16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    error

iPhone groots op voorpagina van de Volkskrant

Het is officieel komkommertijd! De iPhone staat groots op de voorpagina van de Volkskrant:

Zie artikel als jpg / artikel als pdf

Vervolg op pagina 9:

Zie artikel als jpg / artikel als pdf

Bijdrager
    Nilles01

In het tweede artikel staat dat er al meer dan 2000 iPhones op Ebay staan.
    Als ze iets verder gekeken hadden dan hun neus lang is dan hadden ze gezien dat van die 2000 99.9% domeinnamen zijn. een enkele iPhone voor 900 dollar en iets dat dezelfde naam draagt maar geen gsm is.

Wat een geweldige journalistiek van VK. NOT

Geblokkeerd
    Anoniem

Die termen lijken wel sesamstraat-taal. Volgens mij heben ze geen idéé waar ze het nou eigenlijk over hebben :innocent: :D

Bijdrager
    WFG

Jah een lekker artikel een concurent van HTC zegt dat een scherm alleen waarschijnlijk niet werkt, die man is ook echt de persoon die je daarover moet citeren. :sealed: Hij gaat natuurlijk zeggen da thet niet werkt omdat ze zelf ook in de zelfde categorie als de iPhone telefoons produceren.

En ook Dvorak is niet echt helemaal onbevooroordeeld als het aankomt op Apple. Hij is waarschijnlijk een van de bekendste Apple bashers.

Nee echt een goed stukje journalistiek van de Volkskrant. :innocent:

Bijdrager
    blackstar

gisteren stond er in het Eindhovens Dagblad ook een stuk over de iPhone. Dat was ook geschreven door iemand die er overduidelijk geen verstand van had

Moderator
    Poezenbeest

Dat ze er bij de Volkskrant geen verstand van hebben, is al langer duidelijk. Die Peter van Ammerooy schrijft wel vaker dingen over Apple, waar je de schellen bij van de ogen vallen als je het leest.

Zo snapt meneer niet dat de ringtones van de iPhone waarschijnlijk ook gewoon mp3 of AAC kunnen zijn, wat de songs van iTunes ook zijn. Tegenwoordig heeft elke GSM dat, dus waarom zu de iPhone dat niet hebben?

Het gebruik als HD wat als gemis wordt genoemd is natuurlijk ook dikke onzin… hoe wil je anders je films e.d. er op zetten? Ik neem aan dat niet alles met iTunes gaat.

Overigens heeft Peter van Ammerooy het ook nog steeds over Itunes, de muziekwinkel van Apple….

Bijdrager
    Juch
    ”Zerk”

Zo snapt meneer niet dat de ringtones van de iPhone waarschijnlijk ook gewoon mp3 of AAC kunnen zijn, wat de songs van iTunes ook zijn. Tegenwoordig heeft elke GSM dat, dus waarom zu de iPhone dat niet hebben?

Het gebruik als HD wat als gemis wordt genoemd is natuurlijk ook dikke onzin… hoe wil je anders je films e.d. er op zetten? Ik neem aan dat niet alles met iTunes gaat.

Eh… je kan idd geen eigen ringtones instellen op de iPhone. Dit is al door verschillende bronnen bevestigd. Bovendien laat de EULA van de iTunes Store duidelijk weten dat je de gekochte liedjes niet als ringtone mag instellen!

Daarnaast kun je je huidige iPod als HD gebruiken om documenten, zips van alles mee te vervoeren. Die functie is in de iPhone niet aanwezig.

Bijdrager
    error

Volgens David Pogue staat er op de iPhone momenteel 25 ringtones (hele mooie) en zijn je eigen nummers – uit de iTunes Store of van je eigen schijfjes – niet te gebruiken als ringtone en bestaat er ook nog geen mogelijkheid om zelf ringtones toe te voegen.

Geen Crazy Frog op de iPhone dus (gelukkig).

Reken maar van yes dat hier binnenkort verandering in gaat komen. Ik las ergens een gerucht dat iTunes wellicht t.z.t. een optie krijgt om ringtones te maken die je vervolgens via iTunes naar de iPhone kunt sturen.

Bijdrager
    Barabas2005

Tja, De Volkskrant :sealed:

Inactief
    Anoniem
    ”error”

Ik las ergens een gerucht dat iTunes wellicht t.z.t. een optie krijgt om ringtones te maken die je vervolgens via iTunes naar de iPhone kunt sturen.

