager
    Koetjesreep

Dit is al zo vaak besproken die code en hoe die op te lossen. Een kleine zoek hier zal voldoende moeten zijn.

There are 9 steps in total
    How to Fix Error Code 1013:
    Step 1. On your Mac, go to your “Applications” folder.
    Step 2. Now navigate to the “Utilities” folder.
    Step 3. Launch “Terminal”.
    Step 4. Type “sudo nano /etc/hosts” (without quotes) and hit return.
    Step 5. Enter your password
    Step 6. Use the down arrow key to find the “gs.apple.com” entries. Once the cursor is in front, make sure you comment out the line(s) by entering “#” in front of the text.
    Step 7. Save the file by pressing CONTROL+O.
    Step 8. Exit the nano editor by pressing CONTROL+X.
    Step 9. Restore your iDevice.

Je echte probleem, ik zou eens teruggaan naar de winkel waar je hem gehaald hebt en hem ter reparatie aanbieden. (Of is het locatie afhankelijk)?

Bijdrager
    iPrincess

Zodra ik in de terminal zit kom ik niet bij die gs.apple.com. Ik krijg alleen maar wat adobe-dingetjes.

En over het locatie-afhankelijk, het was gisteren in school dat hij weer begon te sputteren, een plek waar ik normaal aardig wat bereik heb. Daarna op het werk ook ‘geen service’ en onderweg naar huis ook niet.

Bijdrager
    iPrincess

Oké, de 1013 is opgelost, maar nu zegt hij in iTunes ‘geen simkaart’.

Bijdrager
    Koetjesreep

haal die er eens uit, en maak hem eens schoon. Misschien is je sim-kaart gewoon naar de knoppen.

Bijdrager
    iPrincess

Al gedaan, dan vraagt hij mijn pincode, voer ik in en daarna krijg ik: ‘slide for emergency’. Zodra ik hem in iTunes zet krijg ik: ‘we’re unable to activate sim blablabla’

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zou eventjes naar T-Mobile bellen, en de situatie uitleggen. Problemen als deze vallen onder de garantie van 2 jaar.

https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/contact/bellen

Ze zijn vandaag open (ze hangen aan de lijn) van 9:00 tot 17:30.

Bijdrager
    iPrincess

Kan ik beter even snel voor mijn werk langs de shop gaan. Hopelijk krijg ik dan meteen een nieuwe simkaart.

In ieder geval bedankt iedereen!

Bijdrager
    iPrincess

Ik ben vanmiddag even langs de shop gegaan en inderdaad een nieuwe simkaart gekregen. Ook in de winkel aangesloten op iTunes, maar daar deed hij het ook niet.

Nu heb ik hem thuis aan de klapdoos hangen en na 1x herstellen doet hij het weer ;D. Nu bezig met al mijn bestanden er weer terug op te zetten, maar ik ben weer bereikbaar!

Bijdrager
    SunKeeper

Ah, mooi.

Mocht je echter toch weer tegen dezelfde problemen blijven aanlopen, niet twijfelen om weer even langs te gaan bij T-Mobile.
    Dit soort dingen valt allemaal onder de garantie, en een iPhone moet gewoon werken, want er lopen duizenden mensen met iPhones in Nederland die ook goed werken. Dus dat moet bij jou ook kunnen.:smile:

Bijdrager
    iPrincess

Nou, ik heb dus te vroeg gejuigd. Toen al mijn bestanden er op stonden vroeg hij om mijn pincode. Terwijl ik deze invulde begon hij weer om iTunes te vragen en zodra ik hem aansluit om te herstellen krijg ik steeds maar weer 1013.

Wat ik nog wel het vreemde vind, ik zoek dus in de terminal naar dat gs.apple.com, maar dat staat er helemaal niet tussen. Ik krijg alleen maar ‘adobe’-dingen.
    ——-
    Oh wacht, ik heb hem tegen beter weten in weer hersteld, en hij werkt mee en ik krijg geen 1013. Kijken hoe lang dit goed gaat.
    Ik herstel hem maar even als nieuwe iPhone, alleen beetje jammer van al die sms’jes.

Bijdrager
    iPrincess

Geconfigureerd als nieuwe iPhone, welgeteld 1 sms’je verstuurd en nu heb ik weer ‘geen service’. Terwijl ik hier toch aardig wat bereik heb.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.