7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ArMac

[opgelost] iPhone Commercial in NL

Stomverbaasd zie ik net dat Apple nu ook in Nederland op tv commercials heeft, in samenwerking met KPN. Weet iemand of dit nu vanuit Apple wordt gedaan, of is het verkapte reclame vanuit KPN?

Bijdrager
    bcgraaf

Heb je ook een linkje naar de reclame? Maar ik vermoed dat het een reclame is van KPN

Bijdrager
    KarelWillem

Er komen regelmatig reclames met iPhones voorbij op TV. Niet alleen van KPN.

Apple gaat echt geen ‘in samenwerking met’ reclames uitzenden.
    Dus dat zijn gewoon commercials van de desbetreffende providers.

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb ook zo’n voorbij zien komen. Een redelijke tijd geleden alweer. Het was een reclame voor de iPhone 6s. Lees: het was dé reclame voor de iPhone 6s, zoals die destijds gemaakt was door Apple. Het énige verschil was een KPN logootje aan het einde van de run; verder was-ie 100% identiek. Hij was zelfs compleet Engelstalig (met Nederlandse ondertiteling). KPN zendt die reclame uit onder auspiciën van Apple. KPN koopt en gebruikt de zendtijd, KPN koopt en gebruikt de assets voor (in mijn geval) de iPhone 6s en KPN past deze vervolgens aan met localized branding. Dat is gewoon 100% toegestaan en legaal (in termines Apple’s overeenkomsten aangaande marketing) en KPN is ook allesbehalve de enige partij. Ik geloof dat ik ‘m in Nederland alleen nog via KPN heb gezien, maar in Portugal doet ZON (een van de providers daar) exact hetzelfde.

Het is echter niet zo vreemd dat men denkt dat deze commercials tot stand zijn gekomen door Apple in samenwerking met de mobiele providers. Immers, zoals al gezegd is het exact dezelfde reclame als degene die Apple [in de US] uitzendt, maar dan met een logo van de provider aan het einde van de run. In sommige gevallen zie je daarná zelfs nog Apple’s eigen logo verschijnen, zoals Apple dat zelf altijd doet aan het einde van hun reclame-uitingen, maar dat is niet altijd het geval.

Bijdrager
    ArMac
    csteelooper op 18 juli 2017

Ik heb ook zo’n voorbij zien komen. Een redelijke tijd geleden alweer. Het was een reclame voor de iPhone 6s. Lees: het was dé reclame voor de iPhone 6s, zoals die destijds gemaakt was door Apple. Het énige verschil was een KPN logootje aan het einde van de run; verder was-ie 100% identiek. Hij was zelfs compleet Engelstalig (met Nederlandse ondertiteling). KPN zendt die reclame uit onder auspiciën van Apple. KPN koopt en gebruikt de zendtijd, KPN koopt en gebruikt de assets voor (in mijn geval) de iPhone 6s en KPN past deze vervolgens aan met localized branding. Dat is gewoon 100% toegestaan en legaal (in termines Apple’s overeenkomsten aangaande marketing) en KPN is ook allesbehalve de enige partij. Ik geloof dat ik ‘m in Nederland alleen nog via KPN heb gezien, maar in Portugal doet ZON (een van de providers daar) exact hetzelfde.

Het is echter niet zo vreemd dat men denkt dat deze commercials tot stand zijn gekomen door Apple in samenwerking met de mobiele providers. Immers, zoals al gezegd is het exact dezelfde reclame als degene die Apple [in de US] uitzendt, maar dan met een logo van de provider aan het einde van de run. In sommige gevallen zie je daarná zelfs nog Apple’s eigen logo verschijnen, zoals Apple dat zelf altijd doet aan het einde van hun reclame-uitingen, maar dat is niet altijd het geval.

Thanks voor je toelichting. Ik had het nog niet eerder gezien, was idd ook nog een zwartscherm met wit appeltje aan het einde.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik kijk ook tv en ben ook wel eens ‘stomverbaasd’ over wat ik zie.
    Maar een of andere suffe reclame van wel-of-niet-Apple valt daar zeker niet onder.

Moderator
    Mac Daddy

Ik geloof dat KPN het al eens eerder heeft gedaan en T-Mobile daarvoor al eens. De originele Apple commercial met een eigen logo aan het einde. En waarom zouden ze niet doen? Het is, vermoedelijk, goedkoper dan zelf iets produceren en het is precies de branding die Apple wilt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.