26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    deftone82

Iphone gevonden, hoe terug bij eigenaar krijgen?

Hallo

Mijn moeder (uit België) heeft gisteren in Nederland een Iphone gevonden. Gezien haar slechte ervaringen met haar ‘eerlijkheid’ in het verleden, heeft ze hem mee naar huis genomen om hem zelf aan de eigenaar te kunnen geven. Om een of andere reden heeft ze hem uitgezet (bang dat ie zou afgaan?). Ze heeft geen idee welk type het is (laat staat dat ze weet dat het iphone is, maar daar ga ik maar even van uit).

Nu is mijn vraag hoe we te weten komen van wie hij is?
    Ik lees dat hij traceerbaar is en het laatste wat mijn moeder wil is als dief bestempeld worden.
    Gezien ze hem heeft uit gezet, weten we de pincode of telefooncode of…niet.

Ikzelf heb ook geen ervaring met dit toestel, dus alle hulp is welkom! Ohja, ikzelf heb het toestel niet bij de hand (woon ergens anders) dus moet haar instructies geven voor het openen of intoetsen van dingen…aub handleidingsgewijs info te geven:grin:

groeten!

Inactief
    Anoniem

Uitzetten was niet slim natuurlijk, maar als we even veronderstellen dat er geen pin- of telefooncode opzit dan kan ze best gewoon de contactenlijst afgaan. Zoeken naar ma of pa, liefje, schatje, of bij de gespreksgeschiedenis kijken met welk nummer er het meest gebeld wordt.. en die dan verwittigen.

Of anders kijken of Twitter of Facebook erop staat, dan zie je direct van wie hij is.

Heb zelf ook al een iPhone gevonden, al na een uurtje herenigd met de dankbare eigenares:)

Bijdrager
    FreBo

Als ze hem uitgezet heeft is hij nog moeilijk traceerbaar. Start hem gewoon terug op. Een iphone gaat ook aan zonder een pincode in te tikken.Dan kan je zien in de contacten of de persoon zijn thuistelefoon er niet tussen staat . (home – thuis of zoiets) Ik zeg wel misschien want als het geen iphone is dan staan er ook geen contacten in de phone aangezien die dan op simkaartje staan.

Bijdrager
    Webarcher

Komt mij toch een beetje vreemd over. Je moeder heeft geen enkel idee hoe en wat, maar toch in staat geweest om een iPhone uit te zetten?! Uitzetten van een iPhone is toch niet zo simpel voor iemand die hem nog nooit heeft gezien.

Bijdrager
    boerke

Ga nou niet uit van Kwade Opzet van Moeder (KOM)

Voor de dieven onder ons….afgelopen jaar had ik 4 x de gelegenheid een iPhone 4 of 4S te stelen
    vanaf een onachtzaam neergelegde plek op een (ver)bouw-plaats.

Dat doe ik ook niet, gewoon uit burgerlijk fatsoen!
    (hoewel de verleiding erg hoog is)

Bijdrager
    KarelWillem
    FreBo op 09 december 2012

…Start hem gewoon terug op. Een iphone gaat ook aan zonder een pincode in te tikken….

‘Aan’ wel ja. Maar verder dan het beginscherm kom je dan toch niet.

Bijdrager
    Masto

Ik denk dat je moeder ‘m niet heeft uitgezet (dat zou best knap zijn voor iemand die het toestel niet kent), maar dat het toestel gewoon in slaapmodus is. Of de batterij is leeg.

In de 1e situatie: met een druk op de homeknop (die grote ronde onder het scherm) en daarna een veeg over ‘ontgrendel’ is ie weer aan. Mogelijk blijkt vervolgens dat het toestel beveiligd is met een code. Dan houdt het verder op.

Als het toestel inderdaad niet helemaal uit is, dan is het traceerbaar via Find my IPhone en staat de eigenaar misschien straks in de buurt van je moeder. Hopelijk goedschiks.

Ik adviseer in ieder geval dat je moeder het toestel naar de politie brengt. Die zijn er voor dit soort zaken.

Bijdrager
    deftone82

Hij stond inderdaad niet uit maar op standby (dikke knop + vegen en hij stond weer aan!)

ze hebben geprobeerd een contactpersoon te vinden (is hier een icoontje voor), maar dit is niet gelukt.
    Ik ken de icoontjes noch het toestel dus heb van op afstand weinig kunnen betekenen.

Er heeft ook nog helemaal niemand gebeld ofzo om de telefoon terug te vragen. Mijn vader vond ook geen icoontje dat leek op een groene rader (Find My Iphone).
    Mijn beide ouders zijn een stukje in de 60, dus twitter en facebook zijn volslagen vreemden. Ze gaan nu naar een jonger broer om zich te laten bijstaan in hun zoektocht.

Zoniet, brengen ze dit best naar de politie in België of in Nederland (om daar dan te verdwijnen in de handen van de archivaris?)?

Bijdrager
    Niels

Nooit naar de politie… Twee keer een iPod touch aangegeven, netjes een formulier ingevuld, maar na navraag na enkele maanden waren beide iPods magisch verdwenen (overigens was dat bij twee verschillende politiebureaus)

Ik weet niet of je zelf in Nederland woont, maar vraag aan je moeder waar ze het toestel gevonden heeft. Wellicht woon je zelf dichterbij. Als je beschikt over een laadkabel, kun je het toestel opladen. Er zijn dan twee scenario’s

Het toestel is geen iPhone:
    Probeer uit de contacten, Facebook, etc. af te leiden van wie het toestel is
    Als er een beveiliging op zit kun je verder niets meer.

