10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Appletree

Iphone geen service in sommige EU landen

Mijn Iphone 3G met Vodafone abbo (uitgebreid met roaming, onbeperkt internet en SMS) ging mee op reis naar Polen via Duitsland. In Duitsland had ik wel service, in Polen niet. Geen mogelijkheid. Hetzelfde gebeurde in Spanje: geen service!
    Zat ik daar een week zonder bereikbaar te zijn. Dat was echt enorm balen. Iemand een idee hoe dit kan komen? Met mij Nokia had ik geen problemen…

Bijdrager
    wouwout

Kan eigenlijk niet aan de iPhone liggen. heb je gekeken welke netwerken beschikbaar waren, of automatisch selecteren aangevinkt was? Of juist een netwerk handmatig selecteren? Heb je een nieuw abonnement bij Vodafone waar dus toch roaming niet goed was doorgevoerd?

Bijdrager
    Appletree

Ik heb dit abbo al zeker 3 jaar en ben er eerder mee naar o.a. Spanje geweest. Ik snap er niks van. Ik kan ook nergens in m’n Iphone handmatig kiezen netwerken vinden…

Leuke avatar trouwens Wouwout:)

Bijdrager
    gipsman

Op mijn oude iphone zit dit bij Settings>Carrier.
    Daar kun je kiezen tss. ‘Automatic’ of een specifiek netwerk.
    Op de 3G is het misschien anders…

Bijdrager
    Appletree

Die uitgebreide settings kan ik niet terugvinden op mijn 3G (waarvan ik de 3G functie altijd heb uitstaan omdat het teveel accu kost hehe). Het enige wat je kunt instellen is de huidige provider met de settings voor internet die erbij horen. Ik ben bang dat Vodafone gaat zeggen dat zij er niks van snappen en dat het vast aan de Iphone ligt….al helemaal als Duitsland wél service geeft en Polen en Spanje dan weer niet.

Bijdrager
    Martijn Snels

Bug in de unlock wellicht?

Bijdrager
    Appletree

Geen idee, dat is natuurlijk niet te checken.

Bijdrager
    Huibregt

Ik weet niet of je iPhone “simlockvrij” gemaakt is met een extra sim-kaartje als Yessim etc.. Ik heb namelijk al meer gehoord dat dit soort kaartjes niet in alle landen werken.
    De echte simlockvrije iPhones, b.v. uit België, schijnen daar geen last van te hebben. Ik weet het echter niet uit eigen ervaring:
    ga het komende weekend een iPhone in België halen.

Bijdrager
    dspiers

Waarom bel je Vodafone niet? Volgens mij is het een Vodaphone probleem en geen iPhone probleem. Of loop een Vodafone winkel binnen.

Bijdrager
    Appletree

Mijn Iphone is een Belgische voor zover ik weet, en vandaag ga ik een Vodafone winkel opzoeken. Dat kon afgelopen week niet want ik lag tot gisteren ziek met laptop aan in bed…:wink: Vodafone bellen heeft niet zoveel zin omdat de mensen aan zo’n helpdesk niet veel verstand van zaken hebben en je heel snel met een kluitje het riet in kunnen sturen.

Zo belde ik eens voor een ander probleem; wat mij opviel was dat de Iphone niet altijd internetservice gaf op bepaalde plekken. Nou, dat vond de Vodafone medewerker vreemd; we keken de instellingen door en die waren in orde, en tja, meer kon hij er niet aan doen en toen was het ophangen geblazen…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.