8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

iPhone hangt ineens vast

Vanmiddag een rare crash gehad: ik vulde een webform in (NS reisplanner, maar ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft) en pats! vast zat de iPhone. Scherm dimde na een paar minuten, wel een paar kleine licht streepjes.

Niets meer mee te doen!! Alle knopjes in alle combinaties ingedrukt, lang, kort, 10x achter elkaar: muurvast.
    Langs de dichtsbijzijnde Apple Store gelopen, en daar aangesloten op een Mac en toen konden we hem weer resetten (waarbij ie ongeveer 2x zo lang over opstarten deed…).

Meer van dit soort ervaringen?

NB ik deed verder niks bijzonders, 3G aan, Wifi uit, niet bijzonder veel apps geïnstalleerd.

HE

Bijdrager
    Springer

Ik had het vanavond.
    Een applicatie downloaden via de appstore iphone starte opnieuw op maar bleef bij het apple logo hangen.
    Net thuis de home knop ingedrukt houden en dan de usb stekker in de mac steken, de iphone wordt dan opnieuw hersteld.

Bijdrager
    Martijn Snels

Morgen is dat alles opgelost… Tot die tijd ZEKER uit de AppStore blijven en zodra je in Safari merkt dat de iPhone traag reageert moet je meteen je telefoon aan en uit zetten (niet forseren).

Bijdrager
    hurrah
    Bijdrager
    TypeWriter
    ”hurrah”

Zie hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133122&highlight=

Zou kunnen dat dat hetzelfde probleem is. Ik vermoed overigens software, misschien een of andere toevallige combinatie van instructies. Misschien is het een soort Kernel Panic (het is MacOSX after all). Wat me opviel is dat ie kennelijk wel ergens mee bezig was, want hij werd voelbaar warmer dus de accu moest veel stroom leveren.

By the way: de manier waarop de reisplanner met je scherminvoer omgaat maakt de site vrijwel onbruikbaar voor mobiele gebruikers. Wie schrijft er een app-je voor de NS reisplanner?

HE

Bijdrager
    Laurens
    ”Springer”

Ik had het vanavond.
    Een applicatie downloaden via de appstore iphone starte opnieuw op maar bleef bij het apple logo hangen.
    Net thuis de home knop ingedrukt houden en dan de usb stekker in de mac steken, de iphone wordt dan opnieuw hersteld.

Mij is gisterenavond exact hetzelfde overkomen.
    En de laatste BU was corrupt, dus moest ik een oudere gebruiken.

Bijdrager
    syrius

Volgens mij gaat het probleem dat Springer en Laurens beschrijven om een bekende bug in de iPhone besturingssysteemsoftware, de “White Apple Logo of Death”.
    Mijn ervaringen daarmee en ook een oplossing ervoor heb ik beschreven in het volgende topic:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133216

Ik heb geen idee of dit probleem met de 2.1 update van de systeemsoftware nu uit de wereld is, ik heb zelf de update nog niet gedaan.
    Als updaten naar 2.1 geen oplossing blijkt te zijn, is de enige optie telkens:
    1. iPhone in herstelmodus zetten
    2. alle originele software herstellen en vervolgens
    3. backup terugzetten of configureren als nieuwe iPhone.

Als je je iPhone jaibreakt is er meer mogelijk, zie daarvoor bovengenoemde topic.

Groet en succes, Syrius.

Bijdrager
    TypeWriter

Ik vind het een nuttig verhaal, maar in mijn geval bleef de iPhone gewoon spontaan hangen tijdens een actie met Safari. Vlak bij Amsterdam CS, waar je toch een redelijk 3G bereik mag verwachten.

Wifi stond uit, ik heb zeggen en schrijven 8 applicaties geïnstalleerd, waaronder Sudoku als enige spelletje. Verder die dag nog geen updates gedaan, vrijwel niets met mijn apps. Kortom, eigenlijk ben ik een saaie probleemloze gebruiker die braaf zijn iPhone up to date houdt.

Ik wacht vandaag de 2.1 update even af.

HE

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.