9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jebman

iphone backup terugzetten

Ivm conflict (zie dit draadje) met mijn contacten wil een recente backup (vorige week of zo) terugzetten. Natuurlijk heb ik gevonden hoe je dat moet doen vanuit iTunes en rechtermuisknop en herstellen. Ik zie al mijn iDevices daar staan en van deze iphone kan ik alleen een backup van 30juni 2010 kiezen.

Toch elke keer dat ik sync met iTunes wordt er een reservekopie gemaakt die is terug te zetten? Hoe kan ik een recentere datum kiezen dan deze ene in het verre verleden? Timemachine draait trouw zijn rondjes mee dus ik zou hier misschien ook nog iets uit terug kunnen halen?
    Het lijkt mij een beetje omslachtig om deze hele oude backup terug te zetten, van veel app’s zal ik dan instellingen kwijt zijn, toch?

Bijdrager
    mendeltjeiscool

Beste jebman,

Deze reservekopie is er zodat als je iphone/ipod crasht dat je dan je gegevens weer terug kan krijgen. Deze reservekopie slaat alles op, behalve een jailbreak. Dit betekent dat je iphone/ipod ook de instellingen zal terugkrijgen, ook die van de apps.

P.S. Om je iphone te herstellen doe je het volgende:
    Verbind via USB je iphone/ipod met de computer
    hou de knop boven en onder vast tot dat je het applelogo ziet
    zodra je iphone het applelogo laat zien moet je de bovenste knop loslaten
    itunes zal zeggen dat er een iphone/ipod in herstelmodus is aangesloten
    klik op herstel in itunes
    na het herstellen zegt itunes dat er een nieuwe iphone/ipod is aangesloten
    selecteer gebruik reservekopie en kies je reservekopie.

Bijdrager
    jebman

maar ga ik dan terug naar de versie en instellingen van juni 2010 of de laatste?
    mijn vraag is vooral hoe ik een recente backup kan vinden, niet zo zeer hoe ik een backup moet terugzetten.

Bijdrager
    mendeltjeiscool

De backup wprd opgeslagen in itunes, itunes zoekt ook de nieuwste versie en installeert die.

Bijdrager
    1234

Goedemorgen, vraagje:

ik krijg zometeen van pro assist een leentoestel, als het goed is een iPhone.

Kan ik dat leentoestel aansluiten en een backup terugzetten van mijn huidige iphone?
    en vervolgens wanneer ik mijn eigen toestel terugkrijg weer terugzetten zonder conflicten?

ik kan nergens terugvinden of dit specifiek telefoon gebonden is…

ik kan me niet precies herinneren hoe het bij de vorige reparatie ging, maar wel dat ik destijds mijn muziek er nog op had staan maar voor de rest alles kwijt was…

hulp is zeer welkom!

Bijdrager
    jebman

Ik zou verwachten van wel maar heb hier geen eigen ervaring mee.

Bijdrager
    Fabidou

Jebman is dat toen gelukt?

Bijdrager
    jebman

Ja en nee. Het terugzetten van de backup is gelukt maar om een of andere reden niet een recente reservekopie kunnen vinden. Ook nu heb ik alleen een kopie van vandaag en dan pas weer die van 1,5 jaar geleden. Zal dus via timemachine moeten worden teruggehaald.
    Dat bleek toen ik dit draadje begon niet goed te gaan, mijn TM was dacht ik goed maar snowleopard had een bug waardoor mijn TM corrupt was. Ik heb na veel gedoe een clean install van mijn systeem moeten doen en alles opnieuw moeten opbouwen. Heel veel en langdurig support gehad van een senior van apple care.

Bijdrager
    Fabidou

Weet je ik heb een herstelprocedure gedaan naar fabrieks…… dat is eindelijk de oplossing

Nu wel wat dingetjes terug opzetten maar de phone is nu weer schoon……hoef niet teveel poespas
    emailcontacten en fooncontacten waren op dezelfde lijst..
    nu alleen fooncontacten en de mail zet ik er wel handmatig in. doe ook niet mailen naar 50 personen per dag
    Apple support helpt me niet want heb toestel van iemand en is langer dan 1 jaar oud, dus kan ik dat vergeten!
    Succes verder.
    Houden wel contact via forum

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.