3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MichMich

iPhone development in het Nederlands

Hoi mede Maccers,

Ik heb de stap nog maar eens gewaagd: Ik ge me nogmaals verdiepen in de wondere wereld van objective C. Gewoon om mijn kennis verder uit te breiden en dus niet omdat ik denk dat ik wel eventjes millionair ga worden of een andere fart-app de wereld in wil helpen.

Ik heb al heel wat jaartjes programmeer ervaring. Wat ooit begon in Basic, Pascal en een hele korte periode wat C++, ging later over in javascript, actionscript en php. Ik realiseer me dat deze talen stuk voor stuk niet in de buurt komen bij Objective C (muv C++), maar ik denk dat het wel aangeeft dat ik capabel ben om een nieuwe taal te leren.

Toch moet ik toegeven dat ik het lastig vind. Ik heb twee goeie boeken waar ik me doorheen worstel, en volg online tutorials. En langzaam maar zeker komt er wel wat uit mijn handen. Maar toch heb ik het gevoel dat het kwartje nog net niet helemaal is gevallen.

Naar mijn gevoel komt dit door het feit dat (ondanks dat mijn engels echt wel op niveau is), de engelse taal toch een extra drempel is. Er zitten inmiddels heel wat losse puzzelstukjes in mijn hoofd, maar ze willen nog niet helemaal in elkaar vallen.

Ik vroeg mij dus af of iemand enig idee heeft of er ergens (online) een korte introductie staat van de basis van iPhone/objective C in het nederlands. Gewoon om even de basis helder te krijgen. Ik weet dat dit me destijd ook enorm heeft gehopen bij het OOP in PHP. Iets wat nu een eitje voor me is, maar destijds ook lastig te bevatten was.

Alvast bedankt voor het meedenken!:)

Bijdrager
    macpro

Geen tips voor jou helaas, maar ik zou ook wel eens wat code op de Mac willen kloppen.
    Welke boeken gebruik je om doorheen te worstelen?

Bijdrager
    MichMich

Cocoa Programming For Mac Osx
    iPhone SDK Development (Boek nog in Beta!)

Vooral die laatste helpt me nu echt een heel eind op weg…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.