21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

iPhone geen GPS

Het was niet aangekondigd maar nou blijkt ook echt dat de iPhone geen GPS heeft. MacRumors heeft scans van de verkopershandleiding van AT&T waarin dit expliciet staat.

http://www.macrumors.com/2007/06/08/iphone-details-from-atandts-sales-training-workbook/

Bijdrager
    excel20

zou mooi zijn als je ons dan ook even van een link voorziet:

http://www.macrumors.com/2007/06/08/iphone-details-from-atandts-sales-training-workbook/

Bijdrager
    Yaris

Tegenwoordig wil iedereen overal GPS in hebben. Recent was er nog een topic van iemand die vroeg of GPS op de iPod mogelijk was. Waarom geen GPS in je wasmachine?

Bijdrager
    excel20

Omdat die in principe niet meer dan een paar milimeter heen en weer gaat…?

Bijdrager
    Edwin377

nou! Da’s nog niet zo gek! Dan kan hij je waarschuwen als hij wegwandelt!;)

GPS op een iPhone zo helemaal niet raar zijn. Dat zou goed combineren met de Google Maps functies. Als je iPhone de TomTom kan vervangen scheelt dat weer een apparaat. Die restaurant en gelijksoortige tips van Google Maps worden handiger als hij vanzelf alles in de buurt noemt van waar je staat. Volgens mij is de vraag niet óf de iPhone dit krijgt maar wanneer. GPS chipjes zijn zeer klein en goedkoop geworden.

Bijdrager
    macses

de iphone heeft ook geen optische zoom, geen memory card slot, geen externe antenne, ohw nee ohw neee.
    Waarom moest dat nu nog bevestigd worden? De specs staan al sinds januari op apple.com

Bijdrager
    Edwin377

omdat nog niet alles gedemonstreerd was zou er natuurlijk altijd nog een One More Thing kunnen volgen. De kalender functie hebben we bijvoorbeeld nog steeds niet gezien terwijl ik dat nou juist een van de belangrijkste dingen vind voor zo’n ding.

Bijdrager
    macses

ja dat is inderdaad zo, die kalender wil ik ook wel eens zien. Een ander voor de hand liggende feature die toch niet aanwezig is in de iPhone is MMS lees ik net in de handleiding

Bijdrager
    TandMac
    ”Yaris”

Tegenwoordig wil iedereen overal GPS in hebben. Recent was er nog een topic van iemand die vroeg of GPS op de iPod mogelijk was. Waarom geen GPS in je wasmachine?

De Belgische spoorwegen gaan nu zelfs een GPS in hun locomotieven plaatsen….
    Kwestie van die dingen af en toe terug te vinden..
    8)

Bijdrager
    Bor

Onze wasmachine ging door de hele badkamer heen, die staat nu in de bijkeuken :o

misschien is GPS dus nieteens zo gek:P

Bijdrager
    kontheur

GPS ZUIGT, batterijen….

Er zijn genoeg apparaten op de markt die via bv. bluetooth verbinding kunnen maken met een PDA of telefoon. Dus waarom niet met de iPhone? Inclusief Google maps (met recent geïntroduceerde Street View). U zegt het maar…

Bijdrager
    Eswip

Ik snap ook serieus niet wat mensen allemaal met gps moeten.. er vanuit gaan dat mensen nog een beetje kunnen kaartlezen, of uberhaupt weten waar ze zijn is blijkbaar teveel gevraagd..

Vind dat hele gps allemaal zo’n ontzettende onzin..

En dat ze MMS weglaten vind ik niet erg, heb het serieus 1x gebruikt om te testen… nu kan je gewoon je foto mailen, veel makkelijker.

Inactief
    Anoniem

GPS zal wel een applicatie zijn die je na de release zal kunnen downloaden. :wink:

Bijdrager
    Jpunt

mijn huidige telefoon (spv m700) heeft het zelfs al, ingebouwd en wel. Na al dat stoere gedrag over googlemaps had ik het eigelijk wel verwacht.. Maargoed, ik heb er de komende jaren toch geen geld voor, maar alsnog een gemiste kans!

