7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Koekenboes

iphone als dictafoon: microfoon in te pluggen?

I moet snel een interview afnemen en zou eens willen kijken of dat gaat met mijn iphone icm voicenotes. Nu wil ik daar dan wel een extern microfoontje bij (niet zo’n enorme banaan die je onder iemands neus kan duwen, maar gewoon een kleintje die je ook vast kan clippen evt)

Kan dit uberhaupt aangesloten worden? En zoja: tips?

Bijdrager
    Stewie

Probeer anders Ecconote pro in de App store (of lite welke gratis is). Ik heb er wel goede ervaringen mee, ware het niet dat het lastig is het bestand te back-uppen, omdat je dan over een ftp server moet beschikken. Maar als je hem alleen voor een interview gebruikt voor onderzoek en niet voor online media, dan kan ik je de microfoon uit iphone gewoon aanbevelen.

Succes!

Bijdrager
    Koekenboes

Ik heb op zich al een programmaatje, mijn vraag is dus exact betreffende een externe microfoon: kan dit en zo ja: tips?

Bijdrager
    Faan

je iPhone -ortjes, waar een mic aan zit, inpluggen en vasthechten aan de kraag van de persoon die je interviewt?

Bijdrager
    Zeekomkommer

Zie hier mic’s speciaal voor de iPhone http://www.iphoneware.com/iPhone/Microphones-c-23_65

Het uiterste punte op de 3.5 mm plug maakt gezien de produktplaatjes blijkbaar contact voor de microfoon. Het zou dus zomaar kunnen dat je een gewone microfoon er in kan duwen met eventueel een standaard 6.3 naar 3.5 mm verloopstukje.

Edit: produktplaatje niet goed bekeken. Het is het derde contactje vanaf de punt waar de microfoon input op moet staan. Je zal dus een headset moeten opofferen en even een stukje gaan solderen. Bij een normale microfoon jack is het het eerste contactje op de punt waar de microfoon input op staat.

Bijdrager
    Koekenboes
    ”Zeekomkommer”

Zie hier mic’s speciaal voor de iPhone http://www.iphoneware.com/iPhone/Microphones-c-23_65

Het uiterste punte op de 3.5 mm plug maakt gezien de produktplaatjes blijkbaar contact voor de microfoon. Het zou dus zomaar kunnen dat je een gewone microfoon er in kan duwen met eventueel een standaard 6.3 naar 3.5 mm verloopstukje.

Edit: produktplaatje niet goed bekeken. Het is het derde contactje vanaf de punt waar de microfoon input op moet staan. Je zal dus een headset moeten opofferen en even een stukje gaan solderen. Bij een normale microfoon jack is het het eerste contactje op de punt waar de microfoon input op staat.

Dit gaat mij echt even boven m’n pet: solderen? Is er geen kant en klaar microfoontje wat ik kan inpluggen?

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Koekenboes”

Dit gaat mij echt even boven m’n pet: solderen? Is er geen kant en klaar microfoontje wat ik kan inpluggen?

Jawel, die gaf ik ook aan. Zie de link in mijn vorige post. Hoewel je toch echt even moet navragen of ze ook echt werken met de iPhone. Ze staan op die website in de categorie microphones for iphone. Maar als ik de plaatjes bekijk denk ik eigenlijk dat alleen de iMicrophone gaat werken.

En hier nog meer iPhone microphone adapters: http://www.macworld.com/article/132284/2008/02/iphone_adapters.html Zijn eigenlijk bedoeld om een gewone koptelefoon te gebruiken als headset, maar je kan ze natuurlijk prima als los clip-on microfoontje gebruiken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.