7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    B-mac-fan

[iPhone] earphones kapot

Hoi,

Ik heb nu 3 weken mijn iPhone 3G in bezit.
    Maar nu na deze 3 weken, komt er uit 1 oordopje van de originele earphones heel zacht geluid. Als ik allebei de earphones in heb, hoor ik dus eigenlijk alleen maar geluid aan de linkerkant. De rechterkant (waar ook het microfoontje in zit) is eigenlijk niet meer hoorbaar.

Nu heb ik gelezen dat je via Apple Selfsolve online nieuwe kunt aanvragen?
    De iPhone 3G heb ik wel uit Italiƫ gehaald, maar op de earphones hoort toch gewoon minimaal een jaar garantie te zitten? (zoals ik op dit forum las)

Kan iemand mij wat meer over Apple Selfsolve vertellen of hoe dit precies werkt?
    Ik heb al gezocht op dit forum maar kon niet echt specifieke informatie vinden.

Heel erg bedankt alvast!

Bijdrager
    puntKoen

Ook oordopjes vallen onder de iPhone-garantie (en moeten gewoon een jaar mee gaan), maar garantie voor de iPhone wordt alleen geleverd in het land van aankoop. Je kunt het proberen via self solve, maar ik denk dat je serienummer niet wordt geaccepteerd. Gelukkig is het niet je iPhone zelf en zijn de dopjes los verkrijgbaar.

Bijdrager
    Taconew

Bedenk wel dat je hiervoor een credit card nodig hebt! (indien het niet onder de garantie valt halen ze dit van je creditcard crediet af).

Bijdrager
    B-mac-fan

Bij Selfsolve word het IMEI nummer wel geaccepteerd en geeft hij ook netjes aan dat ik nog een jaar garantie heb.

Kan ik bij Selfsolve gewoon invullen dat mijn earphones niet meer goed werken en dan worden er nieuwe opgestuurd nadat ik mijn creditcard gegevens heb ingevoerd?

Bijdrager
    puntKoen
    ”B-mac-fan”

Bij Selfsolve word het IMEI nummer wel geaccepteerd en geeft hij ook netjes aan dat ik nog een jaar garantie heb.

Kan ik bij Selfsolve gewoon invullen dat mijn earphones niet meer goed werken en dan worden er nieuwe opgestuurd nadat ik mijn creditcard gegevens heb ingevoerd?

Ja. In het ergste geval betaal je de retail-prijs van de dopjes.

Bijdrager
    tinus_omt

Probeer wel even van tevoren of de earphones in een ander apparaat hetzelfde probleem hebben. Het kan natuurlijk ook de koptelefoonaansluiting van je iPhone zijn.

Bijdrager
    B-mac-fan
    ”tinus_omt”

Probeer wel even van tevoren of de earphones in een ander apparaat hetzelfde probleem hebben. Het kan natuurlijk ook de koptelefoonaansluiting van je iPhone zijn.

Ja ik heb ook al andere earphones in mijn iPhone geprobeerd en dan krijg ik wel gewoon normaal geluid.

Ik ga het straks even proberen via Apple Selfsolve. Bedankt alvast!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.