11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Clever

iPhone heeft een probleem.

Hallo!

Mijn iPhone 3G heeft een probleem. Op het moment dat de iPhone normaal draait, valt die na een korte tijd uit. Dan is de iPhone niet anders op te starten dan door middel van een oplader. Deze sluit je aan en direct krijg je het Apple-logo te zien en is er een normale boot. Maar, als deze eenmaal is geboot zie je dat de datum naar 1/1/2001 en de tijd op 0:00. Dan moet je dit eerst handmatig aanpassen in de voorkeuren en dan is het weer goed. En dan crashed de iPhone weer.

Help mij alsjeblieft, ik ben erg desperate.

Clever.

Bijdrager
    wynand

Heb je hem al eens hersteld naar de fabrieksinstellingen?

Bijdrager
    Thomas18NL

Een telefoon is na 3/4 jaar gewoon op, sorry..

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is niet echt een zekerheid natuurlijk.

Bijdrager
    100percentme

@ thomas. Ik eb hier nog een mobiel liggen die het al zes jaar geweldig doet, in tegenstelling tot mijn iPod

Bijdrager
    wynand

Mijn iPhone 3G is na de aanschaf van de 4 naar m’n moeder gegaan. Die is er nog elke dag blij mee en hij doet het nog helemaal prima. Zit trouwens ook geen krasje op want ben gewoon zuinig op m’n spullen. Zou wel bizar zijn als een telefoon na een paar jaar “op” is. Hooguit de batterij kan minder worden maar dat is slijtage. Dat ie na een paar jaar misschien niet meer aan je eisen voldoet is een ander verhaal.

Bijdrager
    maclover111

@Clever
    Valt de iPhone plotseling uit terwijl de batterij meter bijvoorbeeld nog op 20 a 30 % staat ?
    Dit probleem klinkt namelijk erg als een (bijna) defecte / opgebruikte batterij. Aangezien je het apparaat telkens weer tot leven kunt helpen door hem aan de lader te leggen.

Mijn advies: herstel het apparaat eerst naar de fabrieksinstellingen (zet dan geen backup terug)
    en kijk of het probleem terug komt.
    Zoja, dan gok ik op een accu probleem.

Edit: Indien de accu kappot is kun je door Apple de accu laten vervangen kost dit bij Apple €75,00 exl. verzendkosten.

Bijdrager
    Clever

Ik heb de accu laten vervangen. Al eerder, zo’n 3 weken terug. Vergeten te vermelden, sorry!

Bijdrager
    maclover111

Ah ok.
    Dit hebben ze bij Apple zelf gedaan ??
    Ik gok namelijk dat ze een defect accu gebruikt hebben, of iets anders tijdens de reparatie niet goed gedaan hebben. Ik zou terug gaan en verhaal gaan halen.

Bijdrager
    SanderTreur
    Clever op 26 augustus 2012

Ik heb de accu laten vervangen. Al eerder, zo\’n 3 weken terug. Vergeten te vermelden, sorry!

Dan lijkt me dat dat niet goed is gegaan..

Bijdrager
    Jochem95

Mijn iPhone 3G werkt nog prima, hij’s al een keer gejailbreaked maar dat heb ik eraf geknald. Scherm is gebroken, maar voor de rest doet hij het nog.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.