13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ¿`„

Iphone applicaties crashen

Hallo ik heb via t-mobile een iphone 3g,

softwareversie: 2.0.2

De standaard applicaties zoals youtube, safari, email etc.. werken allemaal prima.
    De sofware die ik geinstalleerd heb vanuit de App store crashen stuk voor stuk.

Ik heb regelmatig de iphone aan itunes gehangen maar dat heeft allemaal niet geholpen.
    Ik heb onlangs eens een kopie terug gezet. het probleem bleef en daarbij ben ik mijn smsjes die ik wilde bewaren kwijt. Ik hoop eigenlijk mijn huidige smsjes wel te kunnen behouden.

Komt iemand dit probleem bekend voor ? En heeft iemand hier een knip en klaar oplossing voor?

vriendelijke groet, Marco

Bijdrager
    Elation

ik heb ook wel last gehad van crashende applicaties, na de telefoon helemaal uit en aan te hebben gezet lijkt het probleem verdwenen.. misschien heb je er iets aan

Bijdrager
    ¿`„
    ”Elation”

ik heb ook wel last gehad van crashende applicaties, na de telefoon helemaal uit en aan te hebben gezet lijkt het probleem verdwenen.. misschien heb je er iets aan

Dat is ook een van de dingen die ik in den treuren heb gedaan.

Bijdrager
    IT-Pro

Het is een beetje sneu, maar je zult toch even de 2.1 firmware-update moeten afwachten. Die wordt dinsdag verwacht. Jobs heeft beloofd dat het crashen van App Store-applicaties daarin opgelost zal zijn.

Ik weet niet hoeveel applicaties je hebt, maar er zijn gevallen bekend dat bij het reduceren van het aantal applicaties de problemen opeens verdwenen waren.

Bijdrager
    eelkevd

mmm goed idee om er 1 of 2 weg te gooien. want ik heb net een restore gedaan, nog steeds hetzelfde probleem grom… is zo irri dat ik buienradar niet kan zien voordat ik ga fietsen:p

senks:)

Bijdrager
    MacAanZee

Bij sommige applicaties werkt het wel als je de iPhone restart, maar sommige, zoals Nav Clock krijg ik op geen enkele manier aan de praat, zelfs niet nadat ik de helpdesk van de fabrikant geraadpleegd heb en er een update was geweest om problemen te verhelpen. En ik heb er WEL voor betaald!! Het blijkt toch dat er nog veel mis is met de applicaties uit de App Store. Die hadden toch beter getest moeten worden voordat ze werden toegelaten.

Bijdrager
    dspiers

Crashende apps is een vrij veelkomend probleem met de G3. Het schijnt te maken te hebben met iTunes 7.7.1 Vrij veel mensen die 7.7.0 gebruiken zeggen er nooit last van te hebben. Ik hebt het al drie of vier keer gehad. Wordt er gek van. De laatste keer heb ik het verholpen met een restore. Vaak gaat het probleem gepaard met een ander probleem dat je niet je iPod media kunt gebruiken.

Maar je kunt andere dingen proberen, soms werkt iets, soms niet. Ik hoop dat we aankomende dinsdag een nieuwe versie krijgen van iTunes en de FW (Firmware) en hopelijk lost dat alles op.

Tot dan probeer het volgende (een) van de volgende mogelijke oplossingen:

* Delete alle apps van je iPhone en installeer overnieuw.
    * Zorg dat je niet meer dan drie pagina’s hebt op je iPhone
    * Delete een app en kijk of de andere weer werken.
    * Koop (een gratis) song via de iPhone iTunes app en installeer
    * Koop (een gratis) app via de app store en installeer

Soms werkt iets, soms niet. Het is allemaal erg omslachtig en vervelend. Hopelijk hebben we een echte oplossing Dinsdag avond.

Success

Bijdrager
    MacAanZee

Alle bovenstaande dingen heb ik wel geprobeerd, maar dan nog werken sommige apps niet. Met verschillen in iTunesversies lijkt het bij mij niet te maken te hebben. In 7.7.0 werkten sommige apps al niet, in 7.7.1 nog steeds niet. Het lijken mij probl;emen die door Apple en de fabrikanten van de apps opgelost moeten worden en niet door de gebruikers!

Bijdrager
    ¿`„

Het verwijderen van applicaties heb ik al gedaan. Heeft mij niet geholpen. Overigens om een of andere reden zet ie m’n geselecteerde muziek ook niet op de iphone. Het is heel vaag…

Ik kan in elkgeval bellen enzo dus de basic functies werken. Ik wacht anders eerder maar even op die 2.1 update van komende dinsdag. Hopelijk is dan alle ellende opgelost.

Bijdrager
    dspiers

Bij mij stond de muziek wel op mijn iPhone (volgens iTunes), maar ik kon het niet zien in de iPod app. Schijnt dat het te maken heeft met de crashende apps. Men zegt dat het een DRM / Permissie probleem is en dat dat het verband is naar iTunes. De song of app vraagt permisie om te werken en dat wordt niet gegeven.

Inderdaad allemaal heel vaag.

Nog een potentiële oplossing is om je computer uit te checken van iTunes en dan weer in te checken. Ik heb dat nog nooit geprobeerd. Maar voor sommige heeft het geholpen. Een gratis song kopen heeft bij mij een keer het vereiste resultaat gehad.

Ja kan anders hier meer er over lezen. Laat ook zien dat we niet de enige zijn met dit probleem:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7932331#7932331

Maar ik denk dat het makkelijkste nu is om te wachten tot Dinsdag avond. Als de nieuwe FW en iTunes het probleem niet weg nemen dan denk ik dat ik er wel klaar mee ben. Ik heb er al zo veel tijd in gestoken.

Success.

Bijdrager
    MacAanZee

Met muziek of via iTunes aangekochte liedjes heb ik nooit een probleem, alleen met sommige apps.

Bijdrager
    plestik

Kun je eens checken of binnen iTunes onder “Advanced” je “Adible Account” (vraag mij niet wat het is) ge-authorized is. Dat was het bij nl. Ik had precies hetzelfde.

Bijdrager
    MacAanZee

die is geautoriseerd ja

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.