11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    polansky

Iphone bevat malware – Hoe opschonen?

De iPhone van mijn vrouw is blijkbaar op de een of andere manier besmet geraakt met malware. Wat is nu de beste methode om de iPhone weer van deze troep te ontdoen?

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in?

En dan? Hoe kun je er daarna voor zorgen dat die rommel niet opnieuw op de iPhone komt?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door polansky.
    Bijdrager
    fred44nl

je kunt beginnen met Malwarebytes for iPhone

https://www.malwarebytes.com/ios/

Bijdrager
    penseel

Niet beschikbaar in nederland.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>polansky op 13 november 2019 om 16:19</p>
    Hoe kun je er daarna voor zorgen dat die rommel niet opnieuw op de iPhone komt?
    <ul id=”bbp-topic-revision-log-3317180″ class=”bbp-topic-revision-log”>
    <li id=”bbp-topic-revision-log-3317180-item-3317183″ class=”bbp-topic-revision-log-item”>Dit onderwerp is gewijzigd 1 uur, 54 minuten geleden door  polansky.

Parental Controls? 🙃

Bijdrager
    TheBigZ

Hoe heb je geconstateerd dat er sprake is van malware? Weet je welke malware het is?

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>TheBigZ op 13 november 2019 om 18:52</p>
    Hoe heb je geconstateerd dat er sprake is van malware? Weet je welke malware het is?

Nee ik kan niet zien welke Malware het betreft.
    Ook weet ik niet hoe het erop is gekomen.

Kwam erachter door de nieuwe ASUS router die een trace doet via Trend Micro AI Protection.

Bijdrager
    McPim

En wat waren de verschijnselen op de telefoon dan? Die ASUS detecteert (o.a.) bezoeken aan ‘malicious’ websites maar dat wil nog niet zeggen dat je telefoon besmet is, handig om hier te vermelden wat die ASUS precies gerapporteerd heeft voordat je drastische maatregelen gaat nemen.

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>McPim op 13 november 2019 om 20:45</p>
    En wat waren de verschijnselen op de telefoon dan? Die ASUS detecteert (o.a.) bezoeken aan ‘malicious’ websites maar dat wil nog niet zeggen dat je telefoon besmet is, handig om hier te vermelden wat die ASUS precies gerapporteerd heeft voordat je drastische maatregelen gaat nemen.

Die asus laat precies zien wat voor XML bestand geopend wordt en wat er vervolgens aan dubieuze websites op volgt.
    Ik trek de conclusie en de trace die ik zie niet in twijfel. Ondertussen is de telefoon opnieuw ingesteld.

In dit geval ‘Better be safe than to be sorry’.

Bijdrager
    McPim

Prima.

Bijdrager
    DBS2019

Mij lijkt het ook, gewoon de iPhone opnieuw instellen en klaar!

Bijdrager
    RW076

Malware op je iPhone, most impressive.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.