6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jopie213

iPhone gebruiken op CDMA netwerk

Ik reis binnenkort naar Zuid Korea. Er is daar geen GSM netwerk, maar een CDMA netwerk. Zou ik mijn Nederlandse iPhone 5 daar kunnen gebruiken? Het 3G (UMTS) netwerk schijnt hetzelfde te zijn als in Nederland, maar verder is me niet duidelijk of je dat ook kunt gebruiken om over te bellen. De berichten die ik erover lees, verschillen wat. Heeft iemand daar ervaring mee?

Thanks!

Bijdrager
    Nikita

Over 3G kan je gewoon bellen; gebeurt hier in Nederland ook als je de 3G optie aan hebt staan.
    Verder, heeft de iPhone 5 niet zowel gsm als cdma chips ingebouwd…? Een ‘world phone’ zogezegd.

Bijdrager
    GoeieDag

Je belt daar (Zuid Korea en ook Japan) over UMTS, dus zolang jij een iPhone 3 of hoger hebt, kun je gewoon bellen daar. (Ik spreek ook uit eigen ervaring.)

Bijdrager
    jopie213

aha, dat is mooi. En denk je dat het dan ook mogelijk is om een lokale prepaid simkaart in mijn iPhone te stoppen om het bellen wat goedkoper te maken, of zijn die wel specifiek voor CDMA?

Bijdrager
    GoeieDag

Dat zou ik niet weten. Google misschien wel?

Bijdrager
    Nikita

Ik neem aan dat je een lokale simkaart kan gebruiken, maar wederom alleen over het 3G netwerk. Dus wellicht is dat iets om rekening mee te houden (geen idee of ze daar nog een secundair -ouder- netwerk in gebruik hebben).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.