12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    belgiumiphone

iPhone blijft iMessage voorstellen

Ik heb een iPhone X met IOS 11.1, maar hetzelfde probleem deed zich voor bij mijn iPhone 8 Plus (met IOS 11.03). Operator is Proximus (België).

Het zit zo. Ik gebruik iMessage niet. Ik gebruik liever whatsapp omdat dat over de platformen heen werkt (IOS, Android, Windows Mobile). Dus in de instellingen van mijn iPhone staat iMessage uitgeschakeld. Nu krijg ik bij elke herstart van de iPhone en ook als ik de iPhone uit vliegtuigmodus haal, de vraag om iMessage te activeren. Ik vind dit zeer irritant. Ik moet elke keer dan op “annuleren” klikken.

En ik wil iMessage niet aanzetten, omdat ik gewoon geen imessages wil ontvangen.

Valt hier iets aan te verhelpen?

Bijdrager
    Maikelw

Bijdrager
    belgiumiphone

Dank voor de snelle reactie. Ik check vanavond of iMessage op mijn Mac geactiveerd is .

Bijdrager
    Niels

Waarom activeer je het niet gewoon. Ik mag aannemen dat je de iMessage app alleen gebruikt om te smsen. In dat geval schakelt iMessage automatisch om naar sms.

Bijdrager
    belgiumiphone

Ik stuur inderdaad enkel sms’en. Maar het probleem is: als iMessage geactiveerd is je wilt een bericht te sturen naar iemand met een iPhone (bij wie iMessage ook geactiveerd is), dan stuurt hij het automatisch als iMessage. Je kunt dan ergens klikken om het om te zetten naar een sms, maar dat moet je dan elke keer doen. En daar heb ik geen zin in…

Imessage staat trouwens uit op mijn Mac en op mijn iPad. Maar ik blijf de melding krijgen op mijn iPhone.

Bijdrager
    SvS

Maar wat is er mis om blauwe tekstballonnen te krijgen bij mensen met de iPhones? Het gaat er toch om dat bericht overkomt of het nou via SMS is of iMessage?

Bijdrager
    GoeieDag

En dan is ‘blauw’ nog gratis ook, en ‘groen’ niet, want uit bundel of per SMS betalen.

Bijdrager
    belgiumiphone

Ik beken dat het ergens wel principieel is. Ik wil niet dat Apple mij “verplicht” om berichten te sturen via een eigen platform, terwijl er platformen bestaan die op alle smartphones draaien (whatsapp, facebook messenger, viber, enz.). Daarom stuur ik naar mijn contacten ofwel een sms ofwel een bericht via whatsapp (uitzonderlijk ook viber of facebook messenger).

En ik heb een bundel onbeperkt sms’en in mijn (werk)abonnement, dus de kost voor sms’jes is voor mij geen issue:-)

Bijdrager
    GoeieDag

Als je principieel bent, gebruik je geen WhatsApp. Want dat ‘gratis’ komt natuurlijk niet voor niks. Verzin maar hoe…
    Met iMessage heb je al betaald bij de aanschaf van je dure device.

Bijdrager
    Joid

De gedachtensprongen van sommigen zijn soms werkelijk opzienbarend. En in dit geval weer echt #hoedan.

Maar goed. Wellicht voor jou een geruststelling om te weten dat de ontvanger niet kan zien of je een iMessage of een sms hebt verstuurd.

En bedenk dat aan ‘onbeperkt’ services van telecomproviders vaak een fair-use policy hangt…

Zoals hier reeds gezegd: voor de iMessage service van Apple heb je reeds betaalt bij de aanschaf. Daar zit geen fair-use policy op.

Bijdrager
    Jorik

Ik denk dat we niet per se hoeven te begrijpen waarom belgiumiphone liever geen iMessage stuurt. Daar mag hij/zij natuurlijk gewoon zelf voor kiezen.

Ik zou verwachten dat als je iMessage uitzet dat dan na een restart dat zo blijft. Misschien is het handig om te controleren in je iCloud of je nog andere (oudere) apparaten gekoppeld hebt aan je iCloud account? Misschien dat als het nog actief op die apparaten staat, dat Apple je vraagt om iMessage steeds weer te activeren op je iPhone.

Alternatief zou je je nummer kunnen “deregisteren”:
    https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage

Of even contact opnemen met Apple Support. Ik heb goede ervaring met de Apple Support App op je iPhone.

Bijdrager
    Joid

Er zijn mensen die een ander een duwtje geven als die op brug staat, er zijn mensen die ze om proberen te praten. Omdat ze misschien niet alle kanten even goed belicht hebben.

Ik weet dat het iMessage-protocol ook door Apple voor veiligheidsdoeleinden wordt gebruikt. Waarschijnlijk is dat de reden dat die vraag steeds terug komt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.