22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    sturb

[opgelost] iPhone denkt dat koptelefoon erin zit zonder dat ie erin zit

Mijn iPhone denkt constant dat de koptelefoon erin zit, terwijl deze er al lang niet meer in zit.

Best lastig, want dat betekent dat ik niet kan bellen, zonder dat ik een koptelefoon erin doe.

Als ik het volume omlaag doe aan de zijkant komt er ook in het scherm te staan dat “de koptelefoon” omlaag gaat. Iemand dit vaker gehad?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    Moriarty

Bijdrager
    sturb

Hmm heel snel er in en eruit werkt niet. Ga morgen maar eens met een wattenstaafje aan de gang.

Bijdrager
    AdriaanB

heel vaak achter elkaar snel erin/eruit! Stuk of 20 keer doen en hij doet het weer!

Bijdrager
    syltheboy

Bij de iPhone van m’n vader kwam dit probleem maanden terug ook voor en toen heeft hij de oordopjes heel vaak achter elkaar snel erin en eruit gedaan. Het probleem was meteen verholpen, maar later kwam het weer terug en toen heeft hij dezelfde handelingen vericht.

Bijdrager
    sturb

een wattenstaafje werkt perfect! En er kwam me toch een rotzooi uit dat wil je niet weten. Toch jammer dat zoiets eenvoudigs zoveel onrust kan veroorzaken.

Maar hij is gelukkig weer gemaakt!

Bijdrager
    sturb

Aaaaaargh nu is het weer… wordt er niet goed van.

Zou schoonmaken met een in alcohol gedronken wattenstaafje schade aanbrengen?
    Of kan een APR er naar kijken? Want als dit om de dag gebeurd zou ik het toch wel erg jammerlijk vinden.

Bijdrager
    ATT
    ”sturb”

Aaaaaargh nu is het weer… wordt er niet goed van.

Zou schoonmaken met een in alcohol gedronken wattenstaafje schade aanbrengen?
    Of kan een APR er naar kijken? Want als dit om de dag gebeurd zou ik het toch wel erg jammerlijk vinden.

Zou ik niet doen want als ik me niet vergis zit daar ook de “watersensor”. Als deze vochtig is veranderd hij van kleur (naar rood) en vervalt je garantie. Dit is voor Apple/T-mobile bewijs dat je waterschade hebt en het dus je eigen schuld hebt.
    Heb je bovenstaande tips al geprobeerd..?

Bijdrager
    sturb

Jups, achter een volgens: heel vaak het stekkertje in en uit. Droog wattenstaafje. En de “software” oplossing natuurlijk ook (dat ie in ipod mode blijft steken als je hem locked)

Nu doet hij het weer een dag of twee perfect. Steek er vanaf nu maar geen headphones meer in:)

Bijdrager
    Elleanne

Heb ik ook gehad. Na drie dagen over het internet struinen heb ik het volgende uitgeprobeerd:

– Oordopjes een 10tal keer in en uit de jack halen
    – schoonmaken met een zuigkracht
    – schoonmaken met een beetje alcohol (een balletje kan namelijk vast zitten)
    – schoonmaken met een sate prikker
    – open maken en weer dicht
    – reset door home knop en aan/uit knop in te houden.
    – dock connector (ingang van je oplader op je tel) schoonmaken

En wat voor mij de trick was:
    – links naast de home knop even goed hard aan drukken

en toen was het gefixt

Bijdrager
    Tom Pekel

Hier heb ik ook meerdere keren last van gehad bij verschillende iPhones.

– Ik heb de hoofdtelefoon ingang schoon gemaakt met een tandenstoker.
    – En vervolgens met een zaklamp gekeken welke van de 4 bolletjes / sensoren er vast zaten. Met een kleine paperclip heb ik de bolletjes die vast zaten even ingedrukt. En toen zag je ze weer terug springen.

Probleem opgelost.

