9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    pim939

iPhone denkt dat ik een ander telefoonnummer heb.

Hallo,

Ik heb een raar probleem met mijn iPhone. Ik ben overgetapt naar een andere provider en heb gekozen voor nummerbehoud. Mijn oude nummer is overzet naar mijn nieuwe simkaart maar mijn iPhone ziet dat niet. Op de simkaart stond eerst een ander tijdelijk nummer en mijn iPhone ziet nog steeds dat nummer als mijn telefoonnummer. Ik kan wel gewoon bellen en gebeld worden met mijn oude nummer (het nummer dat ik heb mee genomen) Maar als ik via iMessage een bericht stuur naar iemand dan gaat dat via het verkeerde nummer. Ik kan dat ook niet veranderen bij instellingen.

Ik heb aangegeven dat nieuwe gesprekken vanaf mijn e-mail adres moeten beginnen maar dat werkt op de een of andere manier niet. Ook kan ik geen telefoonnummers toevoegen.

Weet iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Buzz

Ik heb het ook een keer gehad na een overstap van provider. Ik weet helaas niet meer precies wat de oplossing was. Volgens mij was het uit- en aanzetten van de iPhone en/of een paar dagen wachten voldoende. Anders moet je maar even de helpdesk van de provider bellen.

Bijdrager
    pim939

Aan en uitzetten heb ik al gedaan en ik heb ook de simkaart er opnieuw in gedaan maar dat heeft niet geholpen.

Bijdrager
    valentijn12

Dit probleem lijkt vaker voor te komen bij nummer behoud. In sommige fora wordt het uitzetten van iMessage en vervolgens opnieuw aanzetten (en laten activeren) als oplossing genoemd.

Bijdrager
    pim939

Helaas ook geen resultaat…

Bijdrager
    rene.derksen

Via Instellingen > Telefoon > Mijn nummer , zou het kunnen zijn dat daar het verkeerde nummer genoteerd staat…

Bijdrager
    pim939

Ja, daar stond ook het verkeerde nummer. Maar daar kun je hem wel aanpassen. Bedankt!

Bijdrager
    McMeller

Dit is veroorzaakt doordat er nog een tijdelijk telefoonnummer aan de simkaart was gekoppeld toen je deze plaatste. Deze wordt dan voor iMessage en FaceTime geregistreerd en helaas ziet de iPhone het niet altijd wanneer het nummer verandert.

Ik had hetzelfde issue begin vorige maand. Volgens mij heb ik het opgelost door;
    1, de simkaart te verwijderen;
    2, via Instellingen, Stel opnieuw in, de netwerkinstellingen te herstellen;
    3, na het herstarten van de iPhone de simkaart opnieuw te plaatsen.

Bijdrager
    kyra

oplossing voor iPhone 7 en KPN (bij mij stond vreemde nummer bij FaceTime en Berichten)
    Ga naar Instellingen,
    Ga naar FaceTime: zet uit (schuifje naar links)
    Ga naar Berichten: zet iMessage uit (schuifje naar links)
    Zet iPhone uit
    Haal simkaart eruit
    Zet iPhone aan, simkaart er weer in
    Zet FaceTime en Berichten weer aan.
    Bij mij opgelost

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.