30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:
    Bijdrager
    jim766

IPhone bestellen in de VS kan makkelijker.

Ik zie allemaal hele moeilijke oplossingen om hier iPhone’s naar toe te krijgen. Ik wil best mijn contact in de VS vragen of hij er niet 1 maar 10 opstuurt.

De kosten zijn dan $ 399,- + lokale tax 6 %.
    Aandeel in verzendkosten + verzekering.
    invoerrechten (ik meen 3,45 %) + btw 19 %.
    kleine vergoeding voor contact in de VS.

Je krijgt gewoon een BTW factuur in NL. Indien je OB belastingplichtig bent
    kun je deze terugkrijgen.

Ik hoor wel indien er mensen mee willen liften.

update:

– de dollarkoers welke je in de krant leest is tussen banken, wisselkoers ligt vaak een paar cent daarvan af.
    – wie kan bevestigen of de invoerrechten 3.45 % bedragen ?
    – indien in Duitsland het toestel 399 euro gaat kosten met een verplicht abonnement van twee jaar is dit volgens mij nog steeds de goedkoopste oplossing.
    – geen garantie. (reken daar althans niet op)

update 18:05

Ik was even vergeten dat we hier in Nederland wonen. En uiteraard gaan er dan mensen zeuren dat de telefoon daar en daar goedkoper is. Ze bedenken zich dan niet dat hij in Duitsland nog niet te koop is en als hij te koop is uitsluitend met een abonnement. Het bovenstaande idee is tot stand gekomen om gezamelijk te bestellen met een paar mac-liefhebbers. Het is een open en transparante begroting waarbij je volledig aan de regels voldoet. Mensen die stellen dat deze oplossing duur is begrijpen niet dat hier niets aan wordt verdiend. Indien je hem liever elders koopt moet je dat heel snel doen. Ik wens je veel succes.

Bijdrager
    CoolJuul

Heb zeer zeker interesse! Ligt er natuurlijk aan wat de prijs dan precies wordt.

EDIT: Echter, als het in bulk opgestuurd wordt, lijkt het me dat je weer een grotere kans op het betalen van invoerrechten hebt …

Bijdrager
    Hanky Dussen

jim766 heeft de invoerrechten al ingecalculeerd, hoor.

Bijdrager
    superluuk

grote kans ook dat je de duitse iphone alleen met een abo kan kopen, in amerika kan dat zonder..

tenminste “moet” je thuis doen…

Bijdrager
    tommy666

grote kans dat het activeren van de Duitse iPhone’s op excact dezelfde manier gaat als de Amerikaanse.

Bijdrager
    jim766

In Duitsland zal je direct een abonnement moeten afsluiten voordat je de winkel uit gaat.

Bijdrager
    teunis

Ik doe graag mee,wat is de prijs in Euro”s?

Bijdrager
    BrechtV

Idd, graag de exacte prijs in Euro’s (misschien ook even vermelden voor België? / Betaling vooraf, achteraf, …)

Bijdrager
    jim766

Ik denk dat we alleen van een dollarbedrag uit kunnen gaan,
    de dollar gaat op en neer.

Kan iemand uitrekenen hoe hoog de verzendkosten zijn en hoe hoog de invoerrechten ?

Bijdrager
    superluuk

+- 550 dollar , als alles mee zit denk ik zo///

met alle tax dus…

is +- 400 euro= duitse prijs…

maar die kan je misschien helemaal niet kopen zonder abo..

Bijdrager
    teunis

435 Euro niet echt goedkoper.

Bijdrager
    teunis

390 euro

Bijdrager
    superluuk

optie 2

als gift en zeggen dat er schoenen inzitten (nergens een bon aan toevoegen!!!!)

+- 450 dollar MET geluk

optie 3

Goede bon toevoegen (MAAR zeg dat het een 4gb model is )
    dus niet de originele bon maar wel een echt lijkende bon…
    als er een bon in het plastic dingetje zit en die klopt enigzins dan pakken ze gewoon dat bedrag..

+-313 euro met alle belasting.. + een beetje geluk…

Bijdrager
    Meck

Ik heb zeker interesse (waarschijnlijk 2 stuks indien mogelijk).

Bijdrager
    jim766

update 18:05

Ik was even vergeten dat we hier in Nederland wonen. En uiteraard gaan er dan mensen zeuren dat de telefoon daar en daar goedkoper is. Ze bedenken zich dan niet dat hij in Duitsland nog niet te koop is en als hij te koop is uitsluitend met een abonnement. Het bovenstaande idee is tot stand gekomen om gezamelijk te bestellen met een paar mac-liefhebbers. Het is een open en transparante begroting waarbij je volledig aan de regels voldoet. Mensen die stellen dat deze oplossing duur is begrijpen niet dat hier niets aan wordt verdiend. Indien je hem liever elders koopt moet je dat heel snel doen. Ik wens je veel succes.

