29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

iPhone erg traag?

Sinds (volgens mij) de 3.0 updeed, is mijn iPhone écht ’n stuk trager geworden met het openen van vrijwel elke (standaard) applicatie. Is dit een bekend probleem, zijn er tips, nog niet of ben ik de enige?

Bijdrager
    knrd

Hmm nog niet veel gehoord..
    Je zult waarschijnlijk al je iPhone opnieuw opgestart hebben? Zo niet, ff doen;)
    En anders misschien een keer opnieuw herstellen?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Ne herstellen is ie ne veel sneller geworden

ik heb het zelfde probleem.

Niet werkbaar af en toe. Je bent constant aan het wachten.
    Ik ben nu dus ook gewoon weer terug op 2.2.1

3.0 is nog niet klaar voor mijn iPhone
    of mijn iPhone 3G is te gaar voor 3.0

ik kijk wel weer als 3.1 of iets dergelijks in iTunes klaar staat.

Bijdrager
    diotav

De firmware lijkt alleen optimaal te werken op een iPhone 3GS.

Bijdrager
    prullenbak

hij werkte op mijn 2g anders ook perfect, en bij een aantal mensen die ik ken met en 3G ook…

Bijdrager
    Yvesm007
    ”diotav”

De firmware lijkt alleen optimaal te werken op een iPhone 3GS.

Klopt.
    3.0 draait hier “als een zonnetje”.:)

Bijdrager
    RJ

ik heb ook het probleem dat alles veel langzamer lijkt te gaan. Misschien ligt het aan een geïnstalleerd programma? Maar hoe kom je erachter welke het is?

Bijdrager
    driesdk

Ik heb dit ook, native applicaties duren ongelofelijk lang voor ze opstarten.
    Vooral de sms applicatie heeft dit, zelfs als ik alle smsen wis.
    De telefoon heropstarten kan helpen, maar dat is slechts voor 1 keer, daarna is het weer hetzelfde.

Bijdrager
    Mona

Heb de Navigon Software erop staan, dacht eerst dat het daaraan zou liggen maar is volgens mij niet het geval. Vooral de SMS-applicatie duurt een eeuwigheid i.d.d. *zucht* …

Bijdrager
    Vodka

Mijn iPhone 3G is ook een stuk trager geworden met firmware 3.0
    Ook crashen applicaties steeds vaker (nos teletekst bijvoorbeeld)

Ik hoop dat 3.1 de boel weer wat soepeler maakt.

Bijdrager
    prullenbak

Dat applicaties crashen of niet goed werken komt door de ontwikkelaars…zij hebben maaanden de tijd gehad om hun apps 3.0-compatible te krijgen, zeg maar. En dat hebben ze simpelweg lang niet allemaal gedaan.

Bijdrager
    lovelace

Ik heb het probleem dat applicaties crashen, of de Hyves app waarbij de foto’s niet worden weergegeven.

Bijdrager
    kardonevents

Hier inderdaad het zelfde probleem. SMS app opent zeer traag en bij de Mail app moet je even geduld hebben voor je uw mails kan zien

Moderator
    Pete.Z

Mijn 3G is niet trager en niet snelle geworden volgens mij, werkt gewoon goed, zoals altijd.

De apps die crashen ligt aan de apps en niet aan de telefoon.

Bijdrager
    driesdk
    ”prullenbak”

Dat applicaties crashen of niet goed werken komt door de ontwikkelaars…zij hebben maaanden de tijd gehad om hun apps 3.0-compatible te krijgen, zeg maar. En dat hebben ze simpelweg lang niet allemaal gedaan.

Het gaat hier vooral om native applicaties, zoals SMS,adressenlijst etc…deze horen goed te werken.
    Ik had het probleem met sms trouwens ook voor de update.

Bijdrager
    prullenbak
    ”driesdk”
    ”prullenbak”

Het gaat hier vooral om native applicaties, zoals SMS,adressenlijst etc…deze horen goed te werken.
    Ik had het probleem met sms trouwens ook voor de update.

