15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Iphone en NL GPRS/Edge (traag of werkbaar?)

Beste Iphone bezitters

Nog 10 nachtjes slapen en ik heb ook mijn Iphone.
    Ik heb wat vragen, begrijp dat alle nederlandse providers prima werken met de unlockte Iphone.

Mijn vraag is: hoe dramatisch langzaam is het Edge netwerk van KPN en Telfort. (heb voor beiden een simkaart) Maar moet voor beiden een data abbo nemen.
    Lees daar verschillende berichten over.
    Sommige zeggen dat het zo langzaam is dat het bijna ondoenlijk is om er plezier van te hebben :x en anderen zeggen dat ze er erg blij mee zijn.:D

Vraag 2: welke bescherming gebruiken jullie? leren case, kunststof en gewoon naakt zoals die gemaakt is (begrijp dat de Iphone erg slecht tegen stuiteren kan als er geen bescherming om zit)

dank
    Cles

Bijdrager
    Revell

Ey Ik heb net me abbo binnen van T-mobile +pocket internet totaal van 9.50 per maand en het is sneller dan ik had verwacht. Het laden van macOSX forums duur niet al te lang. Google maps is ook goed te doen(niet de satelliet beelden natuurlijk). Niet heel snel maar wel overal in Nederland bereik. Heel handig voor mail of ff snel wat googlen.

Groet,

Jeroen

Bijdrager
    rikkie123

vind gprs van tmobile ook niet zo traag, kan er best mee werken…..

gebruik geen bescherming, heb hem wel altijd alleen in me broekzak en geen sleutels of portomee, nu 2 maanden en ziet er er nog super uit….

groeten rik

Bijdrager
    andre-nl

1:
    GPRS/Edge werkt prima
    internet werkt perfect vooral mail check is erg handig voor mij.
    ik vind het zeer mee vallen (ik heb T-mobile onbeperkt voor 9,50)

2:
    onbeschermd heb ik hem in mijn broekzak en geen krasje:D
    de IPhone is zeker van goede kwaliteit

Grt andre

Ps: en de meeste handige en mooie telefoon die ik ooit heb gehad !!:mrgreen:

Bijdrager
    jantje bee

een vraagje in het verlengde…

ik las ergens op het forum dat er iemand een iphone op het kpn netwerk met edge heeft.
    maar als ik op de site http://kostenmobielinternet.nl/index.php?id=prive kijk

zie ik dat hi/kpn alleen gprs/umts heeft..

is gprs het zelfde als edge? (domme vraag vast)

dus dan snap ik het niet meer….
    is er iemand met een hi/kpn abo die kan bevestigen dat edge het doet?

Inactief
    Anoniem

Niemand heeft op dit forum EDGE in Nederland op zijn iPhone .. wel is het zo dat de telefoon de GPRS bundels van o.a. T-Mobile en KPN Hi laat zien als EDGE. (Ik heb een Hi + GPRS abbo)

Inactief
    Anoniem

Hoe snel is GPRS nu precies?

Inactief
    Anoniem

6. Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.

Snelheid van KPN ..

Bijdrager
    jantje bee
    ”diotav”

Niemand heeft op dit forum EDGE in Nederland op zijn iPhone .. wel is het zo dat de telefoon de GPRS bundels van o.a. T-Mobile en KPN Hi laat zien als EDGE. (Ik heb een Hi + GPRS abbo)

hoi diotav,

bedankt voor je snelle antwoord… de iphone kan dus met edge overweg… eindeloos…
    (ik had je ook ge pb-d, maar dit antwoord ben ik enorm blij mee! antwoorden hoeft niet meer.)
    cool…. zal ik er dan maar eentje uit de US laten komen.. ai ai ai…

j.

Bijdrager
    andre-nl

edge is een benaming van gebundeld snelheid
    Het was een soort compresie (of hoe term is ?) je kon dan ook een leuke snelheid halen
    Ik geloof maximaal 200k als ik het goed heb

Maar met gprs nu ben ik erg tevreden over internet komt in redelijk tempo op beeld
    En ik kan zelfs youtube filmpjes goed bekijken
    Gprs/edge werkt prima op de iphone en dat onbeberk voor 9,50 perfect toch

Grt andre

Ps getikt op de iphone online met edge …..

Bijdrager
    jantje bee
    ”andre-nl”

edge is een benaming van gebundelde snelheid

Maar met gprs nu ben ik erg tevreden over internet komt in redelijk tempo op beeld
    En ik kan zelfs youtube filmpjes goed bekijken
    Gprs/edge werkt prima op de iphone en dat onbeberk voor 9,50 perfect toch

Ps getikt op de iphone online met edge …..

perfect EN eindeloos!

groet,

j.

Bijdrager
    CoolJuul

Hoi, ik ben nieuw hier, maar volg het forum hier al geruim langere tijd met name m.b.t. de iPhone en zat met een vraag.

Zoals vele anderen hier ben ik erover aan het denken om een iPhone te importeren. Nu lees ik her en der dat de EDGE functionaliteit van de iPhone hier gewoon werkt, maar wat is dan de maximum snelheid die je hier in Nederland kan behalen? T-mobile biedt bijvoorbeeld verschillende abonnementen aan en KPN heeft standaard een 128kbps abonnement. Ik zie dat de mensen hier zo’n beetje allemaal een 10E T-mobile abbo hebben genomen…

Mijn vraag of je sowieso beter voor T-mobile kunt gaan met het oog op de exclusieve deal die T-mobile nu heeft met Apple en of het nut heeft om bijvoorbeeld zo’n 128kbps abbo te nemen of dat je die snelheid hier toch niet haalt (64 of zo max)?

EDIT: En zou een Vodafone data abbonement ook werken?

Bijdrager
    CoolJuul

Niemand die hier antwoord op kan geven?

Bijdrager
    jantje bee

er staat ergens op het forum een verhandeling over draadloze snelheden, waar weer ik niet en ik moet zo weg, …
    wellicht in het artikel op de voorpagina, over hoe te unlocken, of in een rectie daarop…

succes,

j.

Bijdrager
    Pixxa

Pocket Internet Totaal tot 64 Kbps tot 16 Kbps € 9,50 per maand

Ik kan er dik mee uit de voeten hoor!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.