6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    xionix

iPhone Duitsland met NL t-mobile

hej mensen,

allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar.
    Ik wou even vragen of iemand mij kan vertellen waarom een Duitse iPhone van t-mobile niet wil werken met een NL t-mobile kaart erin.
    Ik dacht aangezien het allebei tmob is moet het werken, echter wil hij de iPhone niet activeren in itunes en krijg ik de melding plaats de originele simkaart.
    Is hier wat aan te doen? Het gaat zich om een 3G toestel. Schoonmoeder heeft deze van een familie lid gekregen.

Hoor het graag,

groeten

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Het kan wel de zelfde aanbieder zijn, maar de sim-code is toch anders per land. Helaas activeert de simlock dus. Heb je (of had dat familielid) hem als langer dan 2 jaar? Dan kan je (gratis) de simlock laten verwijderen, hiervoor hoef je alleen de IMEI-code door te geven, en binnen 10 minuten werkt hij. Dit kan ook voor die 2 jaar, maar dan is het niet gratis. In de tussentijd kan je een JB met een softwarematige unlock gebruiken.

Bijdrager
    xionix

Hej thnx voor de snelle reactie.
    Weet jij mayb of dat al bij fw 4.2.1 voor de 3G mogelijk is? Zo ja mayb een kinkje voor me? Anders via PM.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    Bijdrager
    xionix

Hmm vraag me af of er een betere manier is ervoor.
    Zou het ook werken als je de iPhone activeert met een Duitse kaart en daarna een NL kaart erin doet?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als het goed is wel. Maar zoals ik zei: het is een 3G, dus je familielid had hem zeker al 2 jaar. Dus: even een belletje richting T-mobile in Duitsland, IMEI-code doorgeven, en hij wordt zo door T-mobile zelf geunlockt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.