30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 70)
  • Q:

Bijdrager
    bbq-pete

iphone camera

geen camera op de iphone?
    is iedereen dit al vergeten

http://www.macrumors.com/2006/01/13/apple-integrated-sensing-display/

Bijdrager
    Juch

Bijdrager
    bbq-pete

aan de voorzijde voor ichat !

Bijdrager
    Bor

Waar haal jij vandaan dat er iChat op zit?

Bijdrager
    jappo

Er zit 1 camera op en dat is de achterkant, en geen voorzijde dacht ik.

Bijdrager
    pietersteijger

2 Megapixel vind ik te weinig voor zo’n telefoon…
    Stel dat ze er een 5 megapixel (net als de N95 van Nokia) hadden ingebouwd, dan was die foto (zoom)functie echt super handig geweest. Maar nu is het meer een overbodige functie vind ik, omdat je 2 megapixel niet echt lekker in kunt zoomen. (Toch?)

Bijdrager
    macxx

Mensen gaan veel te veel af op het aantal megapixels. Een foto met een camera van 2 megapixels kan best beter zijn dan een foto van een camera met 3 megapixels, het ligt niet alleen aan het aantal megapixels maar ook aan het verder aparaat eromheen.

Bijdrager
    Petje
    ”macxx”

Mensen gaan veel te veel af op het aantal megapixels. Een foto met een camera van 2 megapixels kan best beter zijn dan een foto van een camera met 3 megapixels, het ligt niet alleen aan het aantal megapixels maar ook aan het verder aparaat eromheen.

klopt, ook de kleurdiepte is van belang voor een goede foto, maar vooral ook de lens en de lichtgevoeligheid van de chip.

Bijdrager
    jappo

een 2 megapixel camera met een grote lens kan echt scherp zijn hoor

En voor een camera ga je toch meer voor een digitale?

Bijdrager
    Bor

Maar die zoomfunctie is denk ik wel handig als je je iPhoto bibliotheek erop zet. Dat heb ik bij mijn iPod nano.

Moderator
    unSOUND
    ”pietersteijger”

Stel dat ze er een 5 megapixel (net als de N95 van Nokia) hadden ingebouwd, dan was die foto (zoom)functie echt super handig geweest. Maar nu is het meer een overbodige functie vind ik, omdat je 2 megapixel niet echt lekker in kunt zoomen. (Toch?)

Megapixels en Kwaliteit hebben NIETS met elkaar te maken. Dat is een fabeltje uit het land van de mensen die hun spullen bij de Mediamarkt kopen… Ook wel bekend als het land waar de mensen veel over dingen praten zonder er verstand van te hebben.

Hoeveel megapixel iets is zegt alleen wat over hoe groot je het kunt afdrukken zonder de pixels al te duidelijk worden… Kwaliteit staat daar los van. Als je kijkt naar de foto’s die uit die Nokia’s komen zie je dat ook duidelijk. Nokia gebruikt een heel scala aan filters om de pixels een beetje weg te poetsen, dan lijkt het nog wat… Maar als je de foto bekijkt op de computer zie je pas hoe slecht de foto eigenlijk is… Wat vooral van belang is, is de kwaliteit van de chip die het beeld vastlegt, en de kwaliteit van het lensje… en dat zijn nou net specs waar bijna niemand naar kijkt.

Ook Sony maakt gretig gebruik van het feit dat veel mensen wel de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Sony zet tegenwoordig op elke lens de naam Carl Zeiss, waardoor men dus denkt “O, dan MOET het wel een goeie lens zijn… …. …. heb ik ooit gehoord” Maar het tegendeel is waar. Vroeger stond Carl Zeiss bekend om zijn goede lenzen, maar Sony heeft de merknaam gekocht, en mag het nu ook op hun eigen prul-lensjes zetten… en iedereen trapt er in, omdat ze zich niet verdiepen in de materie en alleen maar afgaan op wat die buurman laatst vertelde op een verjaardag…

Bijdrager
    Maleise Beer

Yep, Unsound, je hebt compleet gelijk.

Bijdrager
    Bor
    ”unSOUND”

(…)Vroeger stond Carl Zeiss bekend om zijn goede lenzen, maar Sony heeft de merknaam gekocht, en mag het nu ook op hun eigen prul-lensjes zetten (…)

Dat wist ik dus niet. Mag dat zomaar?

Moderator
    unSOUND

Ze hebben de merknaam gekocht, dus mogen ze er mee doen wat ze willen…

Bijdrager
    Bor

Aha, en waarom is Carl Zeiss niet gewoon zelf doorgegaan met de productie van lenzen?

Bijdrager
    Maleise Beer

Omdat Meneer Zeiss al dood is sinds 1888?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Carl_Zeiss

Moderator
    unSOUND

En omdat Sony hetzelfde trucje gebruikt als Microsoft: Koop je concurrent gewoon op in plaats van te gaan werken aan betere spullen.

Bijdrager
    Petje
    ”unSOUND”

En omdat Sony hetzelfde trucje gebruikt als Microsoft: Koop je concurrent gewoon op in plaats van te gaan werken aan betere spullen.

Klopt, maar dat doet Apple ook.
    Je kunt beter de concurent opkopen dan veel geld besteden aan rechtzaken en onderzoek.

