3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Maurice

iPhone heeft geen zin om synchronisatie af te ronden…

Beste OMT’ers,

Na een hele tijd het internet te hebben afgespeurd naar mogelijke oplossingen en die uiteindelijk niet gevonden te hebben, toch maar even hier een topic aangemaakt…

Het zit namelijk zo.

Ik heb meestal nooit muziek op mijn iPhone staan, ik stream veel meer. Maar plots wilde ik ineens toch een paar nummers (van bij elkaar 4GB groot, 3 CD’s) op m’n iPhone zetten, zodat ik die waar ik geen internet heb toch mooi kan luisteren.

Al mijn muziek staat op mijn NAS, een WD My Cloud.

Nu heb ik dus alle nummers die ik op mijn iPhone wilde direct van mijn NAS naar mijn iPhone in iTunes gesleept. Dat ging allemaal erg vlot en gemakkelijk. Alle nummers staan er ook gewoon goed op.

Nu wilde ik een paar minuutjes later een app verplaatsen op mijn iPhone naar een andere map, via iTunes, en ik drukte op ‘Pas toe’.

Daar begon de ellende al…

iTunes reageerde niet meer, geforceerd afgesloten en opnieuw geprobeerd. iTunes reageerde naar 5 minuten weer, maar maakt nu stap 6/6 niet af. “Wachten tot dat de wijzigen worden toegepast”…

Dit blijft minuten lang staan en gaat ook niet weg. De enigste manier om iTunes dan weer goed te bedienen is om het geforceerd af te sluiten.

Nu keek ik op mijn iPhone terwijl iTunes aan het synchroniseren was en ik zag dat er niet eens een rond draaiend cirkeltje met pijltjes er in verscheen, terwijl dit wel hoort als de iPhone aan het synchroniseren is.

Nu is dus mijn vraag.

Hoe is dit eventueel op te lossen?

Mac helemaal opnieuw installeren? iPhone herstellen naar fabrieksinstellingen? Wat allemaal?

Ik hoop ontzettend erg dat jullie mij kunnen helpen!

Vriendelijke Apple groet,

Maurice

Bijdrager
    gipsman

Rechtstreeks songs verslepen van een harde schijf naar een iPhone, zelfs via iTunes is niet zo’n goed idee. Je kan beter een map of mappen in iTunes maken, daarin de gewenste nummers zetten en dan die map(pen) aanvinken, aanduiden dus, om ze op de iPhone te hebben.
    Nu kun je best iphone en mac herstarten of uitzetten. Na heropstart werkt het wellicht weer gewoon.
    PS Het is niet omdat de titels er al staan, dat ook de data er al inzitten, de sync was misschien nog bezig. En heb je genoeg ruimte op de iPhone?

Bijdrager
    Maurice

Hallo,

Bedankt voor het reageren!

Heb het ondertussen zelf opgelost.

Het probleem was dat mijn Apple account op mijn Mac nog liedjes had staan die ook in m’n iPhone’s bibliotheek stonden. Nadat ik die op m’n Mac verwijderd had, kon in weer normaal synchroniseren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.