17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    gregoirebe

iPhone ‘de-unlock’?

Hallo,

Als apple-fan wil ik zeer graag de iPhone kopen, deze is gewoon fantastisch. En ook niet goedkoop. Als ik hem kan unlocken (=kiezen welke operator ik gebruik) zal dat al een serieuze kost bespaart zijn voor mij. Als je de iPhone echter unlockt ben je de garantie kwijt. Ik twijfel daarom om hem te kopen doordat een unlockde iPhone die niet meer werkt iet meer herstelt kan worden.
    Zijn er echter programma’s (software) om deze te ‘de-unlocken’, of hoe je het ook kunt noemen. Kan je de software binnenin herstellen zoals bij een iPod, in iTunes bij de herstelmodus?

Ik had hier graag iets meer over geweten voordat ik een iPhone kocht

Alvast bedankt

Bijdrager
    AdriaanB

Als je op een (software) unlocked iPhone een restore via iTunes uitvoert zal hij niet meer unlocked en geactiveerd zijn!

Moderator
    unSOUND

En hoe wou je dat doen bij een iPhone die defect is en niet meer in iTunes verschijnt ?

Bijdrager
    JWVD

Zolang je nog in DFU/Herstelmodus kan komen is er niks aan de hand, als je iPhone niet meer herkent word door iTunes en hij is nog unlocked heb je een probleem;)

Bijdrager
    klaas4

To unlock or not to unlock…
    Ik heb de mijne niet geunlocked, maar wel gejailbreakt, gewoon voor de lol, en ik heb geen problemen. Dat ben ik natuurlijk maar goed, de kans is miniem dat er ook maar iets gebeurt. Zoals gezegd kunt je bijna altijd in DFU mode komen.

Bijdrager
    gregoirebe

dus het bang gemaakt worden door Apple is eigenlijk ‘zever’? Deze unlock kan gemakkelijk opnieuw verwijdert worden? Kan je ook via windows verkenner de iPhone formatteren waardoor er geen unlock meer is?

Bijdrager
    gregoirebe

Wat is DFU mode precies, hoe kom je erop bij iPhone of iPod touch (dat ik nu heb?)

Bijdrager
    tommy666

Dan vraag ik mij af…
    Wanneer jij alles geprobeerd hebt om je iPhone terug zichtbaar te krijgen in iTunes en niet geholpen heeft, hoe krijgen ze het dan bij een APR wel voor mekaar om hem terug werkend te krijgen? Het is niet alsof er grote neon reclame aan de achterkant hangt waarop staat dat hij unlocked is. Ik geloof zelfs dat het beleid was dat een iPhone die binnenkomt, wanneer dat mogelijk is, eerst volledig hersteld moest worden in iTunes, om de privacy niet te schenden. Maar citeer me hier niet op;-)

Bijdrager
    klaas4
    ”gregoirebe”

dus het bang gemaakt worden door Apple is eigenlijk ‘zever’? Deze unlock kan gemakkelijk opnieuw verwijdert worden? Kan je ook via windows verkenner de iPhone formatteren waardoor er geen unlock meer is?

Via iTunes herstellen ja, zien ze niks van.

Bijdrager
    klaas4
    ”tommy666″

Dan vraag ik mij af…
    Wanneer jij alles geprobeerd hebt om je iPhone terug zichtbaar te krijgen in iTunes en niet geholpen heeft, hoe krijgen ze het dan bij een APR wel voor mekaar om hem terug werkend te krijgen? Het is niet alsof er grote neon reclame aan de achterkant hangt waarop staat dat hij unlocked is. Ik geloof zelfs dat het beleid was dat een iPhone die binnenkomt, wanneer dat mogelijk is, eerst volledig hersteld moest worden in iTunes, om de privacy niet te schenden. Maar citeer me hier niet op;-)

Laat staat dat je iPhone ooit niet meer in iTunes verschijnt.

Bijdrager
    gregoirebe

Dus ik kan een lockde iPhone kopen om te unlocken zonder veel schrik te hebben voor de garantie?

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

Reken even voor je zelf na of het idd goedkoper is.

een iphone kost 500 of 600 afhankelijk van welke je kiest (als je m in belgie haalt)

dan moet je er nog een abonnement met data bundel bij.
    Liefst een die ECHT onbeperkt is en snel.

Dan zul je een abbonnement moeten vinden dat op zijn minst onder de 824 euro blijft voor een periode van 2 jaar
    want anders is het duurder dan een iphone bij het goedkoopste iphone abbonnement.

Dat word een hele kluif om iets te vinden dat het zelfde of meer bied voor minder geld. een 2 jarig abbonnement voor 300 of 200 euro gaat je niet lukken voor 150 belminuten 150 smsjes en onbeperkt internet.

succes

De t-mobile abbonementen zijn zo gek nog niet.
    Alleen hun dekking zou het probleem kunnen zijn.
    Maar daar hoor ik in rotterdam niemand over.

Bijdrager
    HakanB

klopt het dat Tmobile vanaf 1 jaar na het afsluiten van de 2jarige contract, je iPhone gratis unlocked?

Bijdrager
    remixed

Kijk eens op iphoneclub.nl daar staat alles uitgelegt met artikelen etc..

Moderator
    Pete.Z
    ”HakanB”

klopt het dat Tmobile vanaf 1 jaar na het afsluiten van de 2jarige contract, je iPhone gratis unlocked?

Ja dat klopt.

Bijdrager
    Nielso

Koop een iphone in Belgie. Probleem opgelost.

Bijdrager
    henkverhaar
    ”kasuja”

De t-mobile abbonementen zijn zo gek nog niet.

Inderdaad.

Alleen hun dekking zou het probleem kunnen zijn.
    Maar daar hoor ik in rotterdam niemand over.

Maar hier in Ankeveen is het sh*t, net als voorheen met Orange overigens (mijn vorige provider). Vodafone en KPN doen het hier wel goed…

Henk

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.