Bijdrager
    JailbreakLover101

Lol, 7 jaar geleden al

Bijdrager
    Jelle jan

Hallo allemaal, bedankt voor jullie tips! Ik heb een iphone 6S plus en ik had precies het zelfde probleem alleen kreeg ik het met al jullie tips jammer genoeg niet goed. Ik heb alles geprobeerd schoongemaakt, stekkertje er in en er uit, schoonmaken met alchohol, en de pinnetjes proberen in te drukken. Jammer genoeg hielp dat allemaal niet. Toen ging ik zelf opzoek naar wat het kon zijn. Ik weet namelijk hoe het probleem bij mij is ontstaan, ik was met me dronken kop in slaap gevallen op mijn mobiel met de oortjes er nog in dus hoogstwaarschijnlijk is toch een van die pinnetjes vast komen te zitten. Oplossing electro cleaner, ik deed twee druppeltjes op een watten staafje en propte hem met heel veel kracht in de koptelefoon ingang draaide hem rond en trok hem terug (Let op trek hem terug met beleid anders blijft het watje in de ingang halen) daarna heb ik hem droog gemaakt met een schoon watten staafje een uurtje gewacht en hij deed het weer! Hopelijk hebben jullie wat aan mijn ervaring! Veel succes nog en een fijne dag.

Bijdrager
    Thijmen

Hallo, Ik heb al jullie tips gebruikt maar werkte allemaal niet. Tot dit ik dit deed. Stap1: Ga naar geluiden in instelingen
    Stap2: Ga je ringtone luisteren ( Dat kan wel)
    Stap3: Terwijl je het luistert zuig je zo als het ware het geluid op.
    Dan doe je dat paar keer en klaar ben je latahhhhh❤️???????

Bijdrager
    Jan

Bij mij hielp dat allemaal niet en ik heb de gebruikersknop onder en de aan uit knop gelijk ingedrukt en opgestart en het geluid was er weer

Bijdrager
    rik

ik heb alles geprobeerd wat er staat maar dat lukte niet toen had ik gelezen dat je links naast de home
    knop moet drukken en dat werkte perfect

Bijdrager
    Sathack

Bij mij werkte, Stofzuiger op het gaatje van de Jackplug, beetje met je vinger de zijkanten af drukken en ff laten zuigen. Werkt echt!!

Bijdrager
    fajverhoeven

Alles geprobeerd. Alleen de oplossing met de stofzuiger werkte.

Bijdrager
    peter

Bij mij werkte sileconenspray op de stekker spuiten ronddraaien in uit en klaar.De rest werkte niet.

Bijdrager
    T-sec

Een van de weinige topics waar een iPhone 7 of hoger eigenaar denkt: “Yes, dat kan bij mij niet gebeuren!” ?

Bijdrager
    Marker66

Gisteravond nadat mijn telefoon door de regen wat nat was geworden had ook ik het euvel van de koptelefoon modus. Alle bekende trucs geprobeerd:
    – eerst checken of er iets aan pluis inzet. Nee dus maar toch maar schoongemaakt met wal alcohol op een wattenstaafje.
    – helemaal aan en uit zetten
    – met een Bluetooth set verbinden
    – hard drukken links naast de homeknop (schijnt te werken voor mensen maar komt me bizar over)
    – ringtones beluisteren via instellingen
    – gebeld worden en dan speaker aan en uit en koptelefoon erin en eruit
    – in een zak rijst leggen (werkt tegen vocht maar daarna heb je wel een rijstkorrel in de plug zitten let daar op )
    Niks werkte tot ik eindelijk mijn oplossing vond:
    Raar maar waar.
    – in settings een reset doen van de NETWERK settings. Daarmee was het voor mij opgelost. Wel nog op te merken is dat tijdens de restart na de reset wel mijn telefoon ook nog uitviel omdat ondertussen de Battery leeg was. Of dat ook nog heeft bijgedragen weet ik niet maar ik denk het niet.

Super blij dat ie weer werkt en nu ik het nieuwe jaar snel een nieuwe batterij voor 29 euro van apple

Bijdrager
    sdr85

“hard drukken links naast de homeknop” was voor mij de oplossing. Heb ook wattenstaafje, aan-uit, koptelefoon 10x in/uit, en reset geprobeerd, maar geen van deze tips was de oplossing.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.