20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

iPhone combi met Flex abo?

(onderstaande vraag zette ik bij een bestaand draadje maar ik vind dat het wel een eigen draadje mag; beltegoed weggooien wat je over is sucks en dan heb je dus Flex waar je beltegoed bij behoudt)

Voor, nadelen?

Mijn situatie; ik heb 250 (!) euro beltegoed met mijn orange en dat abo is nu net afgelopen. Als ik nu een iPhone abo neem ben ik dat dus praktisch kwijt. Da’s echt zonde! Ik maak het ook nauwelijks op maar wil een iPhone!! Dilemma

Ik ga nu -net gechecked bij winkel- waarschijnlijk een flex abo nemen van 15 euro zodat ik hopenlijk mijn belminuten op kan maken, anders lukt dat echt niet. Dan heb ik geen 3 G en visual voicemail, I know…….. maar als mijn tegoedje na een half jaartje (hopenlijk) op is kan ik dan overstappen naar het iPhone abo verzekerde de verkoper mij.

De prijs voor het toestel is bij mijn 15 euro flex 79,95 en 159,95 voor de resp 8 en 16 gb… zelfde prijs als iPhone 30 abo.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het onbeperkt overal internetten ook niet zo interessant vindt; als ik een keer op vakantie iets moet opzoeken zoek ik wel een gratis wifi puntje op; dat moet toch wel kunnen dan? Ik vraag mij eigenlijk nu ook af of ik gratis gebruik kan maken van gratis wifi spots hier in Nederland met dat flex abo, weet iemand dat?

Apps kan ik gewoon kopen via de iTunes store en bellen moet ook wel lukken toch:-)

Ziet iemand een addertje onder het gras? Ik denk dat ik namelijk echt wel voor dat 15 flex abo wil gaan. Als de boel dan op is kan ik altijd nog switch maken.

Thanks!

Inactief
    Anoniem

Laat de verkoper op papier zijn handtekening zetten met zijn praatjes. Dan kan je altijd terugvallen op wat hij gezegd heeft. Verder moet ik je heel eerlijk zeggen dat ik het verhaal niet helemaal snap, maar ik ben dan ook wel al moe van een dag klussen in de kinderkamer .:P Jij wilt dan nu al met een nieuwe iPhone rondlopen en dan abbo later in laten gaan?

Bijdrager
    ControlAltDelete

Zelf ben ik onlangs ook van Orange overgestapt naar T-Mobile met een soort gelijke situatie.
    Ik had ook nog zo’n 50 euro over van mijn vorige abonnement. Helaas is het niet mogelijk – op welke wijze dan ook – iets mee te nemen naar een T-Mobile abonnement. Dus op je vraag of dat misschien mogelijk is: Nope!
    Ik heb van alles geprobeerd tijdens het gesprek met de verkoper. Ik wilde namelijk ook veel liever een Flex abonnement. Vooral omdat je beltegoed behouden blijft en ook buitenlandse gesprekken uit je bundel gaan. Overigens bleek in mijn combinatie van flex-abonnement de toestelprijs wel aanzienlijk hoger uit te vallen!
    Ik zit nu gewoon met het standaard iPhone-abonnement.

Als je echt je beltegoed wil behouden moet je het bedrag omzetten naar Orange PrePay… Je belt je bedrag op zonder dat er nieuw beltegoed aan toegevoegd wordt. Is het op, stap je over naar T-Mobile.

Bijdrager
    william89

Flex 15 met iPhone??? Doe je goed…

Bijdrager
    niels

Flex kost per minuut tot wel 3x zoveel per minuut als Relax. Het enige voordeel is dat alles uit je bundel wordt betaald. Oftewel

Flex: voor weinig-bellers, die (relatief tot hun belgedrag) veel servicenummers bellen of op een andere manier extra kosten maken.

Relax: voor gematigd tot veel bellers, die (ook relatief) wat minder servicenummers bellen).

Zelf heb ik Relax. 300 belminuten ofzo, waarvan ik er maandelijks gemiddeld 200 gebruik. Er verdwijnen dus zo’n honderd per maand in de prullenbak. Jammer, wellicht, maar als ik hetzelfde belgedrag bij een Relaxbundel neem is het voordeel ongeveer 0,0.

Wat betreft T-Mobile en de iPhone. Ik zou gewoon een iPhone abonnement nemen. Een snelle internetverbinding (waar je na afronding van de netwerkverbeteringen en eventueel nog een update van Apple toch echt wel wat aan gaat hebben, lijkt me), Visual Voicemail, en 150 belminuten/sms’jes is niet eens bijzonder veel. De Nederlandse T-Mobile /w iPhone abonnementen worden wereldwijd geprezen door hoge snelheid, goedkope belminuten en geen datalimiet. Als je het internet als GRATIS beschouwd bel en sms je voor €0,10 per minuut/sms, uitgaande van het goedkoopste abonnement. Dat is NIET DUUR met een stinkend dure smartphone waar je dan slechts €80 (of niets!) voor betaald!