Het toestel is wel een iPhone:
    – het toestel is alleen beveiligd met een simcode. Je hebt dus geen mogelijkheid om de simkaart te ontgrendelen, maar wel toegang tot alle gegevens. Probeer af te leiden van wie het toestel is en stel de wifi in op jouw thuis netwerk, zo kan de persoon vind mijn iPhone gebruiken.

– het toestel is naast de sim beveiliging ook beveiligd met een vergrendeling. Je kunt helaas niets doen behalve afwachten op de eigenaar.

Bijdrager
    Brombeer

Aanzetten en wachten totdat de eigenaar zijn speeltje traceert.
    Iemand die zo’n duur ding rond laat slingeren heeft geld teveel.
    Daarom dat alle fietsers het aan hun hand lijmen en er onafgebroken naar blijven kijken.

Bijdrager
    twenske

Ga naar instellingen -> algemeen -> info

Dan staat er naam. Dit is de naam van de gene.
    Met een beetje geluk heeft degene zijn apple id juist ingesteld en kun je bij contacten deze persoon opzoeken. Bij mij staat er dan een postadres en emailadress. je zou de persoon dus een mailtje kunnen sturen.

succes

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als die iOS 5 heeft en foto’s kan maken vanuit lockscreen, kan je een briefje schrijven met adres erop en dat je hem gevonden hebt. En dan hopen dat Photostream aanstaat. En Wi-Fi/3G.

Bijdrager
    Yggdrasil

Kijk op de iPhone naar dit icoontje, daarin staan alle contacten.

Bijdrager
    janvanes

Alle wettelijke regels omtrent gevonden voorwerpen staan trouwens op http://www.doormijverloren.nl. Een gevonden voorwerp met een dagwaarde tot € 450 euro mag je in beheer houden, maar je dient wel direct (“met bekwame spoed”) aangifte te doen bij de gemeente waar je het gevonden hebt. Gevonden voorwerpen zijn in Nederland geen zaak van de politie meer, die zou er geen tijd/geld voor hebben.
    Via diezelfde website, en/of via verlorenengevonden.nl, kun je ook gevonden voorwerpen melden.
    Verlorenengevonden.nl is een initiatief van een aantal gemeenten, Doormijverloren.nl is een particulier initiatief.

Bijdrager
    deftone82

Aanzetten en wachten totdat de eigenaar zijn speeltje traceert.

zo kan de persoon vind mijn iPhone gebruiken.

Hij staat nu al twee dagen ‘aan’. Is er een manier om te zien of deze opties zijn geïnstalleerd of heeft iedere iphone dit standaard aan boord?
    Mijn vader heeft thuis een draadloos netwerk, maar kan iemand mij misschien eenvoudig uitleggen hoe hij de telefoon kan configureren zodat deze hier op zit?

Alvast bedankt voor de tips!

Bijdrager
    Niels

Instellingen > wifi > jouw netwerk aanklikken > wachtwoord invullen

Bijdrager
    Niels

Bij instellingen onder icloud kijk of zoek mijn iphone aanstaat

Bijdrager
    fenkikon

Find my iPhone moet je als gebruiker zelf installeren, het is dus een mogelijkheid dat dit niet op het toestel staat. Maar kun je ook niet klikken op het groene telefoontje linksonder? Daar staan de mensen die recentelijk gebeld zijn.

Een andere optie (die al eerder gegeven is) is instellingen –> algemeen –> info
    Daar staat in de meeste gevallen de naam van de eigenaar en misschien een mailadres. Ik vind het trouwens raar dat je bij contacten niets kunt vinden. Daar zou ik gewoon als eerste kijken!

WIFI instellen op de iPhone is plan C en je moet je afvragen of je dat wel wilt!

Bijdrager
    Niels

Zo moeilijk lijkt mij dat ook niet, even de contacten doorkijken………….

Bijdrager
    hobbes2210

Gewoon even sms-en naar het laatste contact in de SMS box.
    Die kunnen aan het nummer zien van wie de telefoon is en dan die persoon waarschuwen.
    Lijkt me de makkelijkste oplossing….

Bijdrager
    YoupLotgerink

Idd of gewoon iemand willekeurig bellen van de contacten. Die weet vast wel hoe & wat.

Bijdrager
    Wolfii82

Jeetje, wat een ingewikkeld verhaal. Wonen je ouders op een onbewoond eiland? Er zijn toch wel mensen in de omgeving die wel weten hoe een iPhone werkt of ben ik nou gek.

Bijdrager
    fenkikon

En is de iPhone inmiddels al terug bij de eigenaar?

Bijdrager
    Niels

Volgens mij is de motivatie hier de determinerende factor….

Bijdrager
    Harmsen

Mijn dochter van 12 is op 7 december haar iPod verloren toen ze van haar fiets viel door de heftige sneeuw… Heeft uw moeder het apparaat wellicht in Dordrecht gevonden? iPod ziet er precies hetzelfde uit als de iPhone, je kunt er alleen niet mee bellen (vandaar dat er misschien niemand heeft gebeld!)
    Mijn dochter had hem helemaal zelf bij elkaar gespaard, en is héél erg verdrietig, en ik ik zoek overal op internet. Hoop nog steeds dat hij bovenwater komt. Alvast bedankt voor het navragen waar ze ‘m gevonden heeft.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Op de achterkant staat wel iPhone of iPod.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.