21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

iPhone foto's overzetten in Windows XP

Rare vraag, met een raar verhaal.
    Ik weet dat hier maar één Windows topic is : switchers.
    Maar daar hoort dit niet thuis.

Ik slaag er niet in om zonder iTunes foto’s over te zetten van m’n iPhone 5 naar de PC’s van het werk.
    Wat gebeurt er : er verschijnt een venster waarin staat dat je kan kiezen tussen winzip en wizard scanner. Niets werkt. Ik kom telkens terug op ditzelfde venster en moet telkens op ‘vertrouw’ klikken op de iPhone. Dus rondjes draaien….
    Op een PC met Windows 8 lukt het blijkbaar zonder problemen en zonder extra software.
    Voor het werk gebruiken we nog steeds Windows XP (ja sorry). Deze zijn dichtgespijkerd, dus ik kan alleen eventueel een los programma installeren, dus géén programma dat vanalles in het systeem gaat installeren of waarvoor je admin moet zijn.

Gezocht op internet maar tot nu toe nog niets gevonden dat hieraan voldoet.
    Ik heb niet veel hoop, maar misschien is er iemand die hier of daar ergens een tip heeft.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb ook gezocht, en het volgende voor jou gevonden:

Transferring pictures and videos from iPhone using Windows XP

Bijdrager
    Rickje

Ik ging gewoon naar Deze Computer en daar had je dan de iPhone staan die werd herkend als camera. Vervolgens gewoon die map/partitie openen en daar dan foto’s vanuit slepen naar de C schijf.

Bijdrager
    Sylvester

@Night : zo heb ik er veel van die gevonden. Maar ik wil m’n iPhone niet unlocken.

@Rickje
    : zo werkt het inderdaad in Windows 8 , maar helaas niet in XP.
    Ik kom telkens in dat venster waarin men voorstelt om winzip of wizard of zoiets… te openen.
    En dat werkt niet.
    Als ik dan ga kijken onder ‘deze computer’ vind ik op diezelfde plaats een lege iPhone.

Bijdrager
    Rickje

Oh ehm, er staat me wel bij dat Windows (doet het uit zichzelf) drivers moest downloaden en zelf installeerde voor de iPhone. Dus.. zit er internet op de computer?;)

Je kan anders eens kijken naar bijv. We-Transfer voor de iPhone? Of Dropbox? Genoeg work-arounds?;)

Bijdrager
    Sylvester

Probleem is dat ik er NIETS op kan installeren, behalve een stand-alone programmaatje.
    Er zit internet op, via LAN kabel, wifi en mobiel. Zooo antiek is hij nu ook weer niet.

Maar dan is er natuurlijk nog een ander probleem : al die foto’s kunnen dus eventueel via WE-transfer of dropbox of iets gelijkaardig overgezet worden. Maar overdag beschik ik niet over wifi voor mijn iPhone. Dan moet ik dit overzetten via mijn data verbinding van de iPhone, die ik zelf moet betalen voor het werk, en die maar 200 MB gratis is per maand. Ja, ik weet het, heel nare situatie.
    Het moet dus liefst via kabel kunnen, rechtstreeks op de PC van het werk.

Bijdrager
    wouter57

Je bent toch wel eens ooit thuis en gebruik daar je wifi open dan op het werk je E-mail.

Bijdrager
    Link

misschien je windows pc als wifi hotspot instellen. (als het lukt software erop te krijgen) dan phone daarmee connecten en uploaden wetransfer.
    wel omslachtig.

Bijdrager
    Sylvester

Allemaal goede ideeën maar helaas niet toepasbaar.
    Als ik voor het werk foto’s moet maken, moet ik die vaak onmiddellijk verwerken.
    Met die windows PC valt niks in te stellen. Zoals ik al zei is die dicht gespijkerd.

Bijdrager
    hatolex

Ik begrijp iets niet, je maakt foto’s voor je werk, laat je baas dan zijn probleem oplossen, hij heeft er voor gekozen de zaak dicht te spijkeren toch?

Overigens wel verstandig met XP, dat dan weer wel. :lol:

Bijdrager
    Sylvester

Ja, zoals ik al zei is dit een vreemd verhaal.
    Mijn iPhone wordt niet ondersteund door de IT afdeling van mijn werk.
    Op de PC van het werk mag niets geïnstalleerd worden, zeker geen iTunes.
    M.a.w.” trek uwen plan…”, ondanks dat ik foto’s moet maken.

Ik vrees dat ik er niet uit kom, als zij niet meewerken.

Bijdrager
    macpro

Dan moet je het probleem toch terug leggen bij je werkgever.
    Als het voor jouw werk noodzakelijk is dat je foto’s maakt en die op je werk PC verwerkt, dan moet hij daarvoor de middelen beschikbaar stellen.
    In het ergste geval krijg je dus een foto toestel erbij en ga je je iPhone daar niet meer voor gebruiken. Want dat is een privé apparaat.
    Is een oplossing waar jij ongetwijfeld niet op zit te wachten, maar je werkgever is in dit geval leidend.

