3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    mariourk

Iphone en WPA Enterprise

Hoi,

Ik heb mijn draadloze netwerk beveiligd met WPA Enterprise, waarbij iedere client zich moet identificeren met een SSL-certificaat, tegen een authenticatie-server (FreeRadius). Voor normale laptops en computers is dit geen probleem. Maar ik heb een maat die graag met zijn Iphone mijn draadloze netwerk op wil.

De vraag is nu:
    * Weet iemand hoe je (veilig) SSL-certificaten op een Iphone kunt installeren?
    * Kan een Iphone uberhaubt wel verbinding maken met een WPA Enterprise beveiligd netwerk?

Alvast bedankt:D

Bijdrager
    bitsflew
    ”mariourk”

Hoi,

Ik heb mijn draadloze netwerk beveiligd met WPA Enterprise, waarbij iedere client zich moet identificeren met een SSL-certificaat, tegen een authenticatie-server (FreeRadius). Voor normale laptops en computers is dit geen probleem. Maar ik heb een maat die graag met zijn Iphone mijn draadloze netwerk op wil.

De vraag is nu:
    * Weet iemand hoe je (veilig) SSL-certificaten op een Iphone kunt installeren?
    * Kan een Iphone uberhaubt wel verbinding maken met een WPA Enterprise beveiligd netwerk?

Alvast bedankt:D

Hoe je het e.e.a moet configureren staat in de “Enterprise Deployment Guide

Zie pagina 47 (Wi-Fi Settings) en pagina 53 (Installing Identities and Root Certificates)

Bijdrager
    willem4ever

Gewoon het netwerk selecteren op de iphone en op automatic laten staan, username password invoeren. Na de join krijg je de mogelijkheid om het certificaat te accepteren. Druk op accept en je hebt verbinding. Werkt hier met een Cisco AP1200 en een Apple Airport.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.