Inactief
    Anoniem

The company has stated that rather than the $5 asking price of current standalone GPS IC solutions, the combined product would attract only a $1 price delta over a current Bluetooth only solution, effectively reducing the price of GPS in handsets by 80% in one fell swoop.

GPS-chips zijn op dit moment nog duur en zuigen je batterij in no-time leeg. Eind dit jaar komen de eerste geïntegreerde Bluetooth + GPS-chips op de markt. Die zijn wel energiezuinig en goedkoop. Nog even geduld dus.

Bijdrager
    Jpunt

natuurlijk kost gps energie! maar lekker boeiend, je gebruikt dit toch alleen als je het nodig hebt? En ik heb het tot nu toe al meerdere malen met succes gebruikt.

Inactief
    Anoniem
    ”JaZ86″

natuurlijk kost gps energie! maar lekker boeiend…

Tja… of jij het boeiend vindt doet er helemaal niks toe. De makers van mobiele telefoons vinden de GPS-chips nu nog te duur en niet zuinig genoeg. Voor die gasten maakt het echt wel uit of je $10 betaalt voor enkel een GPS-chip of $1 voor Bluetooth + GPS-in-één.

Bijdrager
    Ian L
    ”Eswip”

Ik snap ook serieus niet wat mensen allemaal met gps moeten.. er vanuit gaan dat mensen nog een beetje kunnen kaartlezen, of uberhaupt weten waar ze zijn is blijkbaar teveel gevraagd..

Ik snap niet dat u dit hier neerezet.
    U gebruikt zeker ook geen afstandbediening want Mensen kunen tocht wel even opstaan om van zender te veranderen. Of is dat teveel gevraagt?

Ik vind het geen onzin waarom moeilijk doen als het makkelijk kan daarbij wil dat nog niet zeggen dat ik geen kaart kan lezen.

Bijdrager
    Eswip
    ”Ian
    ”Eswip”

Ik snap niet dat u dit hier neerezet.
    U gebruikt zeker ook geen afstandbediening want Mensen kunen tocht wel even opstaan om van zender te veranderen. Of is dat teveel gevraagt?

Ik vind het geen onzin waarom moeilijk doen als het makkelijk kan daarbij wil dat nog niet zeggen dat ik geen kaart kan lezen.

Laat ik het zo zeggen, ik ben nog bijna nooit in de situatie gekomen waarbij een GPS van pas zou komen. Okee, ik reis ook niet veel ofzo, maar grootste gedeelte van de mensen zullen dat ook niet doen. Ja tuurlijk, het is een leuke feature, maar als het batterij opslurpt + dat het nog duurder wordt, dan pas ik liever.

Er zit Google maps in met directions.. als je weet waar je bent, en weet waar je naar toe moet, dan ben je er ook al. Is geen GPS voor nodig en kost dus geen extra batterij en geld.

Het hele GPS is imo ontzettend gehyped en voegt voor de meeste mensen weinig toe. Daarom ben ik ook blij dat ze je niet nog eens extra op kosten jagen.

Bijdrager
    Jpunt

dat het apparaatje duurder wordt is inderdaad wel een sterk punt. Dat het niet nodig is en dat het energie kost vind ik nog steeds zwak! Wacht maar tot je standaard een tomtom op je mobiel heb zitten, ik weet bijna zeker dat je hem dan ook gebruikt, mits je ooit eens buiten je eigen dorp komt natuurlijk. En nogmaals, het kost alleen energie als je ervoor kiest de gps te activeren. Ik ben ervan overtuigd dat het ism google maps erg goed kan werken!

Bijdrager
    Neptunus

En dat je dan andere mensen op je Google Maps kan zien die ook hun GPS hebben ingeschakeld… 8)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.