6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Lauwrence

iPhone (CMS) app maken voor een mode fabrikant

Hallo allen,

Vandaag werd ik benaderd door een grote fabrikant van schoeisel om voor hen een iPhone app te maken. De app moet er ruwweg uit komen te zien als die van Zara en/of H&M (zie iTunes Store), de inhoud dient eenvoudig te updaten zijn door de klant zelf, statische plaatjes + omschrijvingen van de producten, geen online shopping.

Nu staan mijn avonturen voor wat iPhone programmeren aangaat nog behoorlijk in de kinderschoenen en vraag ik me af of hier een redelijk pasklare oplossing voor is (een CMS voor iPhone om iets te noemen) of dat dit een opnieuw uitvinden van het wiel gaat worden?

Zelf dacht ik eerder aan het maken van een iPhone compatible website welke vervolgens met een willekeurig CMS eenvoudig bijgehouden kan worden, maar moet dit nog overleggen (de voorkeur lijkt momenteel bij de app te liggen).

Dank alvast voor alle info!

groeten,

Lawrence.

Bijdrager
    Nickalicious

Wat merken vaak doen, is zichzelf onderscheiden van de concurrentie met dergelijke apps. Klinkt misschien niet als muziek bij jouw in de oren maar dat is wel degelijk het geval. Liever een unieke app, dan een kant&klare oplossing.

Bijdrager
    Welles

..of een app die er ruwweg hetzelfde uitziet als die van Zara en/of H&M
    :sealed:

Bijdrager
    wimbers

Ik ben zelf ook aan het orienteren op dit gebied, alleen wil ik een unieke omgeving die niet te vergelijken is. Ik wil een benchmark voor de markt, en ik wil dat er vanuit de app (of mobiele web app) wel aankopen gedaan kunnen worden.

Ik ben alleen bang dat als we een app lanceren dat alle transacties door apple als een in app purchase worden gezien, en ze hun revenue share willen.
    vandaar dat ik liever op een mobiele web app zou gokken.

Bijdrager
    johnkeates

wimbers, zo veel wil apple nou ook weer niet hebben. Plus je krijgt er vrij veel voor terug.

Lauwrence, er is geen turnkey oplossing. Wat je nodig gaat hebben is een goede kennis van Obj-C of een programmeur met die kennis, dan moet je een grafisch ontwerper hebben of zijn, en dan moet er nog een web component en een aantal (afhankelijk van aantal gebruikers) servers komen. Je app moet steeds nieuwe datasets ophalen, die je dan met bijv. een webinterface kan maken en bijwerken. Daar kan de klant dan zijn CMS activiteiten doen. Je kan ook met de database van de klant synchroniseren, maar als die nog geen database heeft is het misschien eerst zaak om dat te doen…

Bijdrager
    Lauwrence

@johnkeates: dank voor de info, ik verwachtte al dat het deel van updaten meer voeten in de aarde zou hebben met een app.

@Nickalicious: absoluut mee eens, echter in dit geval koos de klant zelf specifiek voor hetzelfde ontwerp:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.