21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDive

IPhone dock

Ik ben op zoek naar een dock (voor op het bureau, naast de Mac) voor de iPhone 3Gs, welke ik zowel op de Mac als op het lichtnet (tegelijkertijd) kan aansluiten, zodat de iPhone ook opgeladen word als de Mac uitstaat, en kan syncen als de Mac wél aan staat.
    Ik wil dus niet de USB kabel overzetten van Mac naar de stopcontact-lader als de Mac uitgaat. Het moet met 2 kabels (tegelijkertijd) kunnen.

Bestaat zo’n dock? Bij voorbaat dank voor tips…

Bijdrager
    prullenbak

Het is misschien een idee om je mac niet helemaal uit te zetten, maar op stand by. Dan blijft je iphone gewoon opladen.

Bijdrager
    MacDive

Is dat echt zo? Had altijd het idee dat er geen power op de USB stond als ‘ie op standby gaat.
    Ik zet de Mac overigens nooit uit, alleen een herstart indien nodig bij een update…

Bijdrager
    Yip
    MacDive op 29 juni 2010

Ik wil dus niet de USB kabel overzetten van Mac naar de stopcontact-lader als de Mac uitgaat.

Komop zeg… Dat is slechts 1 handbeweging! Wat een luxeprobleem zeg: ”Ik wil niet elke keer m’n kabeltje ergens uithalen en ergens anders instoppen, weeehh”
    Met alle respect hoor, maar dit is wel weer de luiheid ten top….

Bijdrager
    MacDive

@Yip
    Hoe weet jij nou hoe mijn spullen opgesteld staan? Ik moet halsbrekende toeren uithalen om achter mijn iMac of onder mijn bureau bij het stopcontact te komen, en dat met hevige rugklachten.
    Dus, ga ff tegen iemand anders blêren als ’n kip zonder kop!

Bijdrager
    KarelWillem

Als je het juiste dock neemt (met een dockconnector aan de achterzijde) dan hoef je geen enkele halsbrekende tour uit te halen.

Dan liggen er twee USB-kabeltjes* op je bureau, die je zo in het dock steekt.

*Gewoon deze dus:

En het dock:

Bijdrager
    robijnv

Een dock kan ik niet vinden met een dubbele voeding, maar misschien is deze kabel een idee?
    Weet ik alleen niet of het hubje je sync wel goed doorlaat..

Edit: andere link

Bijdrager
    KarelWillem

Er bestaan echter ook connectors met een USB + een firewire-kabel tegelijk.

Dus dan kan de ene in je lader en de andere in je computer.
    Wellicht dat die er ook met twee keer USB zijn?

Bijdrager
    KarelWillem
    robijnv op 29 juni 2010

Een dock kan ik niet vinden met een dubbele voeding, maar misschien is deze kabel een idee?

Er zal toch ergens aan één kant een dock-connector moeten zitten. Dus dat gaat niet werken.

Bijdrager
    robijnv
    KarelWillem op 29 juni 2010
    robijnv op 29 juni 2010

Er zal toch ergens aan één kant een dock-connector moeten zitten. Dus dat gaat niet werken.

Ik was mijn post al aan het aanpassen;)

Volgens mij als je 2 male usb naar 1 female hebt kan je in de female gewoon je iPhone kabel naar je dock doen…

Bijdrager
    Ostinato

Ik zou gewoon de aanschaf van een extra usb/dock-connectorkabel overwegen (ik dacht zo’n 15 euro). Dan hoef je alleen maar de dock los te maken en aan te sluiten op adapter + kabel. De adapter en de kabel leg je gewoon ergens voor het grijpen (of sluit de kabel aan op de adapter en stop die ergens in een makkelijk bereikbaar stopcontact – kost wel een beetje energie als je de adapter laat zitten). De adapter heb je al, als het goed is.

Bijdrager
    MacDive

Gevonden! Dit is wat ik zocht:

http://www.dexim.net/us/products/extras/DWP005.html

(uit een vd reviews)
    …Unlike many docks it charges the iPhone 3G when the computer is not turned on through the charging brick connected via a USB charging plug. It syncs flawlessly with iTunes on my iMac. The SD card reader is a nice plus and the three extra powered USB ports are greatly appreciated. The Aluminum case matches my iMac and looks very nice on my desk. …

Bijdrager
    Ostinato

Goeie vondst!

Bijdrager
    MacDive

Precies! Had al een hele tijd gezocht (en niets bevredigends gevonden) voordat ik hier deze vraag stelde.
    En dan ga je weer verder zoeken en vind je het wel … ;)

Bijdrager
    formulefan

als je gewoon een standaard dock aansluit op een usb hub waar altijd stroom op staat, laat hij de iphone ook op als de computer uitstaat.

Zo doe ik het ook altijd

Bijdrager
    JM-Y
    MacDive op 29 juni 2010

Ik zet de Mac overigens nooit uit

Misschien ligt het aan mij maar als je mac toch nooit uit gaat, waarom dan lastig doen met het switchen van mac naar lichtnet?

Bijdrager
    MacDive

Zie mijn tweede antwoord hierboven…

Is dat echt zo? Had altijd het idee dat er geen power op de USB stond als ‘ie op standby gaat.
    Ik zet de Mac overigens nooit uit, alleen een herstart indien nodig bij een update…

Bijdrager
    prullenbak
    MacDive op 29 juni 2010

Is dat echt zo? Had altijd het idee dat er geen power op de USB stond als \’ie op standby gaat.

Volgens mij wel…

maar dat dock wat je gevonden hebt is ook wel mooi. Dus acht…

Bijdrager
    Ostinato

@prullenbak: er staat wel stroom op de usb als de Mac sluimert, maar niet als-t-ie op stand-by staat.

Bijdrager
    GT1988

niet de mooiste oplossing imo maar mooi voor jou toepassing;)

Bijdrager
    prullenbak
    Ostinato op 30 juni 2010

@prullenbak: er staat wel stroom op de usb als de Mac sluimert, maar niet als-t-ie op stand-by staat.

Sluimeren, dat bedoelde ik ook. Sorry!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.