9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Iphone contacten overzetten??

Hoi !

Ik heb een Nokia 9300i met +/- 450 nummers (telefoon) die ik wil overzetten naar m`n iphone. Ik heb gesynced met m`n macbook en een groep in Adresboek aangemaakt ( naam is “Mobiel”) Alles staat daar goed in (op een paar e-mail adressen na die ik niet kan thuis brengen. Tevens heb ik een contacten bestand (in Adresboek ) van m`n e-mail adressen (naam van de groep is “Email”)

Na syncen via Itunes zie ik allebei de groepen in contacten maar Mobiel is leeg en Email is prima gevuld… het gaat me vooral om mobiele (en vaste) teelfoonnummers… hoe los ik dat op ??? wat doe ik fout ??? tips ?

Bedankt !

Bijdrager
    KingAchille

Normaal alles wat in je Adresboek staat kan worden gesynct met je iPhone. Gewoon zien dat je voldoende vinkjes hebt gezet onder iTunes…

Bijdrager
    bep-mac

Dank je, ja dat heb ik gedaan, alles al eens aan en uit gevinkt….. nu blijft hij in de telefoon zelfs op 1 contact hangen…:cry: ik kan niet meer bellen… denk toch dat ik iets fout heb gedaan, of dat er een fout bestandje tussen zit.

Ik ben nu de laatste software update aan het doen… kijken of dat helpt.

Bijdrager
    prullenbak

Je hoeft niet een aparte groep voor emailadressen en voor telefoonnummers te maken. In een contact (vcf-bestand) kun je die beiden kwijt. Dan 1 groep maken met de mensen die je op je telefoon wilt, en dan syncen in iTunes.

Dan moet het goedkomen.

Bijdrager
    bep-mac

Hoi Ik heb nu alles in 1 groep gezet en die gesynced… hij pakt wederom alle contacten (nieuwe groepsnaam is ook correct) maar niet de mobiele nummers…(deze komen uit m`n nokia zie eerder in dit draadje..)
    gek toch ? Trouwens na de software update blijft hij niet meer hangen op 1 contact….

GR BM

Bijdrager
    prullenbak

Heb je zowel het emailadres als het mobiele nummer in adresboek op je mac, in 1 contactpersoon gezet?

Dus niet twee contacten, bv
    Jaap mail
    Jaap tel

Maar 1 contact

Jaap

met daarin een mail en een telefoonnummer?

En dat dan voor iedereen

(

Bijdrager
    bep-mac

Hoi !

Nee… de telefoonnummers komen uit de nokia.. daar zitten geen e-mailadressen bij.

Sommige namen komen wel overeen met die uit de groep met e-mailadressen, maar het zijn nu 2 groepen met in de ene nummers (mobiel en vast) en in de andere e-mail adressen (die ik heb geexporteerd vanuit Mail) die laatste zie ik dus wel in m`n Iphone… maar het gaat voornamelijk om de eerste groep… tips ?

Bijdrager
    prullenbak

Ja, je moet in adresboek op je mac die contacten samenvoegen. Leuk dat ze uit de nokia komen, maar die heb je nu niet meer, dus daar heb je niks meer mee te maken.

Dus voeg je contacten samen, zodat je per contact emailadressen en telefoonnummers hebt. Zet die in 1 groep en sync die.
    Kost even wat moeite, maar het is het waard, geloof me.

Succes.

Bijdrager
    bep-mac

he bedankt voor je tip, ik begrijp dat het op lange termijn makkelijker is maar is dit ook de reden dat hij het niet pakt ? ik bedoel stel dat ik geen e-mail adressen had en alleen nummers hoe zou ik die er dan in moeten krijgen ?

En als ik dat doe kan ik dan Adresboek automatisch laten samenvoegen ?

THNX!

de e-mail adressen geloof ik wel… ik loop nu met 2 telefons rond omdat ik geen enkel nummer in mn iphone krijg.. (behalve dan handmatig.. maar ik heb ze in mn macbook allemaal in 1 conact groep staan dus zie er tegen op om alle 450 met de hand samn te voegen of inbrengen in de iphone… :oops:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.