Hehe…de gene boven bij noemde nog ‘nos teletekst bijvoorbeeld’…dat is geen native app.

Maar goed. Ik heb nergens last van met traagheid, zowel op mijn 2g en op mijn splinternieuwe 3GS niet. En k heb 3 vrienden met een 3G, en 1 met een 3GS ook, en ook zij hebben nergens last van.

Het enige wat ik heb gehoord is “het duurt soms wel lang voor het scherm op landscape springt bij smsen”. Verder niks.

Bijdrager
    roy

ook maar een duit in het zakje:

2g, ja traag. Niet altijd, maar soms zo traag als dikke glorix. Native apps zeker, maar ook 3rd party. Deze blijven soms nogal lang hangen op het splash-scherm, of reageren heel traag.

Bijdrager
    k-the-ripper

Heb hetzelfde met iPhone 2G, duurt zeker seconde of 6 voor er iets verschijnt bij openen SMS of Instellingen.
    Er draaien geen gekke programma’s op (wel unlocked en jailbroken) behalve dan paar applicaties die gewoon netjes uit de App store komen.

Gewoon een keer echt helemaal leeg trekken en dan weer opladen is voldoende om weer voor een maand of 3 van het probleem af te zijn.

Off topic: hetzelfde probleem als geluid wat minder hard klinkt – na een tijdje komt er toch rommel voor de opening van de speaker terecht, ook hier gewoon heel simpel met een kleine naald de gaatjes weer openmaken (niet te diep want bij een 2G weet ik in ieder geval dat je het beschermdoek binnenin voor je speaker verkloot.)

Bijdrager
    roy
    ”k-the-ripper”

….
    Gewoon een keer echt helemaal leeg trekken en dan weer opladen is voldoende om weer voor een maand of 3 van het probleem af te zijn….

Dan draai je vrij lang OS3.0

Bijdrager
    k-the-ripper

heb de iPhone al vanaf november 2007 :)
    probleem doet zich dus al langer voor, nergens toch gezegd dat ik al maanden alleen last heb met 3.0 ?

Bijdrager
    roy

Lees de openingspost eens, dit gaat over OS3.0

Bijdrager
    k-the-ripper

ja en ?? ik draai net een tijdje OS 3.0 en heb zojuist (eergisteren weer hetzelfde truukje uit moeten halen)
    Lees nou zelf eens

Bijdrager
    roy

Maar daar gaat deze topic wel over. OS3.0 traag op oudere iPhones. Niet over problemen met eerdere versies. Maar goed.

Bijdrager
    k-the-ripper

Zal wel komen door slaapgebrek maar ik HEB een oudere iPhone en ik draai OS3.0

Bijdrager
    roy

En je work around?

Bijdrager
    k-the-ripper

Bij mij helpt het , hopelijk bij een ander ook vandaar mijn post

Bijdrager
    kasperjanssens

Wat bij mij werkte is alle instellingen eens resetten. Daarna werkt de iphone weer vlot.

Dit doe je via instellingen – algemeen – stel opnieuw in – herstel alle instellingen

Let wel op: alle 3rd party applicaties worden door elkaar geschud op alfabetische volgorde en de native apps staan terug op de normale volgorde.

Bijdrager
    Becks

Bij mij loopt alles nog steeds goed (iPhone 3G)

hij wordt wel hennig warm na n tijdje:D

Bijdrager
    ArjanStaal

Wat mij opvalt is dat mijn iPhone erg traag gaat reageren wanneer ik een app gebruik die push gebruikt. Eerst dacht ik dat het het aan de app ping lag, die er afgehaald en de iPhone deed het zoals het hoort. Gisteren kreeg ik een push melding van de chat app Beejeeve en weer was de iPhone rete traag. Het lost zich op door herstellen te kiezen in iTunes, dit is echter een optie die je niet zomaar ff doet, hij is er een hele tijd mee bezig.

Wanneer iemand een betere oplossing heeft hoor ik dat graag.

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.