18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    iphonio2

iPhone headset mic doet ’t opeens niet meer.. (niet kapot!)

Hi mede-OMT-ers,

Mijn iPhone headset doet het nog wel “als geluidsoordopjes”, maar de mic werkt niet meer voor bellen en ook niet meer voor pauze, doorskippen etc van muziek. De headset doet het nog wel op mijn blackberry, dus daar ligt het niet aan. Ik heb het idee dat het komt door een software conflict ofzo…?

Ik heb mijn iPhone wel gejailbreakt, maar heb zojuist alle software die ik de laatste tijd geinstalleerd heb er weer afgegooid en ik houd het probleem nog steeds (heb nu alleen PDAnet er nog op vanuit Cydia. Dat gaf nooit problemen voorheen). Ook een softreset van de iPhone gedaan, maar werkt ook niet…

Weet iemand hoe ik dit weer kan fixen? Of welke software misschien conflicten veroorzaakt?

Bijdrager
    iJust

Misschien gewoon even restoren in iTunes zonder Jailbreak?

Bijdrager
    Veritas

Of even de headphone plug entry / ingang / gat van je iphone schoonmaken!

Bijdrager
    defores
    ”Veritas”

Of even de headphone plug entry / ingang / gat van je iphone schoonmaken!

Zolang je dat maar niet met water doet :innocent:

Bijdrager
    iJust

Is het trouwens aan te raden om dit met perslucht te doen? Ik vind het er bij mij nl. eigenlijk ook wat stoffig uitzien.

Bijdrager
    mtooster

Bij mij zat er een klein ‘propje’ stof onderin de aansluiting. (stoffige broekzak)
    Die heb ik er met een veiligheidsspeld uitgepeutert :P
    (kun je je telefoon beter even uitzetten, bij mij ging de muziek heel de tijd spelen en weer op pauze toen ik aan t peuteren was :mrgreen: )

Bijdrager
    sanderman

goed plan, dat schoonmaken. Wat voor schoonmaak-middelen (en dan bedoel ik niet een schoonmaakmiddel als dreft ofzow, maar een object waarmee je het kunt schoonmaken) heb ik daarvoor nodig?

Wat is verstandig en wat is aan te raden? Want de bediening in de draad doet het de ene dag wel, de ander niet. Vaag.

Bijdrager
    defores
    ”iJust”

Is het trouwens aan te raden om dit met perslucht te doen? Ik vind het er bij mij nl. eigenlijk ook wat stoffig uitzien.

Ik denk dat perslucht (mits het geen orkaan kracht is) wel helpt maar gebruik absoluut geen vloeistof dit brengt schade en verknalt je garantie.

Bijdrager
    iphonio2

Goede tips, ik ga ’t ff proberen schoon te maken. Restoren zonder jailbreak zou natuurlijk kunnen, maar dan ben ik PDAnet kwijt…

Bijdrager
    sanderman
    ”sanderman”

goed plan, dat schoonmaken. Wat voor schoonmaak-middelen (en dan bedoel ik niet een schoonmaakmiddel als dreft ofzow, maar een object waarmee je het kunt schoonmaken) heb ik daarvoor nodig?

Wat is verstandig en wat is aan te raden? Want de bediening in de draad doet het de ene dag wel, de ander niet. Vaag.

anyone? ik heb nou niet direct perslucht bij de hand, maar daarbij ben ik er ook een beetje bang voor dat ik de rotzooi alleen maar dieper de telefoon in blaas.

Bijdrager
    iphonio2

’t was inderdaad stof in mijn headset opening…! Thx voor de tips.

Bijdrager
    Koetjesreep

Bij mij werkt de mic nog wel, alleen het knopje doet echt niks meer, ik heb hem ook schoongemaakt, en er kwam een stofpluisje uit, echter doet hij nog steeds niks, (play, stop, skip)

Bijdrager
    Skonning
    ”Koetjesreep”

Bij mij werkt de mic nog wel, alleen het knopje doet echt niks meer, ik heb hem ook schoongemaakt, en er kwam een stofpluisje uit, echter doet hij nog steeds niks, (play, stop, skip)

Heb ik ook heel vaak gehad, heb inmiddels me 4de headset in nog geen jaar. Elke keer houdt na een tijdje het knopje ermee op. Je kan via Apple Selfsolve een nieuwe krijgen (mits je nog in de garantie zit).

Bijdrager
    1234

ik heb hem vannacht in de was gehad per ongeluk.
    Werkt nog als een zonnetje en is weer lekker schoon!

Bijdrager
    iJust

Net bij de iPod Bar gevraagd (haarscheurtjes, dus meteen vervangen) en de beste manier om je headphone jack schoon te houden is inderdaad met perslucht, alleen niet te dicht erbij houden, anders kan de condens de vochtindicator activeren. Is het te hardnekkig, dan even met een paperclip, maar heel voorzichtig om niets te beschadigen.

Bijdrager
    hurrah

Hier hetzelfde probleem sinds gisteren… :(

Wel muziek/geluid via de oordopjes, maar geen mic functie en skip/pauze. Headset doet wel prima op de iPhone van mijn vrouw.

Ik heb geprobeerd met een paperclip de eventuele stofdeeltjes eruit te halen, maar dat hielp niet.

Ik ga binnenkort maar even langs de T-Mobile shop voor advies en/of garantie…

Bijdrager
    hurrah

En hij is ter reparatie. Nu wachten. :| Ik kreeg wel een Nokia leentoestel mee. Verbazingwekkend hoe snel je went aan een iPhone en nooit meer iets anders wilt…!

Bijdrager
    Airheart

Dun houten tandenstokertje

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.