16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Harvey Specter

iPhone batterij snel leeg + warm

Hallo,

Sinds 22 mei heb ik de iPhone 4, tot een paar dagen geleden heeft hij perfect gewerkt maar hij gaat nu opeens heel snel leeg zonder dat ik er veel mee bezig ben. Ik haal ‘m om 9 uur in de ochtend uit de lader en dan houdt hij het maximaal vol tot 13/14.00 dit vind ik al erg vreemd en wat volgens mij ook niet helemaal klopt is dat het toestel erg warm wordt, ook als ik er niet aan zit en hij is bijna leeg.. Heel vreemd.

Dit is inmiddels m’n tweede iPhone (eerste had ook iets met de batterij) en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om het weer op te sturen.
    Hebben jullie misschien nog tips voor mij? Schermverlichting tip ken ik, sluit alle apps ook af en kijk ook nooit filmpjes e.d.

groetjes,

Serena

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    Nielsvr

Dat hij warm wordt zonder gebruik duid zeker op een probleem met de accu die zijn werking niet goed kan doen, waarschijnlijk door een defect. Accu’s zijn link spul als het echt fout gaan, dus ben bang dat je hem dan toch kwijt bent en op moet sturen…

Bijdrager
    Harvey Specter

Ik heb het toestel toch maar opgestuurd.. pfff heb wel altijd pech.

Bijdrager
    Hansi2124

Is je iPhone gerepareerd of is het probleem op een andere wijze verholpen?

Bijdrager
    ReneSegers

Ik gebruik mijn iPhone 4 al twee jaar naar volle tevredenheid. Ik gebruik ‘m behoorlijk intensief omdat het ook mijn werkmobiel is en ik er dus veel mail op binnen haal enzo. Ik doe geen spelletjes.

Iedere nacht laad ik ‘m op (na een dag redelijk leeg) en dan staat ie uit.

Anyway, zonder dat ik een nieuwe app had geinstalleerd oid werd de iPhone gisteren ineens best warm en had ik om 11.00 nog maar 15% batterijlading. Na uit- en aanzetten en de hele multitaskbalk leeghalen, lijkt het iets beter (wordt minder warm en loopt minder snel leeg). Maar toch is het verschil met eergisteren nog steeds heel groot: nu (9.15) zit ik alweer op slechts 75% batterijlading en ik heb er nauwelijks iets mee gedaan!

Ik kan me voorstellen dat mijn accu het is aan het begeven, maar voordat ik ga investeren in deze telefoon wil ik dat eerst zeker weten. Hoe kom ik daar achter?

Alvast veel dank!

Bijdrager
    Its Showtime

Per ongeluk GPS in de achtergrond aan? Door bijvoorbeeld de Maps app op navigatie te laten staan. Bij gebruik van GPS is het vrij gebruikelijk dat de iPhone iets warmer wordt en de batterij snel leeg raakt.

Bijdrager
    ReneSegers

Per ongeluk GPS in de achtergrond aan? Door bijvoorbeeld de Maps app op navigatie te laten staan. Bij gebruik van GPS is het vrij gebruikelijk dat de iPhone iets warmer wordt en de batterij snel leeg raakt.

Nope, ik gebruik de navigatie niet. Ben de iPhone nu via iTunes aan het herstellen. Hoop dat dat wat oplost.

Mocht het de accu zijn, hoe kom ik daar dan definitief achter? En als het de accu is, wat mag dat ong kosten om te (laten) vervangen?

Bijdrager
    ReneSegers

Ben de iPhone nu via iTunes aan het herstellen. Hoop dat dat wat oplost.

Lost helaas niets op, hij loopt nog steeds fors snel leeg en is wat warmer dan normaal.

Wie kan mij een tip geven op basis waarvan ik echt kan constateren of het mijn accu is of niet?

Bijdrager
    iDog

http://www.consolepro.nl/batterij-accu-voor-iphone-p-689.html

Koop een batterij daar (ik ken de eigenaar, levert goed spul). Batterij vervangen is heel goed zelf te doen (zorg dat je de iPhone eerst uitzet !).

2 schroefjes eruit, back eraf. Dan 2 schroefjes los van de shield bovenop de batterijaansluiting. Voorzichtig loswippen van de connector van de batterij. De batterij zelf zit vastgelijmd, maar kun je als je met een plastic ‘spudger’ of ander dun stevig materiaal (geen metaal!) rechts langs de lengte van de batterij loswrikken.
    Batterij eruit, nieuwe erin en omgekeerde volgorde aanhouden om de boel dicht te maken.

