8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    VlamMans

iPhone en WiFi

Hey

Ik heb een nieuwe iPhone gekregen van de verzekereing, en heb met iTunes alle instellingen e.d. van mn oude iPhone overgezet, maar ik kan geen verbinding meer maken met beveildigde netwerken.
    De wachtwoorden kloppen, en ik heb altijd verbinding gehad met mn oude iPhone, maar met me nieuwe dus niet.

Wie wee hoe ik dit kan oplossen?

danku!

Bijdrager
    syltheboy

Welke firmware staat erop?:?

Bijdrager
    VlamMans

3.0, als je dat bedoeld.

Bijdrager
    syltheboy
    ”VlamMans”

3.0, als je dat bedoeld.

Oke, misschien zou je kunnen proberen om hem naar firmware 3.0.1 te zetten?:wink: Als het probleem dan nog niet opgelost is, dan is de Wi-Fi waarschijnlijk kapot.

Bijdrager
    makasa

Kan je wel met niet beveiligde netwerken contact maken?
    Zo ja dan kan het zijn dat de netwerken ook met mac adres filtering beveiligd zijn.

Bijdrager
    MichMich
    ”syltheboy”

Als het probleem dan nog niet opgelost is, dan is de Wi-Fi waarschijnlijk kapot.

Uhhmm… das wel heeeeeel erg kort door de bocht he? Denk niet dat je de TS helpt met zo’n ondoordacht antwoord…

Voor de TS:
    Zijn het netwerken die al ingesteld waren en gerestored zijn uit de backup? Anders zou je die verbindingen even weg moeten halen (‘vergeet dit netwerk’) en opnieuw de connectie moeten maken.

Mocht niets anders lukken, probeer dan even je hele telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen en probeer het dan nog eens.

Bijdrager
    macpro

Mijn punten gaan naar makasa.

Jouw nieuwe iPhone heeft een ander MAC adres dan je oude iPhone en bij beveiligde netwerken wordt meestal ook filtering op MAC adres toegepast. Je zult dus op die netwerken je nieuwe MAC adres toe moeten voegen aan de lijst van apparaten die toegang mogen hebben.
    En vergeet niet om je oude MAC adres te verwijderen.

Bijdrager
    VlamMans

Vergeet dit netwerk heeft gewerkt bij een v/d netwerken! (ik had t al geprobeerd, maar tweemaal is scheepsrecht, blijkbaar.)

Op de andere router staat inderdaad MAC-filtering aan, maar ik heb daar mijn MAC-adres ingevuld in de router, en de oude verwijderd.
    (Dat word toch aangegeven als WiFi-adres op de iPhone?)
    Ik zal t daar morgen proberen, als ik dr ben.

dankjewel!

ps.:

mijn Wifi is niet stuk, omdat ik wel verbinding had met netwerken zonder beveiliging. Daarom stelde ik de vraag hier, aan mensen met meer kennis dan ik.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.