30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

iPhone (Belgie) KPN Sim: Geen Service

Ik heb een iPhone uit België en heb daar de sim kaart van mijn werk in zitten. Nu heb ik alleen het probleem dat ik de laatste dagen vaak last heb van “Geen Service” . Als ik mijn KPN simkaart in mijn oude Nokia stop dan heb ik volledig bereik. Dit lijkt erop dat de iPhone de schuldige is.

Graag zou ik willen weten of meer mensen daar last van hebben of een hier een oplossing voor hebben.

Gr.
    Nielso

Bijdrager
    Moriarty

Draai je de nieuwste Firmware en heb je al eens je iPhone gereset?

Bijdrager
    Nielso
    ”Moriarty”

Draai je de nieuwste Firmware en heb je al eens je iPhone gereset?

Ja ik heb de nieuwste firmware en de iPhone al meerdere malen herstart.

Nielso

Bijdrager
    Veritas

Ga naar Settings –> General –> Reset –> reset network settings

Et voila

Bijdrager
    Napsju

Zet je netwerk eens keihard op NL KPN?

Heb er zelf ook last van met een simmetje van Telkomsel hier. Als ik ‘m niet keihard op IND Telkomsel zet (ipv automatisch) heb ik ook constant ‘no service’ waar wel dekking is.

(iPhone 3G 16GB Slowakije)

Bijdrager
    macpro

Hier geen problemen met een iPhone uit België en een KPN SIM.

Bijdrager
    DutchClick

Twee weken na introductie uit Belgie gehaald en nooit (onverwacht) last van…

Bijdrager
    Nielso
    ”Veritas”

Ga naar Settings –> General –> Reset –> reset network settings

Et voila

Heb ik gedaan. Moest ook mijn wifi wachtwoord opnieuw ingeven. Had 1 seconde volle KPN Service en daarna “Geen Service”.

Dit is echt een beetje jammer.

Nielso.

Bijdrager
    Veritas

en dan plan B: heb je eigenlijk wel een usim?

Bijdrager
    Nielso
    ”Veritas”

en dan plan B: heb je eigenlijk wel een usim?

Waarom zou ik een uSim gebruiken. Hij heeft het altijd goed gedaan alleen de laatste week heb ik geen last van: ” Geen Service”.

Nielso

Bijdrager
    1973

Heeft een andere telefoon wel KPN dekking? Misschien (tijdelijk) KPN storing bij jou in de buurt?

Bijdrager
    Nielso
    ”1973″

Heeft een andere telefoon wel KPN dekking? Misschien (tijdelijk) KPN storing bij jou in de buurt?

”Nielso”

Als ik mijn KPN simkaart in mijn oude Nokia stop dan heb ik volledig bereik. Dit lijkt erop dat de iPhone de schuldige is.

Zoals ik in mijn eerste bericht heb geschreven heb ik dat dus al geprobeerd. Het probleem doet zich niet alleen voor als ik thuis ben. Ook op mijn werk en bij klanten.

Nielso

Bijdrager
    Stylooos

Mischien even een nieuwe simkaart aanvragen bij kpn?

Bijdrager
    Napsju
    ”1973″

Wat dacht je van andersom? Een andere sim (willekeurig, KPN netwerk) in de iPhone?

Bijdrager
    Oppie
    ”Veritas”

Hee Veritas, da’s precies, maar dan ook precies de shawl die ik kwijt ben; ik heb ‘m een paar weken geleden laten liggen in de trein van Amsterdam naar Utrecht (de trein reed dus door naar Eindhoven). Is het toevallig of…ben jij -of je hond- de gelukkige vinder??:o

Bijdrager
    Veritas

Ha Oppie dat is toevallig, ik vroeg me al af van wie hij was :evil: ! Mijn vrouw, en ik vooral, zijn er erg blij mee; kan ze eindelijk haar lelijke hoofd verstoppen:

Kortom je kan fluiten naar je shawl: wij zijn er nu erg gehecht aan, en ik verplicht haar deze iedere dag te dragen. Voortaan wel een grotere shawl verliezen, dan hoef ik photoshop niet te openen om een zwart balkje over haar gezicht te plakken. Scheelt me een hoop tijd!

Zonder grappen: die ‘shawl’ is in het bezit van mijn vrouw! Niettemin wonen wij – ik, mijn vrouw en ‘onze’ hond – in Atlanta en reizen wij nooit in Nederland per trein.

@TS: misschien toch een usim aanvragen, kost niks en werkt hier onder meer, maar niet alleen, op een US-iPhone en een NL -T-mobile iPhone.

