11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    steveb

iPhone + cinema display

beste omt ers,

probleem
    1. mijn mac pro (2006) is gesneuveld
    2. geen budget voor een nieuwe mac of iPad.
    3. mijn iPhone 6S kan alles wat ik nodig heb maar het scherm is te klein om praktisch te zijn.

dus ik heb een cinema display, toetsenbord en muis op overschot.
    ik zag al vaker doc met mogelijkheden om u iPhone aan u mac te hangen.
    maar bestaat er ook een doc waarbij je de iPhone en de cinema display aan het doc kunt hangen om de iphone te gebruiken als computer.

kortom, ik wil dus mijn eco systeem bouwen om te testen om te weten of ik later meer mensen kan helpen die ook wat in geld nood en tech problemen zitten.

meest gebruikte apps
    safari, mail, iCloud, foto ‘s, omt

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  steveb. Reden: tikfout

Moderator
    Night

Rechtstreekse oplossingen zijn er niet. Bij elke oplossing om het beeld van een iPhone op een display te tonen is toch een Mac of PC nodig. Eenvoudige reden is dat enerzijds een iPhone geen videokaart heeft die in staat is een heel beeldscherm aan te sturen en anderzijds een Cinema Display intern geen computermogelijkheden heeft. Het enige wat je nog enigszins in de buurt komt bij jouw wensen is Airplay, maar hiervoor heb je wel een AppleTV nodig en gezien jouw 0% investeringsmogelijkheden zal dat niet gaan lukken.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    steveb
    Night op 08 oktober 2017

Rechtstreekse oplossingen zijn er niet. Bij elke oplossing om het beeld van een iPhone op een display te tonen is toch een Mac of PC nodig. Eenvoudige reden is dat enerzijds een iPhone geen videokaart heeft die in staat is een heel beeldscherm aan te sturen en anderzijds een Cinema Display intern geen computermogelijkheden heeft. Het enige wat je nog enigszins in de buurt komt bij jouw wensen is Airplay, maar hiervoor heb je wel een AppleTV nodig en gezien jouw 0% investeringsmogelijkheden zal dat niet gaan lukken.

bestaan er ook geen externe video kaarten voor iPad?

aangezien dit ook iOS is dacht ik mss wat te kunnen foefelen?

Bijdrager
    McPim
    steveb op 08 oktober 2017

probleem
    1. mijn mac pro (2016) is gesneuveld

En daar is niks meer aan te doen, ik bedoel: garantie??

Bijdrager
    plonserd

Ik vraag me vooral af waarom je uberhaupt een Mac Pro hebt als je alles wat je wil doen op je iPhone kan?

Bijdrager
    SvS

Wat is er precies kapot bij Mac Pro?
    Misschien dat het te redden valt.

Bijdrager
    Shmoo

Precies er klopt toch helemaal niets van…

Iemand zou bovenstaande apps als meest gebruikte taken opnoemen maar wel een Mac Pro (emmertje) 2013 bezitten, mogelijk gekocht in 2016. Als het ding dan stuk gaat heeft hij niet eens budget om tweedehands een Mac mini als tijdelijke vervaging te kopen maar gaat men denken dat een iPhone 6s als computer kan dienen.

Wat veel logischer zou zijn is dat hij een 2007-2008 Mac Pro heeft gekocht in 2016, dat is namelijk een computer waar je bovenstaande taken op zou kunnen doen. Dat klinkt ook veel logischer. In 2016 een computer kopen die al 8 jaar oud is en als deze dan stuk gaat dan heb je geen budget voor iets anders.

Bijdrager
    steveb
    McPim op 08 oktober 2017
    steveb op 08 oktober 2017

probleem
    1. mijn mac pro (2016) is gesneuveld

En daar is niks meer aan te doen, ik bedoel: garantie??

bedankt voor de opmerking

het was dus een tikfout
    niet 2016 maar 2006

dus die mac pro is nu dik 11jaar oud
    osx 10.6.8 loopt vast 2minuten na opstart

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  steveb.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  steveb.

Bijdrager
    IcyDragon68

Een clean install zal ik aanraden. Gewoon een nieuwe schijf erin pleuren, kijken of die aangaat en verbinding maken met het internet. Succes!!

Bijdrager
    McPim

Om op je vraag terug te komen, ik kan het niet garanderen maar zie geen reden waarom dit niet zou werken: deze adapter met een HDMI naar DVI kabel naar je Cinema Display zou 1080p resolutie moeten geven op het scherm. Maar het wordt geen ‘computer’ op die manier, je blijft op je iPhone zelf werken en niet met een muis op je Cinema Display. In die zin kan het niet wat je vraagt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  McPim.

Bijdrager
    IcyDragon68

Wat ik hier vooral lees is eigenlijk het idee wat microsoft heeft. Van je mobiel je computer maken. Laat 1 ding duidelijk zijn: je mobiel is en kan NIET je computer zijn. Anders heb je een apparaat met identiteitscrisis.

Aangezien de apps die je hebt aangegeven zie ik het probleem niet waarom het scherm te klein is. Deze apps kan je prima gebruiken op je 6S.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.