15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

iphone gedeeltelijk geen geluid

Ik heb een raar probleem mijn mijn iPhone. Bepaalde systeemgebluiden zijn niet hoorbaar. Bijvoorbeeld de toetsenbordklik, maar ook als ik gebeld word of een sms ontvang krijg ik geen geluid. Ook ont- en vergrendelen geeft geen geluid meer

In de settings staat alles goed ingesteld, ook de switch staat op geluid aan.

Het vreemde is dat ik wel via de ipod liedjes kan luisteren en dat ik wel geluiden hoor als ik bijvoorbeeld in de settings mijn ringtone aanpas.

Bijdrager
    klaas4

Herstart?

Bijdrager
    Vodka

neen, geen effect

Bijdrager
    klaas4

Misschien je koptelefoon erin doen en er weer uit halen, of je stil-schakelaar aan en uitzetten. Ik had ook wel eens een keer dat-ie vergeten was dat ik de koptelefoon eruit had gehaald, waardoor hij ook niet veel meer liet horen.

Bijdrager
    Vodka

Nee de iPhone denkt niet dat er een koptelefoon in zit. Dat probleem heb ik ook wel eens gehad, maar dat kun je ziet tijden het aanpassen van het volume. ( dan staat er koptelefoon bij) Dat is hier niet het geval

Bijdrager
    Vodka

Ik ben er al achter

De switch (de toggle knop) om tussen de trilstand en de ‘normale’ stand te shakelen lijkt defect.
    Of de switch reageert niet, of hij schakeld naar trillen (ongeacht welke kant je hem opschuift)

Ik weet niet of dat softwarematig gefixed kan worden. Bijvoorbeeld dood de knop te disabelen en de iphone altijd op de ‘normale’ stand te zetten.

Anders moet er gerepareerd worden. Het is een import vanuit de VS (1e generatie) Op zich valt hij nog binnen de garantie, maar hoe regel ik hier in Nederland garantie voor een toestel uit de VS. Misschien een (goedkope) iphone reperateur in NL?

Bijdrager
    klaas4

Ik denk niet dat ze die hier gaan repareren.

Heb je eigenlijk al een restore geprobeerd?

Bijdrager
    Lothian

Ik heb ook zoiets gehad, wat hielp was het niveau met en zonder koptelefoon gelijk zetten, het werkte.

Bijdrager
    Vodka
    ”klaas4″

Heb je eigenlijk al een restore geprobeerd?

Ja … geen effect

”Lothian”

Ik heb ook zoiets gehad, wat hielp was het niveau met en zonder koptelefoon gelijk zetten, het werkte.

Ik heb met en zonder koptelefoon al geprobeerd het geluid normaal te krijgen … ook hier geen effect

Bijdrager
    Lothian

Ik bedoel meer het volgende, een citaat uit iPhoneclubforum:

”Ik had hetzelfde probleem vanmiddag..bellen werkte prima, bellen op de luidspreker werkte prima, geluid via de earbuds no problem. Maar wou ik een liedje luisteren via de luidspreker hoorde ik niks, zelfde met filmpje…ik heb ook een aantal dingen geprobeerd maar ik kwam toevalligerwijs erachter dat de volume die je aan hebt als je je headset in hebt niet gelijk is als de volume die je normaal met de luidspreker aan hebt…klinkt beetje moeilijk. Maar bij mij was het dus het geval als ik de oordopjes eruit trok, de volume helemaal uit ging…op een of andere manier bleef het volume slidertje in scherm hangen. Hier heb ik wat mee geschoven en ineens heb ik mijn geluid weer terug zonder enkele problemen. Je moet dus de volume slider even op uitzetten en daarna op dezelfde hoogte zetten als ie is als je de headset in hebt geplugt.. Misschien is jullie probleem wel heel anders maar je kan het altijd ff proberen..? Hoop dat het helpt..

Groet!”

Bij mij werkte dit dus misschien bij jou ook?

Bijdrager
    Vodka

Mijn luidsprekers werken prima. Ik kan ook gewoon een liedje luisteren via de luidsprekers.
    Mijn iPhone blijft hangen in de tril-modus. Dus geen rintone, maar een trilsigaal En geen systeemgeluiden. Ongeacht hoe de switch (toggle) staat.

Voor de zekerheid heb ik bovenstaand truckje nog even toegepast, maar geen resultaat.

Bijdrager
    Lothian

Jammer dat het niet heeft gewerkt. Ik weet even niets wat zou kunnen helpen.

Bijdrager
    richarddejong

Hallo allemaal,

Ik heb exact hetzelfde probleem op mijn iphone 3G en heb ook al alle tips uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat. Is er ondertussen al iemand die een oplossing weet?

Dank!

Bijdrager
    richarddejong

GEVONDEN!! Er zit een heel klein k&#$%teknopje linksboven aan de zijkant. Die is kennelijk p.o. verschoven.
    Ik kreeg geen gebruiksaanwijzing bij mijn aankoop en dat was in dit geval wel handig geweest….

groet,

Richard

Bijdrager
    Bor

:|

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.