8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cokie

Iphone Grens Belgie Nederland

Hoi,

ik ben een Belg en verhuis eind augustus naar Maastricht (2 km van de belgische grens).
    Nu, ik werk normaal zo’n 30km in Belgie (houthalen). Nu zit ik te denken welke opties ik heb qua GSM gebruik.
    Want ik ken mensen in belgie (waar ik geboren ben:) En ook mensen in Nederland.

Ik zie niet anders dan 2 telefoons te hebben, maar weet iemand een andere oplossing.

Ik zat ook te denken om via T-mobile het 30 euro abonnement te nemen met de I-Phone. En dan een skype account “unlimited europe” voor 7 dollar, waar je voor dat bedrag naar landlines kan bellen onbeperkt (landlines zijn dat vaste telefoonlijnen?)
    Met een T-mobile abonnement, zou het wel veel kosten denk ik naar Belgie bellen.

Ik vraag me ook af, omdat ik zo dicht bij de grens zit, zou dit niet voortdurend switchen van provider?

Vele vraagjes, misschien iemand in dezelfde situatie ?
    :D

Cheers

Bijdrager
    prullenbak

Kun je niet op 2 kilometer van de belgische grens nog bereik houden met je belgische provider?

Edit: o, ik zie het probleem nu even helemaal goed, en dan moeten je NL vrienden weer naar een Belgisch nummer bellen, en dat is voor hen weer heel duur.

Das inderdaad knap lastig ja :roll:

Bijdrager
    Koetjesreep

Mobistar heeft ver over de grens bereik in Nederland. Dus de beste oplossing lijkt mij 2 gsm’s.

Bijdrager
    computer space

Of koop een DualSim Hiphone. Beetje brakkere software, maar wel dualsim, en mensen denken nog steeds dat je een iPhone hebt!

Inactief
    Anoniem

KPN heeft sinds geruime tijd een bundel voor buurlanden. Waarschijnlijk heeft T-mobile en Vodafone dit ook. Wellicht zou dat een optie voor je zijn. Hier de link voor http://www.kpn.com/mobiele-diensten2/voordeelopties-mobiel2/overstappen-met-nummerbehoud2/GSM-abonnement-tarieven2/GSM-abonnement-tarievenoud/Grensgebied.htm

Bijdrager
    cokie

Hoi,

een vraagje als ik bv. iphone via t-mobile koop. Ik heb gelezen dat bellen in het buitenland niet lukt of dat je iets speciaals moet betalen ?

Kan ik bijvoorbeeld de iphone unlocken na het kopen via t-mobile met abonnement. En dan zo’n simkaart adapter kopen (war je de chips uitknipt en zo 2 simkaarten in de iphone steken waardoor je snel kan switchen van mijn t-mobile naar mijn gewoon abonnement. Kan T-mobile dat zien of zou dit werken?

Gebruik van internet in het buitenland hoe gebeurt dit?

Vervelend is KPN heeft geen iphone abonnement, wle toch niet zo goedkoop als van t-mobile. (KPN gaat wel maar je iphone kost zo’n 500 euro dus ja)

Het is nogal moeilijk vindt ik het gebruik van de iphone in het buitenland.

Bijdrager
    cokie

Iemand ?

cheers

:apple:

Moderator
    Poezenbeest

Op iPhoneClub is er een mooi draadje over, te vinden met de zoekmachine aldaar. Uit dat draadje krijg ik de tip van Hypercard, dichter bij huis en goedkoper is DualSim.nl.

Hoewel het passen en meten nog wat moeite schijnt te kosten, gaat het wel werken. Wat mij een groot nadeel lijkt, is dat je niet tegelijk bereikbaar bent op beide nummers, maar daar valt met doorschakelen nog wel wat aan te doen. Is alleen wel een dure grap, want je betaalt voor internationale gesprekken als iemand belt. Ook kan je instellen dat er bijvoorbeeld elk uur even op het andere netwerk wordt overgeschakeld om te zoeken naar sms’jes.

Hoewel het niet mijn gebruik is om door te verwijzen naar een ander forum, lijkt mij dat in dit geval toch raadzaam om het draadje op iPhoneClub door te lezen. Het overschakelen tussen de twee nummers schijnt makkelijk te gaan via 001 of 002 te bellen, wat je natuurlijk ook weer in de favorieten kan instellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.