11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielsparmentier

Iphone garantie

Hoi!

op 10/2/2014 kocht ik mijn iPhone5S in een kleine winkel in men dorp.

De avond van 8/2/14 merk ik batterijproblemen op dus ik breng hem naar de winkel op 9/2/15.
    Op mijn aankoopfactuur staat dat de garantie vervalt op 10/2/15.
    Op mijn servicebon van de winkel staat dat ik hem heb binnengebracht op 9/02/15.

Nu (2/3/15) bel ik naar die winkel met de vraag of ze na (bijna een maand) iets weten over mijn iPhone.

zeggen ze: Apple doet moeilijk omdat ze hem ontvangen hebben na 10/2/15 en willen hem daarom niet meer op hun kosten herstellen…

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt,

Niels Parmentier

Bijdrager
    hatolex

Een goed gesprek voeren met je leverancier,

Bijdrager
    Nielsparmentier

@hatolex, ik ben toch in m’n recht? de iPhone moet toch op hun kosten hersteld worden?

Bijdrager
    Niels

Je hebt gewoon recht op twee jaar garantie, Apple care bellen en je beroepen op consumentenrecht

Bijdrager
    Shmoo

Tussen moeten, recht hebben en krijgen zit natuurlijk een wereld van verschil.

Natuurlijk heeft de TS recht op 2 jaar goede service/garantie wanneer hij de iPhone als particulier heeft aangekocht maar dat wilt niet zeggen dat de winkelier + Apple niet zijn best zal doen om te proberen eronderuit te komen. Eerst nee verkopen en kijken of de klant het erbij laat zitten – vaak willen mensen helemaal niet de discussie aangaan en iets claimen. Wanneer je dat wel makkelijk kunt en je dus goed bij monde bent dan krijg je alsnog gewoon je garantie maar heel veel mensen zijn dat niet en dan ‘wint’ de fabrikant + winkelier.

Bijdrager
    nebilem

Jij hebt het toch op 9/2 gebracht dus op dat moment is het probleem geregistreerd en is het apparaat naar de winkel gebracht. Wat is dat voor naaierij van Apple.

Bijdrager
    brinkey

Heeft niks met Apple te maken maar met de verkoper. TS heeft hem op tijd ingeleverd in ieder geval voor de 1 jaar garantie die op papier meegegeven wordt. Dus de verkoper aansprakelijk stellen.

Of met het ding (en de aankoopbon) een afspraak maken bij de Genius Bar. Wellicht dat dit het probleem in 1 keer oplost.

Bijdrager
    GoeieDag

Fuck, een maand je telefoon kwijt. Da’s ook absoluut meer van deze tijd!
    Wat is dit voor een kleine winkel in men dorp?!!

Bijdrager
    hokkie

Dus de verkoper aansprakelijk stellen.

Laat “dus” maar achterwege.

Met die winkel uit jouw dorp heb je een koopovereenkomst, niet met Apple. Als de iPhone defect is binnen de te verwachten periode (non-conformiteitbeginsel), moet je de verkopende partij (dus diegene die van jou geld heeft gekregen) in gebreke stellen. Dat zij een probleem krijgen met Apple, is niet jouw probleem!! Willen/kunnen ze dit niet, mag je ze aandringen. Geven ze hieraan nog steeds geen gehoor, mag je de overeenkomst ontbinden en je aankoopbedrag opeisen.

Jammer dat nog steeds winkels zijn die dit niet maar (willen) begrijpen…

Bijdrager
    brinkey

Dat zeg ik dus…:wink:

Bijdrager
    sjoerdrei

Ik had het zelfde met mijn iPhone(3GS). Vrijdag naar de winkel gebracht(maandag verliep mijn garantie) en een week later kreeg ik een telefoontje dat de reparatie dienst van de Belcompany hem 4 dagen telaat binnen had gekregen. Ik zij nog aan de telefoon dat is dan jammer voor jullie reparatie dienst maar ik heb een overeenkomst met jullie en ik heb niks met een een of andere reparatie dienst te maken.

Ik werd een uur later terug gebeld met de mededeling dat ze hem dan toch maar zouden gaan repareren(na 4 weken kreeg ik hem terug)

Als klant kan je toch geen rekening houden met de transport tijd naar een reparatie dienst?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.