13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    bonoman

iPhone contacten veiligstellen

Op zijn iPhone heeft een vriend van mijn zijn zakelijke contacten staan. De computer op het werk waarmee zijn back-ups maakte is overleden. Nu wil hij op zijn iMac thuis zijn contacten veiligstellen (iCal?) en ook op zo’n manier dat wanneer de iPhone aan vervanging toe is hij zijn contacten weer naar een nieuwe iPhone kan overzetten. Hoe gaan we dit het beste aanpakken?

Bijdrager
    jvers

Ik zie dat je een iPhone 4 bezit. Ik stel voor om een backup te maken op iCloud.

Bijdrager
    bonoman

Het gaat om de telefoon van een vriend (3G)

Bijdrager
    jvers

Ow ik zie het ja. Euhm ik weet eigenlijk niet hoe je dat het gemakkelijkste kan doen zonder in conflict te komen met je eigen agenda/contact personen. Ik denk dat het slimst is om een nieuw account aan te maken op je iMac en de telefoon daarmee te syncen!

Bijdrager
    RJ

Denk niet dat dat werkt, je iPhone kan maar met 1 pc gesynchroniseerd zijn. Waarschijnlijk worden dan dus alle contacten van je iPhone gewist. Als op zijn werk een Windows pc staat en thuis een iMac gaat dat ook conflicten geven volgens mij. Je kan iig dit gebruiken zodat je een back-up hebt: klik

Bijdrager
    jvers

1? Ik kan er toch echt 5 gebruiken dacht ik. En je kan altijd een pc machtigen in itunes om je ‘nieuwe’ vaste pc te zijn.

Moderator
    unSOUND

Machtigen is niet hetzelfde als koppelen.

Je kunt een AppleID machtigen op 5 machines.
    Je kunt een iDevice automatisch syncen met 1 machine.

Op het moment dat je hem aan een andere machine gaat hangen, en kies om voortaan met die machine te syncen, wordt de iPhone gewist en de informatie vervangen voor de informatie op die machine.

Als hij zijn contacten e.d. wil veilig stellen, moet je gewoon het Adresboek en iCal opstarten en daar een archief exporteren naar bijvoorbeeld het bureaublad.

Bijdrager
    jvers

Jeetje dat is dus verdomt onhandig als je bijvoorbeeld een nieuwe macbook aanschaft.

Moderator
    unSOUND

Welnee, op het moment dat je een nieuwe machine krijgt zet je het huidige account met alle info gewoon over naar de nieuwe machine met de Migratie-assistent… Fluitje van een cent.

Bijdrager
    bonoman

Mmm de PC op het werk is een Windowsmachine;-)

Moderator
    unSOUND

De contacten kun je pakken met een programma als PhoneView, maar kalender-items kun je daar niet mee pakken volgens mij.

Bijdrager
    hokkie

idrive contacts! Online back-up en restore… (gratis)

Bijdrager
    bonoman

Dank unSOUND. PhoneView werkt uitstekend!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.