Bijdrager
    T-sec

Ondanks dit gedateerde topic wil ik graag even inhaken met een recentelijk en gelijksoortig probleem van heden ochtend.

Op mijn werk aangekomen werd ik gebeld en merkte met het uit mijn broekzak halen dat mijn 4S best behoorlijk warm was.
    Na het telefoongesprek gevoerd te hebben controleerde ik de accustatus en die was na een nacht laden nog maar 40%.
    Normaal gesproken kom ik na een dag werken/bellen met ca. 40% accucapaciteit thuis en nu was ik er dus al door heen.
    Na het telefoongesprek was de warmte ook weg en leek het toestel weer de normale energiehoeveelheid te consumeren.

Situatie:
    S4 is ca. 2 jaar oud en zit sinds de aanschaf maagdelijk schoon in een Lifeproof case. Bottom connector is brandschoon.
    Staat 24/7 aan en wordt elke nacht 8 uur opgeladen aan de originele witte stekkerlader.
    Naast de standaard Apps een handje vol Apps zoals Buienradar, NU.nl, etc. geïnstalleerd. Niks bijzonders volgens mij.

Hoe kan ik op het moment ‘van’ controleren wat er zo’n enorme hoeveelheid energie verbruikt?
    En hoe kom ik er achter dat wanneer mijn accu defect zou zijn, ik hier eventueel nog garantie op heb?

Bijdrager
    T-sec

In de tussentijd mijn 4S in iTunes Hersteld, opgeladen tot 100% en nu een 15 minuten verder staat hij alweer op 88% accu capaciteit…

In het diagnose menu is geen logfile te vinden, deze is leeg.
    Apps zijn allemaal standaard, behalve Twitter en Whatsapp.
    Bottom connector nog eens bekeken, die is echt schoon.

Wat mij het meest voor de hand lijkt te liggen is een accu die slecht is geworden. Dus ik heb zojuist een originele nieuwe besteld.
    Zodra ik deze heb geplaatst en een paar dagen ervaring heb zal ik deze binnen dit topic delen. Anders tip zijn altijd welkom!

Bijdrager
    T-sec

Ondanks dat er momenteel geen App’s op de achtergrond van mijn 4S draaien welke bijvoorbeeld GPS gebruiken blijft hij warm.
    Met bijladen wordt hij alleen maar warmer. Mogelijk is het iets met de GSM zendermodule die continue op 2 Watt uitzend?

Bijdrager
    T-sec

Update 2:
    Wanneer ik de Mobiele Data & 3G optie uitzet in de instellingen koelt de 4S af en loopt de accu niet meer snel leeg.
    Zet ik het na een tijdje weer aan dan wordt de 4S weer warm en zuigt hij de accu weer leeg.

Zojuist KPN aan de lijn gehad en deze hebben op afstand in mijn 4S gekeken middels de bekende Logbestanden.
    Hieruit kwam naar voren dat mijn 4S niet buiten de normale temperatuur grenzen is geweest en dat de accu ok is.
    Morgen wordt hij nader onderzocht middels hun reparatietak via Smart Care en men denkt dat het een swap wordt.

Bijdrager
    T-sec

Toestel is omgeruild voor een refurbished ‘nieuw’ model, klachten vanzelfsprekend verholpen.

Het warm worden en snel leeg lopen van de accu lag dus niet aan Apps, de accu zelf of de KPN simkaart.
    Men kon niet zien wat er echt aan de hand was, maar het moet iets zijn in de 3G/Data zender/ontvanger.

Dank voor alle hulp! (y):angel:

Bijdrager
    reneefrankhuizen

Hallo mensen,

Ik heb dit probleem ook al een hele tijd, mijn batterij is nu 3 keer vervangen, alles uit op de achtergrond. Nu vond ik op een topic van T Mobile het volgende: als je de bezitter bent van een oude simkaart, kan dit het probleem zijn. Die trekt je hele telefoon leeg. Er was aan een klant een nieuwe simkaart toegezonden en de batterij bleef tot 2 dagen opgeladen. Ik heb nu een nieuwe kaart aangevraagd, die van mij zit er al 15 jaar in, verkleind en nog eens verkleind.

Ik hoop dat dit helpt…succes en vraag het eens na bij je provider.

grtzz Renee

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.