20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Dems

iPhone 4 garantie NL

Ik heb een vraag over de garantie van iPhone 4’s in NL, nu ze hier eindelijk ook verkrijgbaar zijn vraag ik me af hoe het gaat met de garantie als je een iPhone 4 in het buitenland hebt gekocht en er naar een APR mee gaat. Iemand ervaring hiermee?

PS. ik heb niks aan reacties van gewoon op je rechten wijzen enzo want daar heb ik niks aan, ik heb 16 en dat gaat moeilijk(er)

Alvast bedankt.

Bijdrager
    samulder

Volgens mij heb je enkel garantie in het land van aankoop.

Bijdrager
    Dems

Niemand die wel eens naar een APR of T-Mobile is geweest?

Bijdrager
    bjorngra

Als je even de zoekfunctie gebruikt. Deze vraag wordt meer gesteld.

Bijdrager
    MacBeer2

Op de iPhone zit géén wereldwijde garantie! Omdat in veel landen waar iPhones worden verkocht met een bijbehorend abonnement de distributie en reparatie van iPhones door de provider worden geregeld (en niet door Apple zelf) kun je in een ander land tegen problemen lopen als die iPhone niet is gekocht met een abbo van de provider waar je ‘m aanbied.
    Omdat T-Mobile in Nederland een exclusieve deal heeft met Apple kan je een iPhone die is gekocht in het buitenland niet aanbieden voor reparatie bij T-Mobile en bij Resellers. Die verwijzen je altijd naar de partij waar je ‘m hebt gekocht. En dat kan lastig zijn voor iPhone’s die vanuit het buitenland worden meegebracht.

Bijdrager
    xionix

ik meende zolang hij gekocht was bij een Apple Store dat hij dan juist wel bij de APR afgegeven kon worden zodat deze hem dan door “apple” kon laten repareren.

Bijdrager
    MacBeer2

Nee dat is een groot misverstand. De reden daarvoor is dat Apple maar in een paar landen zelf de iPhone verkoopt. Hier in Nederland doet Solid Vision dat die vervolgens weer onder contract van T-Mobile staat. Daarom mag Solid Vision alleen maar iPhones aannemen die met een T-Mobile abonnement zijn verkocht.
    Apple doet in Nederland he-le-maal niks met de iPhone. Bel AppleCare maar eens met een vraag over de iPhone. Je wordt vriendelijk naar T-Mobile verwezen waarna de verbinding wordt verbroken.

Voor Mac’s en iPods geldt wereldwijde garantie en die kun je overal in de wereld waar Apple Stores en Premium Resellers zijn ter reparatie aanbieden. Bij iPhones geldt dat niet omdat daar een heel ander verkoopmodel aan vast zit.

Bijdrager
    xionix

Je vergeet dat zesgoes een door apple aangestelde reparateur is hier in NL.
    Hun hebben mijn oude Iphone uit België gewoon aangenomen.
    Hun zijn tevens in de Benelux actief dus ook in België.

Moderator
    Poezenbeest

Zij hebben en zij zijn…

Wie de technische reparateur is, kan verschillen van degene die de reparaties verzorgt. Je hebt er weinig aan dat Zesgoes (?) de reparaties voor de hele Benelux doet als Solid Vision de iPhones uit België niet aanneemt.

Op de overeenkomst van koop die je in het buitenland hebt afgesloten, gelden de regels en wetten van dat land. Het hangt er vanaf welk land dat is en wat daar de bepalingen zijn. In de meeste gevallen zal je bij de verkoper zelf moeten zijn.

Bijdrager
    MacBeer2

Er zijn meerdere bedrijven die reparaties aan telefoons doen in Nederland. Solid Vision is naar mijn weten de enige die officieel aangesteld is door T-Mobile. Apple Nederland doet niets met de iPhone hier en zal ook geen bedrijven ‘aanstellen’. Dat is dacht ik toch de taak van T-Mobile.

Bijdrager
    Afroman

Maar dan heeft de iPad Wifi +3G ook maar garantie in het land van herkomst?

Bijdrager
    MacBeer2

Dat durf ik niet te zeggen, de iPad heb ik niet meer meegemaakt op mijn werk. Maar omdat de iPad met 3G ook via Apple gekocht kan worden denk ik dat het met dat apparaat qua garantieafhandeling beter is geregeld dan met de iPhone. Apple verkoopt de iPad zelf ook via hun website.

Bijdrager
    Soulshaker

Die 3G ipads worden overal ter wereld zonder contract verkocht
    Er werkt geen telecom bedrijf met Apple samen om de iPad te verkopen , dus staat apple alleen in voor garantieafhandeling;)

Bijdrager
    Xcode

Maar even los hiervan… als de batterij van een iPhone die je in het buitenland hebt gekocht na 15 maanden af is (voorbeeld), dan kan je toch wel tegen betaling van een redelijk bedrag een nieuwe batterij krijgen in Nederland?

Bijdrager
    MacBeer2

Nee want de batterij van een iPhone is niet te vervangen. Voor dit soort zaken zal je officieel terug worden verwezen naar de verkopende partij. En in de praktijk zal je dus -met een iPhone gekocht in het buitenland- op eigen kosten in Nederland een reparatie laten uitvoeren. Door een bedrijf dat geen banden heeft met T-Mobile welteverstaan.

Bijdrager
    MacbookTo

Maakt het nu nog uit voor de garantie of je de iPhone 4 bij een APR koopt of bij T-Mobile of bijv. bij een tefefoonshop zoals bijv. Phone house? Is er verschil in de afhandeling? Bijv. sneller of juist moeilijk doen? Heeft er iemand ervaring?
    Ik wil nl. ook een iPhone aanschaffen maar dub tussen een APR en T-Mobile etc.

Bijdrager
    fan

Geldt dit zelfs bij de aanschaf van extra AppleCare?

Bijdrager
    MacBeer2

Naar mijn weten maakt het voor je garantie of de afhandeling van de garantie niet uit waar je de iPhone koopt. Ze gaan allemaal naar hetzelfde herstelbedrijf.
    De aanschaf van AppleCare heeft op dit proces ook geen invloed. AppleCare geeft je in dat geval gewoon een jaar extra dekking op fouten in de hardware.

Bijdrager
    MacBeer2

Bijdrager
    MacbookTo

Bedankt MacBeer2. Dan ga ik maar naar The Phone House bij ons in de buurt. Altijd makkelijk als er wat mee is. Op internet zag ik dat dit filiaal qua tevredenheid een 8,3 scoort. Niet verkeerd. Maandag maar eens even langs gaan. Die paar dagen kunnen er ook nog wel bij.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.