Als je nog minder belt, of een ander abonnement zonder internet van plan bent te nemen zou ik serieus overwegen of een smartphone van zo’n $750 écht iets voor jou is. Dan ben je denk ik beter af met een €79 Nokia toestelletje met stinkend goedkoop Cim-Only abonnement (bij voorkeur niet bij T-Mobile) en een leuke iPod Nano ofzo.[/url]

edit: WiFi is er dan niet bij. Dat is alleen gratis inbegrepen bij iPhone abonnementen van T-Mobile, niet bij iPhone toestellen van Apple.

edit2: Wat betreft die belminuten. Je hebt ze gespaard, leuk voor als je een vriendinnetje hebt en opeens 10x meer belt (gouden tip: zorg dat je eentje uitzoekt die wél beltegoed heeft, dan kan je dr een keer mee uit eten nemen). Meer zijn ze niet waard. Je hebt ze nooit gemist, dus wat maakt het nou uit dat ze opeens verdwijnen? Sorry dat ik er zo simpel naar kijk, maar hè… het zijn maar belminuten en ze zijn betaald. Het is niet opeens dat je spaargeld verdwijnt omdat je naar een andere bank gaat… dan hebben we het ergens over.

edit3: op vakantie internetten (tenzij je dan Nederland niet verlaat) kost extra. Internetten is alleen op het netwerk van T-Mobile NL met 2mbit onbeperkt. In het buitenland kost het een vermogen. Dan zeker een WiFi spot opzoeken (en een fatsoenlijke computer zodat je na een halfuurtje weer klaar bent).

Bijdrager
    Hengheng

Als je overtollig beltegoed hebt:

http://www.thoorn.nl

Werkt.
    Al € 80,- op m’n bank (€ 125,- beltegoed)

Bijdrager
    Joid

thnx @ Hengheng voor de tip!

Ik heb nog zo’n €95,- beltegoed over en a.s. zaterdag ga ik in gezwinde draf mijn iPhone halen…
    nu zonder één cent in mijn beltegoed over!

Bijdrager
    Hengheng

Je hebt verschillende mogelijkheden.
    Per minuut laten betalen is het makkelijkst, maar geeft het minste rendement.
    Per gesprek levert het meer op, maar moet je elke keer opnieuw bellen.
    Jouw keuze.

Bijdrager
    Ratz
    ”Hengheng”

Als je overtollig beltegoed hebt:

http://www.thoorn.nl

Werkt.
    Al € 80,- op m’n bank (€ 125,- beltegoed)

Ik lees net snel even de reactie’s; thanks. Maar Hengeng: heb je gezien dat dit de pagina is van een 15 jarig scholiertje; wat zou die met dat beltegoed doen dan? Ja verkopen dat begrijp ik maar hoe zit dit?

Bijdrager
    sypie
    ”ControlAltDelete”

Als je echt je beltegoed wil behouden moet je het bedrag omzetten naar Orange PrePay… Je belt je bedrag op zonder dat er nieuw beltegoed aan toegevoegd wordt. Is het op, stap je over naar T-Mobile.

Dar heb ik dus naar gevraagd bij een Orange toko, die nu dicht is omdat T-Mobile in de straat een shop heeft. (Orange = T-Mobile) Dat omzetten gaat dus ook niet lukken. Althans niet met nummerbehoud en beltegoedbehoud zei de mevrouw, die wat mij betreft zoveel meer kan zeggen wat kant noch wal raakt.

Bijdrager
    Ratz
    ”sypie”
    ”ControlAltDelete”

Dar heb ik dus naar gevraagd bij een Orange toko, die nu dicht is omdat T-Mobile in de straat een shop heeft. (Orange = T-Mobile) Dat omzetten gaat dus ook niet lukken. Althans niet met nummerbehoud en beltegoedbehoud zei de mevrouw, die wat mij betreft zoveel meer kan zeggen wat kant noch wal raakt.

Ik heb (ook) begrepen dat dit omzetten naar prepaid niet kan -via klantenservice-

Bijdrager
    Ratz

Nah, heb net nog gebeld met de klantenservice en die laten weer een totaal ander geluid horen!
    Kan alleen blijkbaar met een 45 flex abo. Dat schiet dus niet op!

Ik ga het volgende doen: ik neem een flex 15 abo en een simpel Sony telefoontje. Er is namelijk geen mogelijkheid om je belminuten mee te nemen en dat zijn er bij mij dus voor 250 euro. Die ga ik niet weggooien. Ga over 8 maanden dan wel eens voor de iPhone die dan hopenlijk een vette batterij etc etc etc etc heeft en misschien ook wel via andere providers gaat.
    Over en uit.

Bijdrager
    Hengheng

@Ratz
    Dat die gast 15 is, maakt me niet uit, ik heb m’n geld.
    Hij werkt met 0909-nummers.
    Voor elk belletje krijgt hij dus gewoon een percentage.
    Hij verkoopt dus helemaal niet het beltegoed.

Bijdrager
    Thoomas

Ik zat hier even rond te neuzen, en leuk om te zien dat het over mijn website gaat.

