12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    DockWidget

iPhone als modem gebruiken

Hallo iedereen

Is het mogelijk om mijn iPhone als modem te gebruiken? Ik zou graag via wifi verbinding willen maken met mijn draadloze router (soms het signaal wat zwakjes), om vervolgens via bluetooth mijn MacBook te verbinden met het internet.

Erg bedankt voor jullie antwoorden:)

Bijdrager
    denboris

he gast lacht met een ander he

Bijdrager
    DockWidget

Beste denboris, ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Mocht iemand anders een oplossing hebben, alvast bedankt:)

Bijdrager
    denboris

oeps mijn excuses,
    ik verwisselde even een chatvenster met het forum:)

Bijdrager
    xionix

als je ook maar even de zoekfuntie had gebruikt had je vast gevonden dat je in het mobieldatanetwerk menu een tethering functie kunt inschakelen.

Bijdrager
    xionix

Tevens mocht je iphone een JB hebben is er software als iphonemodem en andere om ook het wifi via je iphone te laten lopen.
    Echter lijkt het me beter om een betere router of een airport express er tussen te zetten.

Bijdrager
    The JM
    xionix op 25 augustus 2010

als je ook maar even de zoekfuntie had gebruikt had je vast gevonden dat je in het mobieldatanetwerk menu een tethering functie kunt inschakelen.

Is dat zo? Ik zie niks…

Bijdrager
    Afroman

Als je T-Mobile hebt lukt dat niet, heb je een andere provider lukt dat wel.
    klik hoe het moet.

Geblokkeerd
    Anoniem

… je Macbook heeft toch ook gewoon een Wifi kaartje? Waarom in godsnaam Wifi -> iPhone -> Bluetooth -> Macbook?!

Either way, een iPhone als modem/router gebruiken:
    * Kan met jailbreak altijd
    * Kan zonder jailbreak alleen als je provider het toestaat

Bijdrager
    Dickie

Ik ben het eens met Cailin.. waarom zou je via je iphone een mac verbinden met een router? Die logica zie ik niet helemaal.. de wifi verbinding van mijn mb pro met de router is namelijk veel stabieler (en sneller) dan die via mijn iphone.

Maar goed, het is mogelijk alleen moet je ff vergeten dat je de macbook aan je iphone koppelt via bluetooth..

Bijdrager
    xionix
    xionix op 25 augustus 2010

Is dat zo? Ik zie niks…

speciaal voor jouw, ligt er maar aan wat je intypt zou ik zeggen:smile:

klik hier!

Bijdrager
    hansiedejong

Gebruik MyWi i.c.m. een jailbreak.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.