14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dnhems

Iphone en vodafone

Ik wil binnenkort een zakelijk abbonement afsluiten bij vodafone en ik zag daar een iphone 4 abbo voor 35 euro per maand.
    Wat zijn jullie ervaringen met de iphone icm een zakelijk abbo?
    Verwachten jullie dat de 4s snel naar vodafone komt en dan voor dezelfde prijs of niet?

Bvd.

Bijdrager
    Philip Kotler

Ik heb zelf (ook) het aanbod gehad om dit zakelijke abonnement van Vodafone te nemen, echter heb ik NIET voor het zakelijke abonnement gekozen, omdat een niet zakelijk abonnement goedkoper was.
    Ik heb namelijk nu voor €39,95 en €100,- bijbetalen een iPhone 4 met 275 min/sms / 1GB
    Bij het zakelijke abonnement heb je namelijk i.c.m. de iPhone 4 zonder bijbetaling 195 min/sms 1GB.

Overigens wat betreft de 4S, ik denk niet dat er veel prijsverschil zal zijn.

Bijdrager
    Philip Kotler

Omgerekend, betaal je dus bij het privé abonnement, €100,- + (24mnd. * €4,49 extra) = €218,80 meer over 2 jaar, voor in totaal (275min – 195min)*24 = 1920 min.

Dit geeft dan een prijs van €218,80 / 1920 = €0,11 per minuut / sms.

Wat dus per saldo, goedkoper is dan de €0,15 per min/sms die wordt aangeboden bij het zakelijke abonnement.

Kort samengevat, je bent goedkoper uit wanneer je ‘iets’ over je limiet gaat bij het €35,- abonnement.
    Wanneer je genoeg hebt aan 195 min/sms, wat ik betwijfel omdat je aangeeft zakelijk te bellen, dan moet je het vooral doen!!

Hoop je hier genoeg mee geholpen te hebben:)

Bijdrager
    dnhems

Dank voor de reacties!
    Hier heb ik wat aan:)
    Ik denk dat ik gewoon een iPhone 4 pak en geen 4S.
    De updates zijn nou niet om over een huis te schrijven.

Bijdrager
    Philip Kotler

Inderdaad, ik denk dat het ook voornamelijk om iOS5 gaat, en dit draait natuurlijk ook op de iPhone 4.

EDIT: ik lees net dat ik een fout heb gemaakt, in de onderstaande tekst moet het €35,- abonnement, het €39,95 abonnement zijn.

Kort samengevat, je bent goedkoper uit wanneer je ‘iets’ over je limiet gaat bij het €35,- abonnement.
    Wanneer je genoeg hebt aan 195 min/sms, wat ik betwijfel omdat je aangeeft zakelijk te bellen, dan moet je het vooral doen!!
    Hoop je hier genoeg mee geholpen te hebben

Natuurlijk kan je bij zakelijk, de kosten ten laste van je winst leggen.

Bijdrager
    N3RD

Toevallig! Ben naar dezelfde abonnement aan het kijken!

Twijfel tussen de volgende drie:
    – Telfort ZZP 200 met 1GB data | 28,50 (eerste 4mnd 0,-) | 3,6MB/s
    – VF Ondernemersbundel 35,- (eerste 8mnd 20,-) | 3,6MB/s | webshop geeft aan niet te kunnen icm iPhone
    – VF iPone Zakelijk 35,- | 7,2MB/s | simlock VF iPhone

Telfort iets goedkoper, maar VF geeft meer korting op toestel.

Bijdrager
    Philip Kotler

Móet je even kijken wat het totaal plaatje is, en wat je daar voor krijgt aan minuten en smsjes.
    Zo uit jouw post, kan ik daar nog geen conclusie uit trekken..

Bijdrager
    N3RD

Telfort 200 minuten geen sms
    VF 195 minuten of 233 sms

Bij VF goedkoper, met name met simlock toestel.

Twijfel nu tussen 4 en 4S. Als het bedrag flink meer is dan een 4 aangezien ik ook andere dingen heb aan te schaffen. Prioriteiten stellen heet dat… Andere kant drukt zijn het kosten en drukt het mijn IB. :sarcastic:

Volgende twijfel is simlock van VF…
    – nu goedkoper, maar minder courant op tweehands markt, echter zal ik ‘m gaan verkopen?
    – alleen simlock of ook branded zoals dat wel eens bij WM toestellen was? Zijn er nog andere restricties?

Bijdrager
    Philip Kotler

Het gaat hier om zakelijk, waarom dan niet de duurdere versie (4S) drukt immers jouw IB.
    Wanneer je je het kan veroorloven naast je andere investeringen, waarom niet? Als het kan, zou ik het doen..

Wanneer je elk jaar een ander gsm wil, zou je kunnen overwegen een iPhone te kiezen zonder sim-lock.
    Echter, wat is het verschil? Stel, dat het voordeel van een sim-lock toestel per jaar €50,- is, maar dat bij verkoop van een niet sim-lock toestel je voordeel maar, €40,- is. Dan zou ik alsnog voor het sim-lock toestel gaan.

Je kan niet in de toekomst kijken, maar ik denk dat het ook relevant is om naar de prijsverschillen te kijken die zich nu voordoen op de tweedehands markt.

Bijdrager
    N3RD

Zijn er bij VF toestellen restricties in het verdere gebruik van het toestel? Weet nog uit de WM tijdperk dat VF en Orange toestellen respectievelijk een rood en oranje menu hadden met eigen icoontjes met soms ook beperkingen.

Of is het alleen een simlock?

Trouwens, hoe zit het met de ophef rond Whatsapp en VF? Worden Whatsapp berichten als smsjes verrekend?
    Edit: aha, duidelijk! Bij mensen die beiden Whatsapp gebruiken is het puur data, wordt bericht verstuurd naar persoon zonder Whatsapp dan wordt bericht als sms verrekend.

Bijdrager
    Huibregt

Op de iPhone 4 zit bij VF geen simlock, dus ik verwacht dat de 4S daar (en ook bij de andere NL aanbieders) dan ook simlockvrij is.

Bijdrager
    N3RD

Waar zit dan het verschil in…? Bij sommige shops heb je namelijk de keuze tussen gewoon en VF, T-Mobile en KPN versie. :slant:

Bijdrager
    Steven Paul

Ik zit er aan te denken om een iPhone 4 8Gb met Vodafone 275 abonnement te nemen. De nieuwe iPhone smart abonnementen hebben veel minder belminuten.
    De iPhone 4s is weinig vernieuwend.

Bijdrager
    N3RD

Uiteindelijk besteld:
    – Vodafone 200 met i4 8GB
    – Vodafone € 50 met i4S 16GB

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.