19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    HugovandenBeld

iPhone en iPad dagelijks op 'zwart'

Vrijwel elke dag komt het een keer voor dat mijn iPhone 5s (64GB) en iPad Air (64GB) tijdens het gebruik er een meer ‘uit knallen’: het scherm wordt helemaal zwart, snel daarna komt het Apple logo en zo’n 5 tot 10 seconden later kan ik het device weer gebruiken. Dit had ik met vorige iOS en/of device werkelijk nooit! Hebben anderen deze ervaring ook? Kan ik het voorkomen? Moet ik terug naar de winkel? Graag jullie ervaringen en tips. Dank!

Bijdrager
    TheBigZ

Er zitten nog de nodige bugs in iOS 7. Je bent niet de enige die er last van heeft. Wachten op de volgende iOS 7 update en hopen dat je problemen verholpen zijn.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1643168
    https://discussions.apple.com/thread/5325704

Bijdrager
    HugovandenBeld

Dank je wel voor je reactie. Alleen weet ik niet of het nu verstandig is om met Apple te bellen, of gewoon ‘te wachten’ op een eventuele oplossing.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt altijd met Apple bellen. De vraag is alleen of degene die je dan aan de lijn krijgt je echt verder kan helpen bij dit probleem.

Bijdrager
    Niels

Waarschijnlijk ten gevolge van de 64 bits processor, is allemaal wel leuk en aardig, maar bijna alle Apps zijn 32 bit geschreven en dit geeft voorlopig alleen problemen… Heb er ook last van op mijn iPad Air, nergens last van op mijn iPhone 5. Ben benieuwd hoe dit straks gaat op mijn iPhone 5s.

Bijdrager
    Leander

Hier een iPhone 5s 64 GB zonder ooit maar één vastloper (even afkloppen…).
    Op welke app loopt je iPhone 5s vast/hertart spontaan?

Bijdrager
    HugovandenBeld

Niet specifiek één app. Kan bij willekeurig welke app gebeuren.

Bijdrager
    fenkikon

Ik heb het probleem een aantal keer ondervonden op mijn iPhone 5s. Het gebeurt bij mij alleen wanneer ik de vingerafdrukscanner gebruik om het toestel te ontgrendelen en daarna snel naar een App wil gaan. Maar het gebeurt zo nu en dan, het is dus geen continu probleem. Wel vervelend, maar ik ga sowieso naar de Apple Store, omdat ik een tik geluid in het scherm ervaar als ik het indruk. Lijkt dat het scherm iets los zit of dat er een kleine ruimte is tussen scherm en bezel.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Op de 5 is het bij mij ook 2 a 3 keer gebeurd.

Bijdrager
    cids
    NielsDam op 01 december 2013

Waarschijnlijk ten gevolge van de 64 bits processor, is allemaal wel leuk en aardig, maar bijna alle Apps zijn 32 bit geschreven en dit geeft voorlopig alleen problemen…

Waar baseer je dit op?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is natuurlijk onzin.
    Dat zou betekenen dat mijn iMac bijvoorbeeld al jaren de meest vreselijke problemen zou moeten ondervinden van al die 32 bits apps.

Bijdrager
    AmberICT

Hmm, kan dit ook gebeuren op mijn toestel, Iphone 4 met iOS7? Lijkt me zeer vervelend..

Bijdrager
    Stirf

Tja, het is en blijft ICT.
    Moet je het linkje niet plaatsen, zodat je tenminste geband wordt.

Bijdrager
    KarelWillem
    AmberICT op 02 december 2013

Hmm, kan dit ook gebeuren op mijn toestel, Iphone 4 met iOS7? Lijkt me zeer vervelend..

Alles kan, maar het is uitermate onwaarschijnlijk.

Wij hebben er twee in huis met iOS 7, en daarop nog niet éénmaal een crash o.i.d. gehad.

Bijdrager
    Bommeltje

Ik was specifiek op zoek naar een item hierover.
    Ook ik heb al enkele keren meegemaakt dat de iPad uit zichzelf volledig is uitgeschakeld.
    Overigens niet tijdens het werken met een app, maar als hij op standby staat.
    Vanochtend ook weer en dan breekt het zweet me even uit:)
    Aan/uit-knop enkele seconden vasthouden en dan start hij weer op.
    Nu ik weet dat meer mensen er in meer of mindere mate last van hebben ben ik gerustgesteld.
    Ik wacht een update met de fix geduldig af.

(het betreft overigens een iPad Air 128 gB)

Bijdrager
    fenkikon

Even een toevoeging, ik heb het dus ook niet bij tijdens het werken met een app. Alleen bij het ontgrendelen van het toestel uit de standby-modus.
    Komt tot nu toe sporadisch voor en gelukkig niet hinderlijk aanwezig. Hopelijk wordt de bug verholpen met de volgens iOS 7 update, de laatste hielp al enorm. Het kwam vaker voor voordat de update uitkwam.

Bijdrager
    AmberICT

Nou dan hoop ik dat het bij die van mij ook niet gaat gebeuren! Thanks KarelWillem

Bijdrager
    jackybe67

Met 7.04 had ik op de iPad Air geen last.

Met de beta 7.1 gebeurde het regelmatig. Heb gisteren een volledig herstel gedaan en tot nu toe nog geen gehad.

Bijdrager
    jf

Vannacht wilde ik mijn iPhone 5s (iOS 7.0.3) unlocken en bleek ie volledig “vast” te zitten. Scherm bleef zwart, iPhone reageerde op geen van beide knoppen. Pas nadat ik de home en aan/uitknop een seconde of 10 gezamenlijk ingedrukt had gehouden, starte hij op (wit scherm met zwart apple logo). Hij is niet echt uit geweest, ik hoefde de pincode van de SIM niet in te toetsen.

Raar, nog nooit gehad met ’n iPhone. Ik heb het vermoeden dat er toch iets niet helemaal lekker zit in iOS.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.