Bijdrager
    hatolex

Zoals ik al eerder zei, het is niet jouw probleem, je baas zorgt maar voor een compatible apparaat, probleem opgelost.

Jouw prive iphone hoeft niet compatible te zijn met de apparaten van je baas.

Bijdrager
    Sylvester

Nog iets moeilijker …:-D
    Ik heb een ‘kodakske’ van de werkgever. Maar dat ding maakt verschrikkelijk slechte foto’s en de batterijen zijn na 10 foto’s alweer plat.
    Die privé iPhone gebruik ik ook voor het werk, met abonnement van de werkgever.
    Terzijde : ik kon ook een GSM van de werkgever krijgen, maar dat is zo ééntje met belfunctie én…. verder niets. Dat zit ik met twee GSM’s én een waardeloos fototoestel.
    Nu heb ik maar één toestel.

Ik begrijp wel dat het probleem ook deels aan mijn kant zit, omdat ik zelf een iPhone wil gebruiken, voor het werk én voor mijzelf.
    De werkgever wil helaas niet meewerken. Men wil er zelfs niet voor zorgen dat ik mijn mails van het werk op de iPhone kan lezen, ondanks dat er werknemers zijn die dat kunnen en die een iPhone van de werkgever hebben.

Enfin, eigenlijk zocht ik een simpel programmaatje waarmee ik simpel toegang zou krijgen tot de foto’s van de iPhone.
    Maar volgens mij kan ik dat alleen door hem te unlocken.
    Dan zet ik nog liever de foto’s (te laat) thuis over met de Mac, en daarna op de PC.

!!! Eén belangrijk ding ben ik vergeten te vertellen, sorry : Ik ben er ooit in geslaagd om door middel van de USB kabel foto’s over te zetten naar diezelfde PC’s met Windows XP, zonder tussenkomst van software. Gewoon insteken, naar de verkenner gaan, naar de iPhone, en dan in de map van de foto’s. Dit werkte met een iPhone 5S en een 4S.

Vreemd dat dit nu op geen enkele PC meer werkt….

Bijdrager
    hatolex

Sylvester, ik snap er werkelijk niets van, je baas zadelt jouw op met halfzachte spullen, en nu zit jij je druk te maken voor je baas.

Jouw baas wenst niet te investeren in goede kwaliteit, jammer voor hem dan, zijn probleem niet het jouwe.

Ik zou zeggen trek er op uit en geniet van het mooie weer. 8-)

Bijdrager
    Sylvester

Jaaa… dat was het juiste antwoord : het mooie weer.
    Waar maken we ons druk om…

Maar helaas zit ik niet zo in elkaar. Ik wil dat alles perfect (of toch alleszins goed) werkt, liefst met dingen die ik graag heb.
    Ondanks dat het inderdaad de baas is die ons met ‘halfzachte’ spullen opzadelt, blijf ik zoeken naar oplossingen tot ik erbij neerval.;!
    Dat is helaas mijn slecht karakter. Ik blijf zoeken naar oplossingen…

We gaan het voorlopig hierbij laten.
    Toch aan allen bedankt voor het helpen meedenken…
    Mocht er nog iets uit de bus komen, dan gil ik wel.

Bijdrager
    Sylvester

Tussen haakjes : ’t Is een redelijk groot bedrijf met meer dan 1000 werknemers. Als enkeling heb je niet veel mogelijkheden en macht om iets aan de denkwijze van een IT afdeling te wijzigen.
    Dat er nog steeds op Windows XP gedraaid wordt, zegt genoeg.
    Dat er op Windows gedraaid wordt, zegt nog meer.

Bijdrager
    Rickje
    Sylvester op 21 april 2014

Maar helaas zit ik niet zo in elkaar. Ik wil dat alles perfect (of toch alleszins goed) werkt, liefst met dingen die ik graag heb.
    Ondanks dat het inderdaad de baas is die ons met ‘halfzachte’ spullen opzadelt, blijf ik zoeken naar oplossingen tot ik erbij neerval.;!
    Dat is helaas mijn slecht karakter. Ik blijf zoeken naar oplossingen…

+1.
    Niks mis mee.
    Ik had het zelf getypt kunnen hebben.

Edit: Gewoon op de nieuwe Mac aansluiten toch?;)
    http://www.onemorething.nl/community/topic/icloud-niet-meer-gratis/8-)

Sleutelbeheerder
    Night
    Sylvester op 20 april 2014

@Night : zo heb ik er veel van die gevonden. Maar ik wil m’n iPhone niet unlocken.

Huh? Verwar je de temen “unlocken” en “jailbreaken” niet met elkaar???? Unlocken is die slider even naar rechts vegen;)

Bijdrager
    paul1115

U kunt deze web app te gebruiken, als je de app op je telefoon te installeren, en vervolgens gebruik maken van uw browser, kunt u bestanden uitwisselen tussen de telefoon en de pc draadloos. https://airmore.com/nl/

Bijdrager
    Sylvester

Dit is een topic van bijna 3 jaar oud. Het probleem heeft zich vanzelf opgelost. Windows XP is euh…… vintage…
    En ondertussen werkt het gewoon vanzelf onder Windows 8.1 enz…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.