Bijdrager
    Oppie

Ach, het toeval zou natuurlijk ook te groot zijn…:)
    En ik had kunnen weten dat jij nooit met de trein reist.

Trouwens, vind die shawl bij jouw vrouw mooier staan dan bij je hond; sterker: vind je vrouw mooier dan je hond!:P

In ieder geval bedankt voor je sportieve antwoord.

Bijdrager
    Veritas

@Oppie: Dank, overigens had jij niet kunnen weten dat wij nooit per trein reizen in NL, daar de achtergrond van dit verhaal met geschiedenis te maken heeft! (zo zie je maar wie de baas is in huize veritas:( ) Persoonlijk heb ik namelijk niks tegen reizen met de trein! Kortom ik ga maar eens wat voeten en rug masseren voordat ik in de badkuip ga slapen.

Bijdrager
    Electr0n

Hey

Ik heb nu een iPhone met hi maar ik heb wel een usim kaart want anders kan je geen connectie maken met het 3g netwerk.
    Zet het 3g optie is uit en test het eens uit. Mocht dat niet helpen zou ik de ns vragen of er iets is met je simkaart.

Moderator
    Poezenbeest

Dat krijg je ervan als mensen of-topic gaan… De NS heeft volgens mij weinig met de simkaart in kwestie te maken…

Als het probleem zich in verschillende regio’s voordoet, zou ik teruggaan met de iPhone naar de leverancier en om uitleg gaan vragen…

Bijdrager
    Nielso
    ”Veritas”

@TS: misschien toch een usim aanvragen, kost niks en werkt hier onder meer, maar niet alleen, op een US-iPhone en een NL -T-mobile iPhone.

Hoe kom ik aan zo’n USIM en wat doet het precies.

Bijdrager
    Nielso
    ”Electr0n”

Ik heb nu een iPhone met hi maar ik heb wel een usim kaart want anders kan je geen connectie maken met het 3g netwerk.Zet het 3g optie is uit en test het eens uit. Mocht dat niet helpen zou ik de ns vragen of er iets is met je simkaart.

Ik gebruik sowieso de 3G optie niet. n wat moet ik aan de NS vragen?

”Napsju”

Wat dacht je van andersom? Een andere sim (willekeurig, KPN netwerk) in de iPhone?

Ik heb de sim van mijn vrouw (orange = nu T-mobile) in mijn iPhone gestopt en ik krijg het zelfde probleem.

Als ik mijn iphone helemaal uitzet en en dan opnieuw aanzet en ik heb mijn eigen Sim erin dan heb ik 5 minuten bereik en gaat ie weer over op “geen service”.

Nielso

Bijdrager
    Veritas

hmm iPhone herstellen?

Bijdrager
    Nielso
    ”Veritas”

hmm iPhone herstellen?

Hoe?

Ik krijg ook nu de melding:

Bijdrager
    Nielso

Ik heb herstel gedaan via iTunes en de meeste recente reservekopie terug gezet en ik heb zowaar meteen volledig bereik. Nu even wachten tot hoe lang dit duurt.

Nielso.

Bijdrager
    Veritas

Houd ons op de hoogte, anders is Zerk boos dat ik offtopic ben gegaan!

Bijdrager
    Nielso

En op dit moment weer: “Geen Service”. Het leek even goed te gaan, maar het gaat nu weer fout.

Ik weet nu echt niet wat het probleem is.

Nielso.

Bijdrager
    Veritas

en hem in de DFU modus zetten en dan herstellen?

Bijdrager
    Nielso
    ”Veritas”

en hem in de DFU modus zetten en dan herstellen?

ga het nu proberen.

Edit: 22:26 uur
    Ik heb hem in de DFU modus Hersteld. Als ik de iPhone opnieuw opstart dan krijg ik vol KPN bereik en binnen een minuut springt de iPhone weer op Zoeken… en uiteindelijk op “Geen Service”.

Nielso

Bijdrager
    Veritas

Ok je hebt de volgende zaken gedaan (zodat je efficiënte hulp kan krijgen):

– normaal herstel: geen succes
    – dfu-mode herstel: geen succes
    – andere simkaart: geen succes
    – reset netwerk: geen succes
    – andere simkaart (orange): geen succes

Opties die mijns inziens nog het proberen waard zijn:
    – usim (alhoewel dat eigenlijk voor data problemen meer een oplossing zou zijn)

# laatste optie garantie, daar je mijns inziens alle stappen bent langsgegaan.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.