6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RAD

iPhone camera streaming naar de Mac

Ik wil gaan experimenteren met video’s maken voor YouTube. Nu wil ik niet direct veel geld uit gaan geven aan camera-apparatuur en dacht, ik gebruik mijn iPhone 6 voor de camera en mijn Mac als opslag. Mijn iPhone 6 heeft namelijk maar 16GB aan ruimte en zit nu vaak al redelijk vol.

Ik ben nu dus op zoek naar een applicatie waarbij ik de camera feed van mijn iPhone 6 direct naar mijn Mac stream en ik het op mijn Mac kan opslaan, zodat ik het voor editing kan gaan gebruiken. Ik kan alleen niet de juiste app hiervoor vinden. Heeft iemand hier een suggestie voor?

Bijdrager
    Baas

HA RAD,

Hier is antwoord te vinden op je vraag. Gaat enerzijds over het via een kabletje doen, maar ook tips hoe streamend.

Het scherm van een iPhone, iPad of Apple TV opnemen via QuickTime

Bijdrager
    RAD

Hi Baas,

Dankjewel voor je reactie, maar dat is niet ik bedoel. Dit is een super oplossing voor het opnemen van het scherm van de iPHone. Ik wil allen geen opname maken van mijn scherm, maar ik wil de feed van de camera van de iPhone op mijn Mac krijgen en op mijn Mac kunnen opnemen. Als ik dit zo via Quicktime doe, dan krijg ik de functietoetsen van de camera op te zien en is de resolutie niet volledig HD.

Bijdrager
    Baas

Dat kan ook! Kies nieuwe filmopnam, klik op vinkje naast de opnameknop op scherm en zie dat je hier de gekoppelde iPhone kunt kiezen. Kies op de iPhone je camera en voila! Het wonder geschiet!

Bijdrager
    RAD

Ah, cool, check. Alleen zie ik dan nog steeds de controls van de camera app zelf en die gaan niet weg op het moment dat ik op mijn Mac de opname start. Hoe krijg ik die dan weg, zodat ik volledig beeld heb?

Bijdrager
    Baas

Dat weet ik niet. Ik werk met iMovie en dan kun je een uitsnede maken van je film beeld. Misschien is dat en oplossing voor de korte termijn, dan kun je aan de slag met filmpjes maken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.