10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Eisenga

IPhone camera om bouwen tot micro USB webcam …

Is het mogelijk om een IPhone of IPad camera (of een camera uit een oude IMac) om te bouwen tot een externe micro USB webcam voor gebruik met een IMac ?

(Om voor het beeldscherm te hangen ter hoogte van de ogen van degene met wie je aan het beeldbellen bent, teneinde oogcontact te creëren).

Of bestaan er micro webcammetjes die compatible zijn met IMacs of is er een andere oplossing (miniperiscoop die je voor de Isight camera van de IMac camera kunt hangen of iets met glasvezel zoals ook wel gebruikt wordt in endoscopen).

Kortom: alle tips, suggesties en adviezen zijn van harte welkom waarvoor alvast hartelijk dank !!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 6 dagen geleden door Night. Reden: Duplicaat topics verwijderd. Eén keer op 'verzenden' klikken is echt voldoende
    Bijdrager
    KarelWillem

Is het mogelijk om een iPhone of iPad camera … om te bouwen tot een externe … webcam voor gebruik met een iMac ?

Ja, om zo te gebruiken. Niet als ombouw project.

https://apps.apple.com/nl/app/epoccam-webcam-for-mac-and-pc/id449133483

…Om voor het beeldscherm te hangen ter hoogte van de ogen van degene met wie je aan het beeldbellen bent…

Ja. Elke externe webcam is daar natuurlijk geschikt voor.

Dat hoeft niet persé ‘micro’ te zijn toch?

https://www.imore.com/best-webcams-mac

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    tarmac58

Begrijp ik dit nou goed: jij wil een mini camera midden op je beeldscherm plakken voor rechtstreeks oogcontact?

Als je een beetje handig bent is Raspberry pi met de bijbehorende cameramodule misschien iets. Camera is ca 25 x 25 mm + een flatcable, als ik het goed heb

Bijdrager
    Eisenga

Ik ben helaas niet handig met een Raspberry pi (Heb er toevallig wel een die aan mijn Fritzbox hangt om spam/ adds tegen te houden maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt).

Zo’n webcam moet wel micro zijn omdat ik hem voor het beeld van de ander op het beeldscherm wil plaatsen die dus voor het gezicht zit en dat gezicht voor een deel aan het zicht zal onttrekken en dus zo klein mogelijk moet zijn.

Anders wordt het voordeel van oogcontact weer teniet gedaan door het nadeel van een deel van het gezicht van de ander niet zien omdat de webcam er voor zit …

Zou een micro camera uit een IPhone of IPad niet te gebruiken zijn als webcam door er een USB stekkertje aan vast te maken ? (Niet dus mbv een app om vande IPhone een webcam te maken want dan moet ik de hele IPhone voor het gezicht van de ander houden en zie ik nog niets. …)

Bijdrager
    KarelWillem

Zo’n webcam moet wel micro zijn omdat ik hem voor het beeld van de ander op het beeldscherm wil plaatsen die dus voor het gezicht zit en dat gezicht voor een deel aan het zicht zal onttrekken en dus zo klein mogelijk moet zijn.

What?? .;)

Waarom zo lastig doen? ELKE redelijke webcam doet precies dat wat jij wilt dat het moet doen.

Volgens mij heb jij het idee dat een webcam de helft van je beeldscherm afdekt of zo*.

En als je een nog werkende webcam in die iMac hebt, kun je die eenvoudig afplakken (daar zijn zelf fraaie schuifjes voor te koop.) Maar vaak zorgt de montage van de nieuwe webcam daar zelf al voor.

* Dat doen ze niet. 

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Eisenga

Ik heb plaatje van wat ik bedoel maar weet niet hoe ik dat hier inplak. (Lukt niet) Zoals jij dat plaatje van de computer ook hebt ingeplakt ….Hoe doe je dat ?

Bijdrager
    KarelWillem

Klik op het laatste icoon.

En selecteer de afbeelding op je computer.

Bijdrager
    Eisenga

Ik krijg niet zo’n balk met icoontjes op mijn scherm te zien. Alleen maar een rechthoekig tekstvak …? Kun je dat ergens instellen ? (Safari, IMac ?)

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat kan je niet instellen. Geen idee waarom je dat niet ziet.

Bijdrager
    KarelWillem

Kan ook met de toetscombinatie, hoewel ik geen idee heb welke toets die eerste moet zijn. .;)

(geen idee) alt M

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.