Klopt… voor $ 0,99 per stuk.:?

Bijdrager
    blackstar

in het Eindhovens Dablad van vandaag stond weer een stukje over de iPhone. Het schijnt dat het ding niet aantrekkelijk is voor de zakelijke markt omdat hij niet goed beveiligd is. Er zit geen firewall op blijkbaar.

Bijdrager
    Juch
    ”error”

Volgens David Pogue staat er op de iPhone momenteel 25 ringtones (hele mooie) en zijn je eigen nummers – uit de iTunes Store of van je eigen schijfjes – niet te gebruiken als ringtone en bestaat er ook nog geen mogelijkheid om zelf ringtones toe te voegen.

Geen Crazy Frog op de iPhone dus (gelukkig).

Reken maar van yes dat hier binnenkort verandering in gaat komen. Ik las ergens een gerucht dat iTunes wellicht t.z.t. een optie krijgt om ringtones te maken die je vervolgens via iTunes naar de iPhone kunt sturen.

Die ringtones op de iPhone (die ik vanuit het filmpje heb gehoord vond ik nou niet echt bepaald spectaculair. Ik zit echt niet te wachten op een “SciFi/Alien” geluid als ringtone. Ben geen 9 meer!

Moderator
    unSOUND
    ”Juch”

Bovendien laat de EULA van de iTunes Store duidelijk weten dat je de gekochte liedjes niet als ringtone mag instellen!

Het wekt echter wel de suggestie dat je dus wel DRM-vrije nummers als ringtone kunt gebruiken. Want waarom zouden ze een waarschuwing plaatsen dat je gekochte muziek niet als beltoon mag gebruiken als de iPhone überhaupt geen nummers als beltoon kan gebruiken ?

Bijdrager
    henrico

Ik snap niet zo goed wat er mis is met het Volkskrant-artikel. Te kritisch zeker voor wat mensen hier…Ik vind een overzichtje met plussen en minnen prima. En iTunes in een bepaalde context de muziekwinkel van Apple noemen, lijkt mij correct. En waarom zou aandacht voor de release van de iPhone moeten wijzen op de komkommertijd? Het is toch ‘gewoon’ nieuws als zo’n bijzonder apparaatje op de markt wordt gebracht, zeker als je ziet wat dit in de VS losmaakt.

Bijdrager
    macmickey2

Overzichtje tussen plussen en minnen is prima maar hoe verklaar je dan het simple feit dat de Vk de iPhone gaat plussen en minnen tegen 3 losse apparaten? Het begint al bij minpunt 1: geen umts of hsdpa…DUH! Weet je hoe groot het UMTS netwerk in USA is? Wie zegt niet dat v2 van de iPhone (lees de EUROPESE versie) geen UMTS heeft (of hsdpa)?? Als dat nl bij voorbaat al onmogelijk zou zijn dan zou Apple deze iPhone natuurlijk WERELDWIJD tegelijk uitgebracht hebben. Je kan hier in nederland toch ook gewoon een apple tv aanschaffen? Je hebt er minder aan door het ontbreken van content in de iTMS maar goed. Ik ben Apple fan, klopt maar heb geen oogkleppen op. Ik verwacht wel van onafhankelijke journalisten dat ze, zoals de Amerikanen en Engelsen zeggen: “Get your facts straight!” M.a.w artikel begint aardig maar gaat toch her en der flink mis. Vooral als je de reactie vraagt aan een directeur van een Taiwanees bedrijf (die maken echte kwali proucten made in Taiwan..) dat op het punt staat de zoveelste iPhoen-killer uit te brengen. Wat denk je dat die man zegt? Wow, wat een apparaat zoiets kunnen wij noiit zelf maken alleen kopiëren? :?

Bijdrager
    henrico

Tja, je moet het toch ergens mee vergelijken? En een telefoon lijkt me dan niet zo heel slecht gevonden. Volgens mij is het voor consumenten hier juist wel interessant om te weten dat de iPhone geen UMTS ondersteunt. Misschien is dat bij de Europese versie wel het geval, misschien ook niet. Het toestel is nu gepresenteerd, dan mag je daar nu toch ook wat over melden en het een beetje duiden? En dat een directeur van een concurrent aan het woord komt (heel summier), is dat nu zo gek? Ik zie meningen van diverse personen – niks mis mee.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.