Even voor de duidelijkheid, ik ben inderdaad 15 jaar. Op de website van mij staan 0909-nummers, en als je daar naartoe belt, gaat dat (als 0900-nummers binnen je belbundel vallen) van je beltegoed af. Een percentage van de gesprekskosten komt dan op de door jou aangemaakte account van mijn website te staan. Dit percentage verschilt, het ligt eraan hoeveel je van plan bent te gaan bellen, het minimale wat je krijgt is 75 cent van de 1,30 euro, en maximaal 85 cent van de 1,30 euro per belletje. Dit wordt uitgebreider uitgelegd op de website. Ik verkoop het beltegoed inderdaad niet, ik krijg een percentage van die 1,30 van een soort tussenbedrijf (zoiets als Mollie.nl), en ik geef ook weer een percentage door aan de klant. Omdat ik het geld echter 2 maanden voorschiet, zodat de klant meteen z’n geld kan krijgen, is dit zo’n prettige service.

En dan over de abonnementen: Met een T-Mobile Flex abonnement kan je sowieso je beltegoed opbellen aan 0909-nummers, aangezien de gesprekskosten van het 0900-nummer bij Flex-abonementen gewoon in de belbundel vallen. Mocht je het toch prettig vinden om het voor jezelf te zien, dan kan je bijvoorbeeld 1 keer naar het 0909-nummer bellen, en kom je dan niet voor extra kosten te staan, en gaat het gewoon keurig van je belbundel af, dan weet je dat alles goed gaat en kan je de rest ook gaan opbellen.

Bijdrager
    Ratz
    ”Thoomas”

Ik zat hier even rond te neuzen, en leuk om te zien dat het over mijn website gaat.

Even voor de duidelijkheid, ik ben inderdaad 15 jaar. Op de website van mij staan 0909-nummers, en als je daar naartoe belt, gaat dat (als 0900-nummers binnen je belbundel vallen) van je beltegoed af. Een percentage van de gesprekskosten komt dan op de door jou aangemaakte account van mijn website te staan. Dit percentage verschilt, het ligt eraan hoeveel je van plan bent te gaan bellen, het minimale wat je krijgt is 75 cent van de 1,30 euro, en maximaal 85 cent van de 1,30 euro per belletje. Dit wordt uitgebreider uitgelegd op de website. Ik verkoop het beltegoed inderdaad niet, ik krijg een percentage van die 1,30 van een soort tussenbedrijf (zoiets als Mollie.nl), en ik geef ook weer een percentage door aan de klant. Omdat ik het geld echter 2 maanden voorschiet, zodat de klant meteen z’n geld kan krijgen, is dit zo’n prettige service.

En dan over de abonnementen: Met een T-Mobile Flex abonnement kan je sowieso je beltegoed opbellen aan 0909-nummers, aangezien de gesprekskosten van het 0900-nummer bij Flex-abonementen gewoon in de belbundel vallen. Mocht je het toch prettig vinden om het voor jezelf te zien, dan kan je bijvoorbeeld 1 keer naar het 0909-nummer bellen, en kom je dan niet voor extra kosten te staan, en gaat het gewoon keurig van je belbundel af, dan weet je dat alles goed gaat en kan je de rest ook gaan opbellen.

Wow, ik liep de zondagskrant toen ik 15 was; :P Respect dude

Bijdrager
    Hengheng

@Thoomas

Leuk om dit je persoonlijk te kunnen zeggen:
    Dank !
    Jouw site heeft al minimaal 1 avond stappen bekostigd.
    Waarom kan je trouwens pas na eind september weer uitbetalen ?

Bijdrager
    Thoomas
    ”Hengheng”

@Thoomas

Leuk om dit je persoonlijk te kunnen zeggen:
    Dank !
    Jouw site heeft al minimaal 1 avond stappen bekostigd.
    Waarom kan je trouwens pas na eind september weer uitbetalen ?

Haha okee, leuk om te horen:D
    Ik kan pas na eind september uitbetalen omdat er ongeveer anderhalve week geleden een klant was die in een keer een paar duizend euro had opgebeld, en zonder dat van tevoren te zeggen. Hier had ik dus geen rekening mee kunnen houden, en nadat ik die klant had uitbetaald, had ik bijna niks meer over voor de andere klanten. Dat ‘bijna niks’ is nu helemaal niks, vandaar dat ik 30 september pas weer iedereen betaal, omdat ik zelf dan weer veel geld krijg van het bedrijf waar ik bij aangesloten ben.

Bijdrager
    Hengheng

Grappig trouwens hoe mensen reageren op jouw leeftijd.
    Hoe oud was Ben Woldring toen hij z’n eerste miljoen binnen had…?

Moderator
    Poezenbeest

13… dit soort ondernemerschap kan ik enorm waarderen…. Werkelijk geniaal en wat bijzonder dat er in zo een verzadigde markt als de telecom nog een cent te verdienen valt….

Ik gebruik de term echt niet vaak…. maar; respect!

…en met gepaste trots dat ik een forum met dit figuur deel:D

Bijdrager
    Thoomas

Wat een complimenten allemaal, hartstikke bedankt:D

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.