7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

iPhone connector

Weet iemand of de iPhone dockconnector een aansluiting heeft voor een externe GSM antenne? De internet sites waar ze pin layouts publiceren hebben het over een iPod/iPhone layout, maar dat klopt natuurlijk niet. De layout van de iPhone is veranderd. FireWire is eraf gehaald, maar ook de line-out is verwijderd of verplaatst.
    Ik kan me voorstellen dat er tbv een car-kit wel een aansluiting voor een externe antenne is. En dan zou je in een accessoire een antennebooster in kunnen bouwen.

Bijdrager
    KarelWillem

Je verhaal is ietwat warrig. FireWire er af gehaald?? Zat dat er ooit op dan?

Maar kort door de bocht: er is géén aansluiting voor een externe antenne en zoiets is vooralsnog ook niet te krijgen.

Bijdrager
    TypeWriter
    ”KarelWillem”

Je verhaal is ietwat warrig. FireWire er af gehaald?? Zat dat er ooit op dan?

Op de iPod connector, ja. Even goed lezen: ik refereer aan de websites waar de pin-layouts worden gepubliceerd. Daar wordt de iPhone connector min of meer gelijk gesteld met die van de oudere iPods. Maar dat is dus al lang niet meer zo.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is er al jaren af. Maar ik snap je point ook niet helemaal eigenlijk. :wink: :?

Bijdrager
    TypeWriter

Heel simpel: ik kan me voorstellen dat Apple in de iPhones één van de connectorpinnen reserveert voor een antenne signaal. Heel veel mobiele telefoons hebben een aparte aansluiting voor een carkit.

Het is mij nog niet gelukt een betrouwbare en complete pin-layout van de iPhone 3G te vinden. Maar als jij die wel hebt houd ik me aanbevolen voor een linkje.

Bijdrager
    TandMac
    Moderator
    Poezenbeest

Als je zoekt naar de seriële I/O van de 30-pins connector onderaan de iPhone, dan moet ik je teleurstellen, daar is geen pin voor een antenne beschikbaar, tenzij je pin 1 aan de praat weet te krijgen als zodanig, maar ik vrees dat die intern ook aan pin 2 zit en dus weinig voor je kan betekenen, aangezien het een aarde is… en antennes op aarde aansluiten is meestal niet zo succesvol…

De volledige layout: http://pinouts.ru/PortableDevices/ipod_pinout.shtml

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.