Bijdrager
    jappo

Is de ingebouwde camera op de imac 2 MP? dan kan het dus zijn dat ze de zelfde op de iPhone hebben gezet.
    Dacht ik zo …

Moderator
    unSOUND
    ”jappo”

Is de ingebouwde camera op de imac 2 MP? dan kan het dus zijn dat ze de zelfde op de iPhone hebben gezet.
    Dacht ik zo …

Bij lange na niet… die is gewoon 640 x 480, oftewel 0,3 MP

Bijdrager
    jappo

Oke dan is dat ‘m dus niet:roll:

Bijdrager
    MadDonna

Dat kan allemaal heel erg waar zijn, over kleurdiepte en scherpte van de lens. Maar zelfs mensen die het wel weten stinken er dus in. Dus als Nokia en LG met een 5 megapixel camera komt, dan kan Apple gewoon niet achterblijven. Want mensen kopen hem dús gewoon niet vanwege het feit dat hij maar een 2 megapixel camera heeft.
    Hetzelfde als met de mega en gigahertzen van de processoren. AMD maakt een processor die lange tijd mee heeft kunnen doen met die van Intel, alleen waren die lager geklokt. Om de processor verkoopbaar te houden moesten ze dus de processor een labeltje geven die aangaf hoe snel hij was ten opzichte van een Intel processor.

Bijdrager
    Maleise Beer

Zolang wij maar weten dat zo’n 2 megapixel camera even knappe beelden kan schieten is het voor mij in orde.
    Dat de rest dat niet wil snappen kan mij niet veel schelen.;)

En Apple hoeft niets. Ik denk ook niet dat er veel mensen de iPhone zullen laten liggen omdat er maar een 2 megapixel camera in zit t.o.v. een 5 megapixel camera in de Nokia’s.

Bijdrager
    MadDonna

Nee de prijs zal meer afschrikken denk ik.

Bijdrager
    PietjePuk

Loopt tenminste niet iedereen er mee rond.

Bijdrager
    iStein

een 2MP camera
    Pixels zeggen trouwens heel weinig over een camera. Lens en ISO waarde zijn veel belangrijker.
    Geef toe zo’n camera is er toch alleen voor de show. Alsof je daarmee vakantiefoto’s trekt? :?

Bijdrager
    MadDonna

Je telefoon heb je altijd bij je. En als je een relatief goede camera erin hebt zitten, zoals bij mijn k800i, dan kun je situaties vastleggen waarbj je te laat bent als je de echte camera wilt pakken.

Bijdrager
    jspr

Ik heb een foto camera om “serieuze” foto’s mee te maken. Voor een snapshot is een 2MP camera meer dan genoeg lijkt me.

Bijdrager
    Xigh
    ”unSOUND”
    ”pietersteijger”

Megapixels en Kwaliteit hebben NIETS met elkaar te maken. Dat is een fabeltje uit het land van de mensen die hun spullen bij de Mediamarkt kopen… Ook wel bekend als het land waar de mensen veel over dingen praten zonder er verstand van te hebben.

Hoeveel megapixel iets is zegt alleen wat over hoe groot je het kunt afdrukken zonder de pixels al te duidelijk worden… Kwaliteit staat daar los van. Als je kijkt naar de foto’s die uit die Nokia’s komen zie je dat ook duidelijk. Nokia gebruikt een heel scala aan filters om de pixels een beetje weg te poetsen, dan lijkt het nog wat… Maar als je de foto bekijkt op de computer zie je pas hoe slecht de foto eigenlijk is… Wat vooral van belang is, is de kwaliteit van de chip die het beeld vastlegt, en de kwaliteit van het lensje… en dat zijn nou net specs waar bijna niemand naar kijkt.

Ook Sony maakt gretig gebruik van het feit dat veel mensen wel de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Sony zet tegenwoordig op elke lens de naam Carl Zeiss, waardoor men dus denkt “O, dan MOET het wel een goeie lens zijn… …. …. heb ik ooit gehoord” Maar het tegendeel is waar. Vroeger stond Carl Zeiss bekend om zijn goede lenzen, maar Sony heeft de merknaam gekocht, en mag het nu ook op hun eigen prul-lensjes zetten… en iedereen trapt er in, omdat ze zich niet verdiepen in de materie en alleen maar afgaan op wat die buurman laatst vertelde op een verjaardag…

Voordeel van meer megapixel is wel dat je achteraf dingen beter kunt corrigeren omdat je meer informatie van de foto over hebt. Dit gaat ook maar op tot een bepaalde hoogte, dat weet ik ook wel, maar kleur correcties geven over het algemeen een beter resultaat als je een foto hebt met veel informatie. Daar komt bij dat je een foto die groter is wat kan schalen zodat het resultaat beter lijkt. Let op: Lijkt.

Bijdrager
    hansilan

de iphone camera zal wel van goede kwaliteit zijn.
    maar wie gaat nu foto’s met zijn gsm trekken.
    Ik zal toch gewoon foto’s blijven trekken met mijn (mijn ouders) foto toestel.
    Die camera is gewoon een extra gadget dat wel leuk is.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 70)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.