Bijdrager
    Meck

Ik ken het gezeur; zet maar eens iets te koop op marktplaats.
    Mensen doen net of ze verplicht zijn bij jou te kopen, als het aanbod je niet bevalt en het ergens anders goedkoper zou zijn waarom bestel je dan niet gewoon daar inderdaad :?

Moderator
    Poezenbeest

Huh…. als ik dus even ga rekenen: $399 aanschafprijs, daar komt 6% VAT op, betekent dus dat je op $429,22 zit als je met dat ding de winkel uitloopt.

Eer je dat ding de douane door wilt lozen in zowel de VS, als Nederland, ben je weer 3,45% lichter, wat op het bedrag van $429,22 ook weer een bijtelling van $14,59 oplevert, waarmee je dus al op $443,81 zit. Mooi, maar dan moest dat ding nog verstuurd worden. Dat gaat je over De Grote Plas ook weer een dollar of 20 kosten, waarmee je aan $463,81 komt.

Volgens de koers van het GWK (en laten we van een slechte koers uitgaan) kom ik dan op € 306,35. Mooi, tien procent fooi voor de bemiddelaar, wat mij niet meer dan redelijk lijkt en dan ben je voor €336,95 de trotse eigenaar van een iPhone.

Als je trouwens een zakelijke gebruiker bent, dan betaal je gewoon 19% BTW en kom je op 401 euro uit, die BTW mag je niet (geheel) als voorbelasting wegschrijven overigens.. Ik reken dan overigens de manuren die je aan gezeik kwijt bent omdat je met een US-serienummer zit, niet mee.

Weet overigens niet of het handig is om van dit soort constructies gebruik te maken als het gaat om mensen die je niet kent. Zeker bij vooruitbetalen zou ik erg mijn bedenkingen hebben.

Bijdrager
    teunis

Als we voor 350 Euro een iphone kunnen krijgen dan doe ik mee

Bijdrager
    jim766

Zerk, je vergeet de BTW over de waarde bij invoer, deze moet ook betaald worden.

Ik kan me niet voorstellen dat je voor verzekering en verzending naar NL $ 20 per stuk betaalt, waar kan dat ?

Inactief
    Anoniem

Als de douane hem in NL onderschept betaal je toch sowieso nog 19% + douanerecht?

Bijdrager
    BrechtV

Zoals reeds gezegd: Graag zou ik de exacte prijs hebben voor België (incl. verzendkosten Nederland –> België) alvorens erover na te denken.[/b]

Bijdrager
    jim766

Zerk, je maakt een fout in je berekening. Indien je de berekening juist doet koop je dollars om te betalen en verkoop je die niet. Met andere woorden $ 463 is geen 305 euro maar 350 euro op basis van de wisselkoersen van de GWK.

Ik denk dat het voor $ 550 – $ 600,- inlcusief Nederlandse btw wel te doen moet zijn.

Indien er belangstellenden zijn hoor ik het wel.

Bijdrager
    BrechtV

Dat is 390,5 – 426 € (500 – 600 dollar)?

Bijdrager
    jim766

Het hangt er van af hoe duur of goedkoop jij dollars inkoopt.

Bijdrager
    BrechtV

Betaling vooraf of achteraf? Verzending naar België?

Bijdrager
    jim766

Bij bestelling wil ik ze best voorschieten.

Ik wil best vragen of onze medewerker voor Belgie hem meeneemt
    naar Belgie of dat je hem bij hij in Zuid Nederland komt halen en betalen.

Bijdrager
    BrechtV

Liefst zie ik hem dan opgestuurd van Nederland naar Belgie (of rechtstreeks gestuurd naar Belgie) (kans lijkt me klein dat ze hem er daaruit halen?)

Bijdrager
    jim766

Opsturen van NL naar BE kan ook.

Onder rembours ?

Bijdrager
    BrechtV

Liefst via overschrijving dan (eens ze in Nederland zijn kan er nog weinig mis gaan hé, buiten het feit dat hij aan de Belgische grens zou uitgepikt worden (die kans is al héél klein) en dat er nog 2% extra btw betaald moet worden (België = 21%, NL= 19%)

Nogmaals, het zou interessant zijn moest er een maximumprijs zijn zodat ik op voorhand weet waar m’n bankrekening aan toe is.

En ik moet nog enkele dingen opzoeken ivm functionaliteit enzo.

Edit: Wanner moet je het ten laatste weten?

Bijdrager
    teunis

waneer ga je die kant op?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.